ترفند و تجربه آشپزیمهارت زندگی

تست سالم بودن بیکینگ پودر با ۲ روش ساده

2 روش برای تست سالم بودن بیکینگ پور که آیا بیکینگ پودر هنوز سالم است یا نهاستفاده از بیکینگ پودر در کیک و شیرینی‌ها موجب پف کردن آن‌ها می‌شود. اما بیکینگ پودر هم خراب می‌شود و اگر از بیکینگ پودر خراب استفاده کنید با همین علت ساده کیکتون کاملاً خراب می‌شود و شاید اصلاً پف نکند. اگر نسبت به سالم بودن بیکینگ پودر شک دارید با ۲ روش زیر می‌توانید متوجه شوید آیا بیکینگ پودر هنوز سالم است است یا نه؟

چگونه بفهمیم بیکینگ پودر سالم است یا نه؟

روش اول: آب داغ

  • آب داغ یک سوم فنجان؛
  • بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری؛

برای تست سالم بودن بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری از آن را داخل آب داغ بریزید و آن را بهم نزنید. اگر حدود ۱۰ ثانیه شروع به تولید حباب کرد، یعنی بیکینگ پودر سالم و فعال است و با خیال راخت می‌توانید در کیک‌هاتون از آن استفاده کنید.

تست سالم بودن بیکینگ پودر با آب داغ

روش دوم: سرکه

  • سرکه یک چهار فنجان؛
  • بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری؛

روش دوم سالم بودن بیکینگ پودر استفاده از سرکه است. نصف قاشق چای خوری از پودر بیکینگ پودر را داخل سرکه بریزید. اگر شروع به واکنش دادن و تولید حباب‌های زیاد کرد، یعنی بیکینگ پودر سالم است.

تست سالم بودن بیکینگ پودر با سرکه

همانطور که در تصاویر می بینید: مقدار حباب های تولید شده در سرکه خیلی بیشتر از آب داغ است.

چیکارکنیم بیکینگ پودر خراب نشود؟

بیکینگ پودر تشکیل شده از جوش شیرین بعنوان باز، کرم تارتار بعنوان اسید و نشاسته ذرت؛ وقتی آن را داخل مواد کیک می‌ریزیم، رطوبت و آب موجود در مواد کیک به اسید و باز موجود در بیکینگ پودر می‌رسد. اسید و باز باهم واکنش می‌دهند و تولید گاز می‌کنند. این گاز موجب ایجاد حباب و پف کردن کیک و شیرینی می‌شود.

اگر به بیکینگ پودر گرما و رطوبت برسد، اسید و باز موجود در آن در بیرون از کیک واکنش می‌دهند و دیگر در داخل کیک گاز تولید نمی‌کنند و همین موجب می‌شود کیک ما دیگر پف نکند.

البته نکات دیگری برای پف کردن و اسفنجی شدن کیک وجود دارد که قبلاً بطور کامل براتون نوشتم. که توصیه می‌کنم اگر اهل درست کردن کیک هستید حتماً آن را مطالعه کنید.

معمولاً تاریخ انقضا بیکینگ پودر بین ۶ تا یک سال است. همانطور که توضیح دادم رطوبت و گرما موجب خراب شدن بیکینگ پودر می‌شوند.

بنابراین بهترین جا برای نگه‌داشتن بیکینگ پودر در جای خشک و خنک است. مثل کابینت؛ اما اگر در مناطق خیلی گرم زندگی می‌کنید، برای سالم ماندن بیکینگ پودر در تابستان بیکینگ پودر را در یک ظرف سر بسته در یخچال نگه‌داری کنید.

مطالعه این مطالب را هم از دست ندهید:

۳.۷/۵ - (۳۲ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام.من بگینگ پودرم نال یکسال پیشه حدودا.ولی هنیشه داخل یخچال نگه میدارم.اما الان یکی دو سریه کیکم میپزه ولی پفی نمیکنه.یعنی ب همون شکل میپزه انگار.من پفی نمیبینم.دلیلش چیه؟

  2. سلام من کیک کشمش بدون همزن برقی درست کردم با ۲تخم مرغ و۲پ آردو قالب گرد به قطر ۱۹ کیکم پف نکرد ووسطش خمیر شده بود راهنمایی کنین لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا