خانه داری

تمیز کردن چدن گاز با سرکه و جوش شیرین (روشی مؤثر و طبیعی)

روش طبیعی برای تمیز کردن چدن گاز با استفاده از سرکه و جوش شیرینیکی از قسمت های سخت مربوط به پاک کردن گاز، تمیز کردن چدن گاز است. قطرات روغن و مواد غذایی که روی چدن گاز میریزد به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت مستقیم، زود می سوزد و به چدن می چسبد که باعث می شود پاک کردن چدن گاز از سایر قسمت های گاز دردسر بیشتری داشته باشد. اما امروز قصد دارم به یک روش طبیعی برای از بین بردن چربی و سوختگی چدن گاز با سرکه و جوش شیرین اشاره کنم که مجبور نباشید از روش های شیمیایی و خطرناک استفاده کنید.

برای تمیز کردن چدن گاز یکی از روش هایی که خیلی از جاها دیده می شود، استفاده از محلول آمونیاک است. که البته روش مؤثری هم هست که در مطلب تمیز کردن تمام قسمت های گاز روش آن بطور کامل توضیح داده شده. اما این روش بدی هایی دارد مثل:

  • شیمیایی و خطرناک بودن آمونیاک
  • نیاز به دقت و احتیاط زیاد به دلیل خطرناک بودن آن
  • این روش بهتر است در محیط باز انجام شود. چون گاز آمونیاک بسیار برای ریه مضر هست.

این عیوب باعث می شود همه ما به دنبال راه ساده تری باشیم. یکی از بهترین این روش ها استفاده از سرکه و جوش شیرین برای پاک کردن چدن گاز می باشد. که یک روش طبیعی و کاملاً بی خطر است. در ادامه روش کار آن را توضیح می دهم.

استفاده از سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن چدن گاز

مواد مورد نیاز:

  1. سرکه یک فنجان
  2. آب جوش
  3. جوش شیرین ۳ قاشق غذا خوری
  4. مایع ظرف شویی یک قاشق غذا خوری
  5. سیم ظرف شویی

چدن ها را در یک تشت قرار دهید. روی آنها جوش شیرین بپاشید و بعد سرکه و مایع ظرف شویی بریزید.

آب در حال جوش داخل تشت بریزید تا حدی که آب روی تمام چدن ها را بگیرد.

بعد از گذشت ۲ الی ۳ ساعت ( بهتر است یک شب تا صبح بماند. ) با سیم ظرف شویی آغشته به مایع ظرف شویی تمام چربی ها و سوختگی چدن ها را به راحتی تمیز کنید.

۴.۱/۵ - (۳۵ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. از دستمال میکرو فایبر استفاده کنید هم استیل هم شیشه و هود و گاز صفحه ای رو راحت تمییز می‌کنه فقط با آب چربیارو جوش شیرین بزنید

  2. سلام منم مث شما گاز صفحه ای شیشه ای دارم و واقعا تمیزکردنش خیلی سخته اما من همه روشی امتحان کردم دست آخر اتفاقی به یه دستمال ک با آب شیشه را پاک میکرد رسیدم و واقعا هم هود هم گاز خیلی تمیز میشن بدون هیچ لکی

  3. باسلام، از چاره دان برای راهکارهای جالبش ممنونم. مشکلی که من در خانه دارم تمیز کردن گازهای صفحه ای است که با هیچ چیز تمیز نمیشن، اگه ممکنه برای تمیز کردن صفحه شیشه ای گاز بگین چیکار کنم که هیچ لکی نداشته باشه. همچنین هود فلت دارم که تمیز کردنش برام سخته . ممنونم

    1. سلام
      لطف داری 🙂 سعی می کنیم به زودی راهکارهایی برای تمیز کردن این نوع گازها هم بزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا