سلامت

آموزش تصویری ماساژ صورت در خانه با دست و فواید آن

آموزش ماساژ صورت به روش آسان و سریع در خانهپوست هم مانند دیگر اجزای بدن نیاز به توجه و مراقبت دارد. یکی از راه های آسان برای مراقبت از پوست صورت، ماساژ است. در این پست می خوام یک آموزش ماساژ صورت ساده و سریع رو بهتون یاد بدم که هر روز خیلی راحت آن را انجام دهید و از تأثیرات و فواید ماساژ صورت بهرمند شوید.

چرا باید صورت خود را ماساژ دهیم؟

اول از همه باید بدونیم برای چی باید از ماساژ صورت استفاده کنیم و فواید ماساژ صورت چیست؟

۱- جلوگیری از پیری و چروک پوست

همه پیر می شوند و از علائم طبیعی پیری و بالا رفتن سن، ایجاد چروک در پوست است. اما گاهی اوقات بر اثر عواملی مانند آلودگی، استرس، تغذیه نامناسب، اختلال در خواب و … روند پیری و چروک شدن پوست سریع تر اتفاق می افتد و حتی بیشتر می شود.

یکی از راه هایی که می توان جلوی چروک شدن غیرطبیعی و زیاد پوست صورت را بگیریم، استفاده از ماساژ صورت است. اما چرا ماساژ از چروک صورت جلوگیری می کند؟ اگر ۴ فایده دیگر ماساژ صورت را بخوانید به جواب این سوال می رسید.

۲- استرس را کاهش می دهد.

طبق یک تحقیق منتشر شده در مجله Biomedical؛ از فواید ماساژ صورت این است که: سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند. اینکار باعث کاهش سطح اضطراب و استرس و بهتر شدن خلق و خوی فرد می شود.

صدها نقطه عصبی و تحریک پذیر روی صورت وجود دارد که به نقاط دیگر بدن متصل هستند. هنگامی که در ماساژ این نقاط فشار داده می شوند بدن به آن پاسخ می دهد و بر عملکرد دیگر ارگان ها تأثیر می گذارد.

۳- رسیدن اکسیژن بیشتر به پوست صورت

وفتی صورت خود را ماساژ می دهید، جریان خون در ناحیه بیرونی صورت افزایش می یابد. در نتیجه باعث افزایش رسیدن اکسیژن و مواد دیگر به پوست صورت شده و پوست را شاداب و جوان میکند.

۴- بازسازی و ترمیم پوست

وقتی با ماساژ جریان خون زیاد می شود. در نتیجه پوست پاکسازی می شود و همچنین ماساژ صورت باعث تولید بیشتر کلاژن در پوست می شود کلاژن برای ترمیم قسمت های آسیب دیده پوست مانند جای جوش ها، لک و … لازم است.

۵- عضلات صورت را قوی می کند

آموزش ماساژ صورت و فواید ماساژ صورت

همه بدن ما از عضله تشکیل شده، صورت هم دارای عضلات ریز و ظریف است. که با ماساژ صورت می توانید این عضلات را قوی کنید در نتیجه از افتادگی و ایجاد چروک در چهره خود جلوگیری کنید.

ماساژ صورت باعث می شود عضلات صورت قوی شوند و پوست در برابر چروک هایی که براثر اخم کردن، خندیدن و… ایجاد می شود مقاوم تر شود و این چروک ها روی صورت کم تر ایجاد شوند.

آموزش ماساژ صورت و نکات آن :

قبل از شروع آموزش ماساژ صورت باید بگم انواع مختلف ماساژ برای صورت وجود دارد. اما من ساده ترین ماساژ را براتون میگم تا بدون درد سر و هرجا که هستید بتوانید راحت اینکار رو انجام بدید.

نکاتی قبل از  شروع آموزش ماساژ صورت باید بدانید :

  • این ماساژ در ۳ الی ۱۰ دقیقه انجام میشه و می تونید آن را به دو قسمت ۲ الی ۳ دقیقه الی در شب و صبح تقسیم کنید تا خیلی ازتون وقت نگیره.
  • برای ماساژ می توانید از هر نوع کرم چه طبیعی و چه شیمیایی استفاده کنید. اما پیشنهاد می کنم از کرم های طبیعی مثل زیتون و نارگیل استفاده کنید.
  • قبل از شروع ماساژ دست و صورت خود را بشویید و بهتر است مواد آرایشی روی صورت نباشد.
  • اگر ماساژ صورت را با زیتون، نارگیل، عصاره گل رز و…  دیگر روغن های طبیعی انجام دهید یک تیر و دونشان است و هم زمان می توانید از یک ماسک طبیعی هم استفاده کنید.
  • این ماساژ را می توانید خیلی راحت هنگامی که کرم معمولی که هر روزتون رو میزنید، انجام دهید و برای آن وقت جدا نگذارید.

خب الان دیگه میریم سراغ اصل مطلب یعنی آموزش ماساژ صورت :

این آموزش ماساژ صورت ۸ مرحله دارد که برای هر مرحله به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ ثانیه وقت لازم است که در کل ۲ تا ۳ دقیقه طول می کشد.

بهتر است دوبار در روز، مثلاً صبح موقع بیدار شدن و شب قبل از خواب انجام دهید. اما اگر وقت ندارید هر روز یک دفعه لااقل آن را انجام دهید. البته اگر وقت بیشتری دارید می توانید زمان انجام هر مرحله را دو برابر کنید.

۱- آماده کردن کرم

آموزش ماساژ صورت مرحله اول کرم

هر کرمی که دوست دارید را انتخاب کنید. ابتدا کرم را روی دست خود بزنید و چند بار دستان را بهم بمالید تا کرم روی کف دستتان گرم و پخش شود. و بعد با حرکت دورانی آن را روی تمام صورت و گردن خود پخش کنید.

۲- ضربه زدن و آماده کردن پوست برای ماساژ

آموزش ماساژ صورت مرحله دوم ضربه زدن

با نوک انگشتان به تمام صورت و گردن خود ضربه بزنید درست مانند کاری که دستگاه های ماساژ می کنند. اینکار باعث جریان بهتر خون روی صورت می شود این عمل را ۳۰ ثانیه انجام دهید.

۳- ماساژ پیشانی

آموزش ماساژ صورت مرحله سوم ماساژ پیشانی

  • دست خود را از وسط ابروها به اطراف پیشانی بکشید. ۵ الی ۶ بار اینکار را انجام دهید.
  • از وسط پیشانی شروع کنید سر انگشتان دو دست را بصورت دورانی روی تمام پیشانی ۱۰ ثانیه بچرخانید.

آموزش ماساژ صورت مرحله سوم ماساژ پیشانی با حرکت دورانی

با این دو حرکت چروک های اطراف ابروها و روی پیشانی که بر اثر اخم یا بالا زدن ابرو ها ایجاد می شود باز می شوند.

۴- ماساژ دور چشم ها

آموزش ماساژ صورت مرحله سوم ماساژ دور چشم

حالا نوبت دور چشم هست. همانطور که در پست راه های درمان و جلوگیری از سیاهی و پف زیر چشم گفتم؛ پوست اطراف چشم نازک و شل است. بنابراین نیاز به ماساژ ندارد.  تنها با سر انگشتان به پوست اطراف چشم ضربه بزنید تا جریان خون در این ناحیه افزایش یابد. اینکار را هم ۱۰ الی ۱۵  ثانیه انجام دهید.

این حرکت به خوابیدن پف زیر چشم هم کمک می کند.

۵- ماساژ گونه ها

آموزش ماساژ صورت مرحله 4 ماساژ گونه ها

بعد از آن نوبت گونه ها می رسد. دو دست خود را با فشار متوسط از اطراف بینی به طرف گوش ها بکشید و این حرکت را  حدود ۱۰ بار تکرار کنید.

۶- ماساژ دور لب و چانه

آموزش ماساژ صورت مرحله 5 ماساژ چانه و دور لب

  • نوک انگشتان را از وسط و بالای لب بلایی به اطراف لب بالا بکشید ۴ الی ۵ بار
  • اطراف لب و چونه را با نوک انگشتان و حرکت دورانی کوچک برای ۱۰ ثانیه ماساژ دهید.
  • دو دست خود را  به حالت زاویه دار بگیرید روی خط خنده قرار دهید و و از کنار بینی به سمت چانه ۴ الی ۵ بار بکشید تا چروک های خنده باز شوند.

آموزش ماساژ صورت مرحله 5 ماساژ خط خنده

۷- ماساژ زیر چانه

دو انگشت شصت خود را زیر چانه قرار دهید  و در حالی که دیگر انگشتان روی گونه ها قرار دارند، از وسط چانه به طرف زیر گوش خود بکشید این حرکت را هم ۴ الی ۵ بار انجام دهید.

این حرکت هم زمان زیر چانه و قسمت پایین گونه ها را ماساژ می دهد.

۸- ماساژ گردن

آموزش ماساژ صورت مرحله 8 ماساژ گردن

۹- و در آخر باید گردن را ماساژ دهیم. برای اینکار دو دست خود را از زیر چانه به سمت پایین گردن ۵ الی ۶ دفعه می کشیم و بعد برعکس از پایین گردن دست خود را به بالا  ۶-۵ بار می کشیم.

توجه:

بعد از ماساژ اگر کرم دور چشم یا تقویت کننده خاصی استفاده می کنید. آن را روی پوست خود بزنید چون پوست صورت الان آماده شده و می تواند خیلی خوب مواد را جذب کند.

برای پوست هایی که مستعد جوش هستند اگر از روغن های طبیعی و مصنوعی مانند زیتون نارگیل و … استفاده می کنید که حاوی چربی هستند. بهتر است بعد از ماساژ صورت خود را با آب و صابون بشویید تا چربی روی پوست نماند و ایجاد جوش نکند.

باید بگم تاثیر ماساژ صورت از نظر پزشکی هم کاملاً ثابت شده است.

بشخصه تجربه خوبی از این آموزش ماساژ صورت داشتم. من این ماساژ صورت را با روغن زیتون انجام دادم. به نظرم خیلی خوب بود و حس خوبی به آدم میده و تا چند دقیقه کاملاً احساس می کنی که خون بیشتری در صورتت جریان داره بعد از ده روز که مدام این ماساژ رو انجام میدم. احساس می کنم چروک های ریز صورتم کم شده و پوستم شاداب تر شده.

امیدوارم شماهم آن را انجام دهید و تجربه خودتون رو در زیر همین نوشته بنویسید.

۴.۱/۵ - (۲۸ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام دوستان
    به تازگی از یک متخصص پوست در مورد تاثیر ماساژ صورت پرسیدم و ایشون هم تاثیر ماساژ صورت رو تایید کرد و گفت اگر مداوم انجام بشه تاثیر مثبت برای پوست و جوان ماندن اون دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا