آشپزیترفند و تجربه آشپزی

جدا کردن هسته آلبالو بدون له شدن و دستگاه با یک ترفند عالی

جدا کردن هسته آلبالو و گیلاس با یک روش سریعاگر تا الان به سختی هسته آلبالو را در می اورید و به دنبال این هستید که چطور هسته آلبالو را سریع و بدن اینکه آلبالوها خرد و له شوند، جدا کنید؛ در ادامه شما را با یک ترفند برای جدا کردن هسته آلبالو و گیلاس آشنا خواهم کرد تا بدون درد سر در کوتاه ترین زمان و بدون دستگاه هسته گیر آلبالو هسته آن ها را بیرون بیاورید.

در جست وجوی روشی برای درآوردن هسته آلبالو برای درست کردن مربای آن بودم که با دو روش برای جدا کردن هسته آلبالو و گیلاس آشنا شدم که خیلی خوب نبودند که در ادامه مینویسم مشکلاتشون چی بود:

روش اول: استفاده از نی و بطری بود. با توجه به اینکه در این روش گیلاس و آلبالو باید به حدی بزرگ باشند که در سر بطری جا شوند، روش خیلی خوبی نبود.

نی و بطری برای جدا کردن هسته آلبالو

روش دوم: استفاده از سنجاق کاغذ با سوزن قفلی بود. بطوریکه ته سنجاق را داخل انتهای آلبالو جایی که از شاخه جدا می شود. فرو می کنیم و هسته آلبالو را خارج می کنیم.

برای جدا کردن هسته آلبالو این  روش را هم تست کردم. این روش بد نیست اما ممکن است تا مهارت پیدا کنید موقع هسته گیری آلبالو تعداد زیادی آلبالو له شود و به کندی پیش برود.

اما این دو روش به خوبی و سرعت روشی که در ادامه خودم به ذهنم خورد نیست. خوشحال می شوم یکی دیگه از تجربیاتم را با شما همراهان عزیز چاره‌دان به اشتراک بگذارم.

استفاده از سنجاق برای جدا کردن هسته آلبالو و گیلاس

راستی اگر قرار است با آلبالو شربت یا مربا درست کنید حتماً روش تهیه مربای و شربت آلبالو خوشرنگ با رنگ طبیعی آلبالو را بخوانید و نکات گفته شده در آن برای خوشرنگ شدن مربای آلبالو و شربت آن بهتون خیلی کمک می کند.

ترفند عالی و سریع برای جدا کردن هسته آلبالو بدون دستگاه

 جدا کردن هسته آلبالو و گیلاس درآوردن هسته گیلاس و آلبالو بدون دستگاه

در این روش تنها به یک نی شیشه ای نیاز دارید. اما چرا نی شیشه‌ای؟ چون این نی محکم است و در اثر فشار  نمی شکند و با آن بهتر میتوان هسته آلبالو را بیرون آورد.

دیده بودم در جاهایی به این روش یعنی استفاده از نی اشاره کرده بودند؛ اما همه از نی پلاستیکی استفاده می کردند که خوب نیست و موقع درآوردن هسته آلبالو آن را له می کند. بنابراین حتما از نی شیشه ای استفاده کنید.

از قسمتی انتهای آلبالو یعنی جایی که شاخه آن جدا می شود. نی را وارد کنید و با یک فشار کوچک هسته به راحتی از آلبالو جدا می شود. و از طرف دیگر آن بیرون می آید. بدون اینکه آلبالو له یا نصف شود.

استفاده از نی برای جدا کردن هسته آلبالو و گیلاس

من با این ترفند ساده در زمان حدود نیم ساعت یک کیلو آلبالو را هسته کردم و باید بگم هم آلبالوها خیلی خوب در می آیند و له نمی شوند و هم از ریخت و پاش خبری نیست.

این روش برای زمانی که نیاز است هسته آلبالو یا گیلاس را جدا کنیم مثل تهیه مربا، دسر یا حتی درست کردن آلبالو پلو به ما کمک می کند به بهترین شکل آلبالو و گیلاس را از هسته جدا کنیم.

اینم تصویر آلبالوهای من و هسته‌هاشون که بدون له شدند با یک نی شیشه‌ای ساده از هم جدا شدند:

 جدا کردن هسته آلبالو و گیلاس با ترفند سریع و راحت بدون دستگاه

اگر آلبالو تازه خریدید، توصیه می کنم حتماً دمنوش آلبالو را هم درست کنید. یک دمنوش عالی با رنگ زیبای آلبالو همراه با خواص فوقالعاده؛ دستور تهیه دمنوش آلبالو و ۱۱ تا از خواص آن را براتون در پست جداگانه نوشتم اگر مایل باشید آن را درست کنید، حتما بخوانید.

برای هسته گیری آلبالو به جز نی شیشه‌ای، میتوانید دستگاه هسته گیر آلبالو هم تهیه کنید که مقداری سریع‌تر است و برای مصارف دیگه مثل هسته گیری زیتون هم میتوانید از آن استفاده کنید و در شکل ها و قیمت ها متفاوت هستند.

شما هم اگر برای درآوردن هسته گیلاس یا آلبالو ترفندی به ذهنتون خورد که خوب بود، لطفاً تجربه خودتون رو برای ما بنویسید.

۴.۱/۵ - (۴۲ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. با درود و سپاس
    از اینکه تجربه خود را درمیان گذاشتید تشکر و همواره موفق و پیروز باشید.

    1. بله درسته 🙂 اما شاید بعدا روشی به ذهنتون بخوره یا از جایی ببنید که از این روش بهتر باشه برای این نوشتیم که لطف کنید دوباره به چاره دان و این مطلب برگردید و برای ما از روش خودتون بنویسید.

      1. سلام
        باتشکر از مطالب عالی تون
        می تونیم از آلبالو ها شربت بگیریم و بعدبا آلبالوها لواشک و یا ترشک و یا آلبالوخشکه درست کنیم،بد نمیشه امتحان کنین?

      2. سلام
        ممنونم از شما بابت ایده خیلی خوبتون 🙂 حتما امتحان می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا