آشپزیدستور آشپزی

باسلوق ژله ای خانگی دو رنگ خیلی خوشمزه با فیلم

طرز تهیه باسلوق ژله ای خانگی دو رنگ با فیلمدر اینجا میخوام طرز تهیه راحت الحلقوم یا باسلوق ژله ای خانگی بهتون یاد بدم که خیلی طعم دار و خوشمزه است. با هر طعم ژله ای که دوست دارید میتونید درست کنید و از خوردنش همراه با چای لذت ببرید. فیلم آموزش درست کردن باسلوق دو رنگ هم براتون آماده کردم، تا با مراحل کار بهتر آشنا بشید. البته خیلی سادست و در کمتر از ۱۵ دقیقه باسلوق دو رنگ ما آماده می شود.

من این باسلوق ژله ای خانگی را در دو طعم انار و طالبی مخصوص شب یلدا درست کردم. اما کاملاً سلیقه‌ای هست و میتونید با هر طعم ژله که دوست دارید و حتی تک رنگ درست کنید.

مواد لازم برای تهیه باسلوق ژله ای خانگی

  • ژله: ۱ بسته هر طعم دلخواه
  • نشاسته ذرت: ۷۰ گرم تقریباً نصف لیوان دسته دار
  • پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذاخوری سرپر
  • آب: ۲۵۰ میلی لیتر ۱ لیوان سرپر و ۵ قاشق غذاخوری برای مخلوط کردن با ژلاتین
  • گلاب: ۳ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱۰۰ گرم تقریباً نصف لیوان
  • کره: ۱۰ گرم تقریباً نصف قاشق غذاخوری
  • آرد سفید یا پودر نارگیل: ۲ قاشق غذاخوری

توجه: بجای نشاسته ذرت میتونید از نشاسته گندم هم استفاده کنید. اما چون نشاسته ذرت طعم کمتری دارد، اگر استفاده کنید باسلوق شما خوشمزه‌تر می‌شود.

گلاب برای این استفاده می‌شود که طعم و بوی نشاسته را کامل بگیرد، اما اگر دوست ندارید، میتونید آن را حدف کنید و بجاش از ۳ قاشق غذاخوری آب استفاده کنید.

مراحل درست کردن راحت الحلقوم با ژله

۱- اول از همه یک لیوان آب را با نشاسه قاطی کنید و بهم بزنید تا کاملاً نشاسته در آب حل شود و موقع پخت گلوله گلوله نشود.

۲- شکر را اضافه کنید و کمی بهم بزنید و بعد از آن پودر ژله را اضافه کنید و دوباره مواد رو بهم بزنید تا ژله باز شود.

۳- پودر ژلاتین را با ۵ قاشق غذاخوری آب قاطی کنید و بهم بزنید تا ژلاتین کامل باز شود. ژلاتین و گلاب را اضافه نمی کنیم. نگه می‌داریم وقتی مواد رو روی حرارت گذاشتیم و مواد سفت شد، اضافه می‌کنیم.

۴- موادی که باهم قاطی کردیم، یعنی: نشاسته، آب، شکر و پودر ژلاتین را روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم و مدام بهم می‌زنیم تا شروع به سفت شدن و جوشیدن کند.

وقتی مواد سفت شد، ژلاتین و گلاب را هم اضافه می‌کنیم و دوباره به هم می‌زنیم تا ژلاتین در مواد حل شود.

۵- بعد از جوشیدن مواد باسلوق، حرارت را کم می‌کنیم و حدود ۲ دقیقه باسلوق رو بهم می زنیم تا نشاسته پخته شود.

۶- بعد از دو دقیقه حرارت را خاموش می‌کنیم و کره را به باسلوق ژله ای خودمون اضافه می‌کنیم  و بهم می‌زنیم تا در باسلوق آب شود.

۷- یک قالب تقریبا ۱۲ در ۱۰ را کاغذ روغنی میاندازیم و با روغن مایع کمی چرب می‌کنیم. کاغذ روغنی ندارید با کاغذ معمولی کاغذ روغنی درست کنید. روشش رو قبلاً براتون گفتم.

۸- مواد رو در قالب می ر‌زیم و در یخچال قرار می دهیم بعد از ۱ ساعت باسلوق ژله ای خانگی ما آمادست که در اندازه دلخواه با چاقوی اره‌ای برش بزنید.

برای برش باسلوق کمی آرد سفید یا پودر نارگیل را کف ظرف می‌ریزیم، باسلوق را از کاغذ روغنی جدا می‌کنیم و روی آن قرار می‌دهیم. باسلوق را در اندازه دلخواه برش می زنیم بعد دوباره روی آن را آرد یا پودر نارگیل کمی می‌ریزیم تا بهم نچسبن.

اگر بخواهید مثل من باسلوق ژله ای دو رنگ درست کنید:

پودر ژله اول را درست می‌کنید، در یک ظرف بزرگتر، من از قالب پیرکس ۲۷ در ۱۷ سانت استفاده کردم. موادمون رو می‌ریزیم و در دمای محیط قرار میدهم تا خنک شود و خودش را بگیرد.

دوباره به همین ترتیب ژله رنگ دوم رو درست می کنیم و می ریزیم روی باسلوقی که اول درست کردیم و در انتها ۱ ساعت میگذاریم داخل یخچال؛ به همین راحتی باسلوق ژله ای دو رنگ ما آمادست که در فیلم آموزش باسلوق ژله ای خانگی دو رنگ کامل براتون همه این مراحل توضیح دادم.

طرز تهیه باسلوق خیلی خوشمزه خانگی ژله ای و رنگی کشدار

فیلم آموزش باسلوق ژله ای دو رنگ

نمایش  فیلم باسلوق دو رنگ در آپارات:

نمایش فیلم باسلوق ژله ای در یوتیوب:

اگر باسلوق ژله ای خانگی رو درست کردید، حتما نظرتون رو برام بنویسید و تصویر آن را میتونید در پیج اینستاگرام چاره دان برام ارسال کنید.

۳.۲/۵ - (۵ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا