سلامت

۵ خاصیت هسته انبه برای پوست و یک ماسک عالی با مغز انبه

خواص هسته انبه برای پوست صورت و زیباییشاید شماهم تا به امروز بعد از میل کردن انبه هسته اونو دور می‌انداختید! اما مطمئنم اگر مثل من خواص هسته انبه برای پوست را بدانی هیچ وقت این ماده ارزشمند رو دور نمیندازی و حسابی ازش استفاده های مفید می کنی . البته مغز انبه علاوه برای پوست خواص زیادی برای بدن هم داره اما اینجا نمیخوام بهش بپردازم و اختصاصاُ میخوام در مورد فواید مغز انبه برای پوست و روش درست کردن یک ماسک عالی برای زیبایی پوست با هسته انبه براتون بگم.

۵ تا از خواص هسته انبه برای پوست و زیبایی

۱- هسته انبه سرشار از ویتامین C  هست و همانطور که می دانید ویتامین سی یک ویتامین ضروری و مهم برای آبرسانی و شادابی پوست هست. ویتامین سی موجود در هسته انبه تولید کلاژن بهبود می بخشد و قابلیت ارتجاعی پوست تقویت می کند.

۲- هسته انبه موجب بسته شدن منافذ باز پوست و ایجاد طراوت در پوست صورت می شود.

۳- مغز انبه یک مرطوب کننده قوی برای پوست هست. و از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می کند. برای جلوگیری از ایجاد چروک در پوست حتما پست روش ماساژ صورت در خانه  را بخوانید.

۴- هسته انبه حاوی ویتامین های A، E، C و K و پلی فنول هایی مانند اسیدهای گالیک و فرولیک، منگیفرین و تانن است. همه این آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و پیری زودرس محافظت می کنند و رادیکال های آزاد مضر را خنثی می کنند تا از علائم اولیه پیری جلوگیری کنند.

۵- مغز انبه برای لک های صورت و پوست

یکی از مهم ترین خواص هسته انبه برای پوست خاصیت لایه برداری آن است. که باعث از بین رفتن لک های پوستی که بر اثر مشکلات کبد یا لک های دوران بارداری یا قرار گیری در دربرابر نور خورشید ایجاد شده، می شود.

خواص مغز انبه برای درمان لک های پوست صورت

اگر پوستتون لک داره حتما از ماسک مغز انبه ای که در ادامه براتون می نویسم استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک مغز انبه و فواید آن برای پوست

یکی از خواص شگفت انگیز هسته انبه برای پوست اینه که  به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها موجب بازسازی پوست شده و لک های پوستی را از بین می برد. حالا چطور از مغز انبه برای پوست خودمان استفاده کنیم؟

طرز تهیه ماسک هسته انبه 

  • مغز هسته را بیرون بیاورید.
  • رنده ریز کنید.
  • با مقداری خیلی کم آب جوشیده مخلوط کنید و ۳ ساعت صبر کنید که کاملا خیس بخورد و بعد بصورت ماسک روی پوست خودتون بزنید و ۲۰ دقیقه روی پوست بماند.

چون انبه در همه فصل های سال نیست. مغز انبه را جدا کنید. خشک کنید و بعد آسیاب کنید در یک ظرف سربسته داخل یخچال نگهداری کنید و با روش بالا هر موقع از سال ازش ماسک درست کنید و اینجوری همیشه میتونید از خواص مغز انبه برای پوست خودتون استفاده کنید.

۳.۷/۵ - (۹ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا