آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

۱ راه طبیعی برای از بین بردن بوی بد بدن (خلاص شدن از بوی بد عرق)

از بین بردن بوی بد بدن و عرقاگر شما از آن دسته از افراد هستید که دوست دارید بدنتان همیشه خوشبو باشد و از اینکه بوی بد عرق روی بدنتان بماند متنفرید و به دنبال یک راه طبیعی و ساده برای حل این مشکل می گردید؛ توصیه می‌کنم ادامه مطلب را بخوانید تا با یک راه طبیعی برای از بین بردن بوی بد بدن و خلاص شدن از بوی بد عرق آشنا شوید.

ما به عرق کردن نیاز داریم

اینکه به دنبال راهی برای کم کردن میزان عرق کردن باشیم؛ راه خوبی برای مبازره با بوی بد بدن نیست. تعریق یک راه برای بیرون راندن مواد سمی از بدن است و در نتیجه باعث جلوگیری از بیمار شدن ما میشود.

یکی از اصلی ترین راههای خنک شدن بدن و کم شدن درجه حرارت بدن عرق کردن است و به هیچ عنوان نباید جلوی آن گرفته شود.

از بین بردن بوی بد عرق

عامل بوی بد عرق باکتری های موجود روی پوست است؛ ‌که موجب می شوند تا عرق انسان بوی بد بگیرد. البته میتوان با ترفندهای زیر کاری کنیم تا عرق ما بوی کمتری بدهد مثل:

  • خوردن مایعات فراوان و آب کافی
  • خوردن یک لیوان آب و چند برش لیمو صبح ناشتا
  • حمام کردن و شستن مرتب پوست
  • تعویض مرتب لباس مخصوصاً لباس‌های زیر
  • عدم مصرف زیاد مواد غذایی و مکمل های غذایی بو دار مانند سیر، ادویه جات، قرص آهن و … (در صورت مصرف آن ها آب زیاد بنوشید)
  • حذف موهای زائد بدن


حتماً بخوانید: بدن ما روزانه به چه میزان آب نیاز دارد ؟


و خیلی راه های متنوع و مفید دیگر، که با یک جستجو کوچک می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید. اما شاید با رعایت همه موارد بالا باز هم عرق ما بو بدهد و احساس کنیم بوی بدن ما ممکن است موجب آزار دیگران بخصوص همسرمان شود. آیا راهکار طبیعی برای از بین بردن بوی بد بدن وجود دارد ؟

طبق جستجویی که در اینترنت برای از بین بردن بوی بد عرق بدن انجام دادم. بیشتر برای از بین بردن بوی بد عرق ۳ راه را دیدم که هرکدام داری مشکلات خودشان بودند.

۱- استفاده از سنگ مردار: به نظر می آید تأثیر خوبی برای رفع بوی بد بدن و عرق دارد؛ اما مردار سنگ حاوی ماده‌ای به نام Pbo یا همان سرب اکساید است که جذب پوست می شود و در طولانی مدت می تواند منجر به تحریک یا سوختگی در پوست بدن  و مشکلات دیگر شود و استفاده از آن توصیه نمی شود.

۲- زاج سفید: نیز دارای سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیوم است که برای سلامت انسان خطرناک است و هرچند در درمان بوی بد عرق زیر بغل مؤثر است اما مضرات آن باعث شده استفاده از آن توصیه نشود.

۳- مام: برای از بین بردن بوی بد عرق در زیر بغل و کم کردن میزان عرق استفاده می شود؛ در بالا گفتیم که نباید جلوی عرق کردن بدن خود را بگیریم و بدن ما به عرق کردن نیاز دارد برای همین استفاده از مام توصیه نمی شود و البته گفته شده سرطان زا هم هستند.

البته مواد شیمایی دیگری نیز هستند که چون ما به دنبال راه طبیعی برای رفع بو بد بدن هستیم به آن اشاره نمی کنم.

پس چگونه میتوان بوی بد بدن و بوی بد عرق را از بین برد ؟

پیشنهاد ما برای از بین بردن بوی بد بدن استفاده از عصاره گل سرخ است.

عصاره گل سرخ برای از بین بردن بوی بد بدن

عصاره گل سرخ را که می توانید از داروخانه‌ها به راحتی تهیه کنید. دارای خواص زیادی از جمله افزایش میل جنسی و ضد افسردگی می باشد. می توانید از آن برای رفع بوی بد بدن خود به روش که در ادامه توضیح داده می شود استفاده کنید:

  1. قبل از رفتن به حمام حدود ۱۰ الی ۱۵ قطره از عصاره گل سرخ را داخل ۲ لیتر الی ۱ لیتر آب ولرم بریزید. تا حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب ولرم بماند.
  2. وقتی حمام شما تمام شد. موقع بیرون آمدن از حمام آب حاوی عصاره گل سرخ را روی بدن خود بخصوص جاهایی مثل زیر بغل، کشاله ران ها و … بریزید.
  3. این عصاره خوشبو باعث می شود بدن شما بوی خوشایندی بگیرد.

امیدوارم از این راهکار ساده برای از بین بردن بوی بد بدن خود استفاده کنید و بازخورد خودتان را برای ما بنویسید. چاره دان محل به اشتراک گذاشتن تجربه های من و توست. بنابراین اگر تجربه‌ای در این زمینه داری بی صبرانه منتظر دیگاهت هستم.


در ادامه بخوانید: ۶ راهکار ساده برای جلوگیری از پیری پوست


۳.۷/۵ - (۱۰ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا