آشپزیدستور آشپزی

آموزش املت با رب گوجه فوق العاده خوشمزه به سبک قهوه خانه ای

طرز تهیه املت با رب به شکل قهوه خانه ایاکثرا همه املت رو خیلی دوست داریم و براش دست و پا میشکنیم. بخصوص برای صبحانه با نون تازه و گرم. برای همین میخوام دستور یک املت خیلی ساده اما فوق العاده خوشمزه رو براتون بنویسم. یعنی املت با رب اونم با طعم املت های بی نظیر قهوه خونه ها؛ امیدوارم این املت رب رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

طرز تهیه املت با رب قهوه خانه ای

مواد لازم برای۱ یا ۲ نفر:

برای درست کردن املت با توجه به میزان اشتها خودتون از یک تا ۲ تخم مرغ را برای هر نفر در نظر بگیرید. برای هر ۲ تا تخم مرغ هم به یک قاشق غذا خوری رب پُر نیاز دارید.

  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • رب گوجه: ۱ قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه یا قرمز: سر قاشق چای خوری
  • نمک: یک چهارم قاشق مربا خوری
  • روغن مایع: دو تا سه قاشق غذا خوری ( روغن کنجد یا آفتابگردان )

قبل از اینکه براتون طرز تهیه این املت با رب رو بنویسم. چند نکته که لازم است برای درست کردن املت خوشمزه رعایت کنید را براتون میگم.

نکات خوشمزه شدن املت با رب

۱- سعی کنید املت رو با رب خانگی درست کنید. واقعا طعمش فرق می کنه و خیلی خوشمزه میشه. اگر دوست داری با طرز تهیه رب خانگی آشنا شویی حتماً مطلب ۳ روش برای درست کردن رب خانگی را بخوان.

۲- برای درست کردن املت از ماهیتابه نازک استفاده کنید تا ربتون بهتر سرخ بشه. بهترین انتخاب برای درست کردن املت، ماهیتابه های رویی هست که در قهوه خونه ها هم از همونا استفاده می کنند. که هم نازک هستند و هم ارتفاع کمی دارند که باعث می شود رب بهتر سرخ شود درنتیجه املت خوشمزه تری خواهید داشت.

۳- اگر املت تند را دوست ندارید، می توانید مقدار فلفل را کم کنید. یا از فلفل سیاه استفاده کنید، چون تندی آن کمتر است. اما حتما فلفل اضافه کنید و آن را حذف نکنید. چون فلفل طعم و بوی زهم تخم مرغ و رب گوجه را می گیرد و عطر و طعم املتتون رو عالی می کند. نمک هم که نیاز به تأکید ندارد حتما باید باشد.

۴- رب حتما باید خوب در روغن سرخ شود. که در ادامه بیشتر براتون توضیح میدم.

۵- املت را باید با حرارت گاز متوسط به بالا درست کنید. شعله کم باعث می شود تخم مرغ و رب به خوبی سرخ نشوند و روی طعم املتتون تاثیر دارد.

حتما بخوانید: طرز تهیه دسر پان برای صبحانه ( یک صبحانه متفاوت و خوشمزه )

مراحل درست کردن املت رب گوجه

در داخل ماهیتابه روغن به اندازه کافی بریزید. روغن را در تمام سطح ماهیتابه پخش کنید و بعد رب را هم اضافه کنید. همانطور که گفتم شعله را نباید کم کنید باید متوسط باشد و برای اینکه رب نسوزد مدام آن را بهم بزنید.

در حین سرخ شدن رب در حالی آن را بهم می زنید، نمک و فلفل را هم بعنوان تنها ادویه املت به رب اضافه کنید.

زدن فلفل و نمک به رب برای تهیه املت با رب گوجه

رب باید کاملاً سرخ شود. وقتی رب سرخ شود:

  • رنگ آن تغییر می کند قرمز تر می شود.
  • بهم چسبیدگی قبل را ندارد و باز می شود.
  • آب آن تا حد زیادی از بین می رود. در ماهیتابه فقط روغن می ماند و رب، نباید اطراف ماهتابه آب رب باشد.

سرخ کردن رب برای درست کردن املت

بعد تخم مرغ ها را یکی یکی داخل ماهیتابه بشکنید. و بعد همه را باهم بهم بزنید تا با رب کاملاً مخلوط شود.

زدن تخم مرغ به رب برای تهیه املت با رب گوجه

اگر دوست دارید املتتون خیلی سفت نشود، وقتی املت را یکم بهم زدید و خودش را کمی گرفت. ماهیتابه را از حرارت بردارید. اما اگر دوست دارید تخم مرغ کاملاً بپزد مدام املت را بهم بزنید تا کاملاً سفت شود.

توجه: برای پخته شدن املت هیچ وقت از در استفاده نکنید. بلکه آن را بهم بزنید تا بپزد. اگر درب ماهیتابه را بگذارید املت شما طعم و بوی خوبی نمی گیرد.

مرحله آخر تهیه املت رب گوجه

در آخر املت خوشمزه خودتون رو با پیاز و نون تازه و گرم و … میل کنید.

طرز تهیه املت با رب یسیار خوشمزه به شکل قهوه خانه ای

خوشحال می شوم دستور املت های خوشمزه و فوت و فن هایی که برای درست کردن اونا رعایت می کنید رو برای من و همه کسانی که این پست را می خوانند، بنویسید.

۴.۵/۵ - (۱۲ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا