آشپزیدستور آشپزی

خوراک و ساندویچ زبان گوساله معرکه همراه با فیلم و جزئیات

طرز تهیه ساندویچ زبان گوساله خیلی خوشمزه و حرفه ایخوراک یا ساندویچ زبان گوساله خیلی خوشمزه و درجه یک و البته خیلی راحت رو قراره یادبگیریم. همراه با فیلم از طرز تهیه آن، این ساندویچ معرکه یکی از پیشنهادهای ویژه من هست برای درست کردن یک ساندویچ یا خوراکِ مجلسی و بسیار درجه یک؛

اول از همه بگم من خودم خیلی از کله پاچه خوشم نمیاد و نمیخورم؛ اما خوراک زبان گوساله رو با اون مقایسه نکنید. (البته به عاشقان کله پاچه برنخوره 🙂 ) اصلا هم حس بدی بهش نداشته باشید، چون وقتی آماده بشه می بینید که چقدر لذیذ و عالیه.

اصلا غذای گرونی نیست چون در این ساعتی که من دارم براتون این پست رو می نویسم زبان گوساله خیلی ارزون تر از گوشت گوساله هست. تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزون تر از گوشت گوساله هست.

مواد لازم برای درست کردن ساندوچ زبان گوساله برای  ۴ نفر:

  • زبان گوساله با پوست: ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم
  • پیاز: ۳ عدد
  • سیر: حدود یک کله سیر
  • رب گوجه: ۱ تا ۱.۵ قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی متوسط یا بزرگ : ۲ عدد
  • ادویه کاری یا ترکیب زردچوبه، فلفل سیاه، زیره، آویشن و دارچین ۱.۵ قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق چای خوری سرخالی
  • چند تیکه هویج و فلفل دلمه برگ بو برای گرفتن بوی زهم گوشت زبان
  • نمک

مراحل درست کردن ساندویچ زبان خوشمزه

۱- اول از همه زبان رو خوب بشویید و تیکه تیکه کنید. تیکه‌های زبان را همراه هویچ، فلفل دلمه، ۳ حبه سیر یه پیاز متوسط دو قاچ شده و برگ بو(اگر داشتید)، یک قاشق چای خوری سرخالی فلفل سیاه و یک قاشق مربا خوری ادویه مخلوط بذارید داخل زودپز و روی آن در حدی که آب روی زبان ها را بگیرید، آب بریزید.

توجه: زیاد آب اضافه نکنید که بعد از پخت خیلی نیاز به آب ندارید یک پیاله آب آن باقی بماند کافیه،

۱.۵ تا دو ساعت داخل زودپز بپزد تا کاملاً نرم شود. اگر داخل قابلمه می‌پزید باید ۵ ساعت با حرارت کم بپزد. بعد از پخت گوشت ها رو ریش ریش کنید و پوست زبان هم جدا کنید.

۲- بعد یک پیاز بزرگ رو نگینی خرد کنید و بذارید با روغن کم سرخ شود. وقتی یکم طلایی شد بهش نصف یک فلفل دلمه نگینی خرد شده به همراه سه الی ۴ حبه سیر که نگینی خرد کردید، اضافه کنید و بذارید که کامل سرخ شوند.

بعد بهشون گوشت‌های زبان ریش ریش شده رو اضافه کنید تا اونا هم تفت بخورند.

۳- در کنار اون یک تا دو عدد سیب زمینی را خلالی کنید و در یک ماهیتابه دیگه سرخ کنید.

۴- وقتی گوشت ها هم سرخ شد، بهشون نمک، یک قاشق مرباخوری ادویه مخلوط (زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، آویشن و …) بزنید به همراه یک قاشق غذاخوری سرپر رب گوجه و اجازه بدید ادویه و رب هم خوب سرخ بشوند.

۵- در انتها یک نیم کاسه از آب گوشت را بهشون اضافه کنید درب قابلمه رو ببنید تا ۱۵ دقیقه با حرارت کم بماند و سس خوب به خورد گوشتتون بره.

۶- در انتها سیب‌های سرخ شده هم با موادتون قاطی کنید یا مثل من کنار خوراک زبان گوساله سرو کنید.

این غذای خوشمزه رو میتونید با برنج، با نان معمولی و نان باگت میل کنید. البته من پیشنهاد میدم همانطور که از اسمش مشخصه یعنی ساندویچ زبان گوساله با نان باگت میل کنید.

اگر ساندوچ زبان با این دستور رو درست کردید، حتما نظرتون رو برام بنویسید. مثل همیشه عکسش هم از طریق پیج اینستاگرام چاره دان برام ارسال کنید.

دستور خوراک و ساندویچ زبان گوساله درجه یک همراه با فیلم

 

فیلم طرز تهیه ساندویچ زبان گوساله ساده و خوشمزه

اینم از فیلم ساندویچ زبان با توضیحات کامل که بهتر با مراحل کار آشنا بشید.

نمایش در آپارات

نمایش در یوتیوب

۲.۳/۵ - (۳ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا