خانه داری

۵ نکته مهم برای نگهداری از اتو بخار که باید حتما بدانید

راهکاری های نگهداری از اتو بخار و افزایش طول عمر اتو بخاردر ادامه میخوام ۵ نکته کوتاه برای نگهداری از اتو بخار براتون بگم که اگر بدونی و رعایت کنی باعث میشه طول عمر اتو شما افزایش پیدا کنه و حالا حالاها سراغ تعمیرکار یا خرید اتو بخار جدید نرید. پس با من همراه باشید.

نکات نگهداری اتو بخار برای افزایش طول عمر اتو 

۱- نگهداری از سیم اتو بخار

همیشه سیم اتو رو درست و منظم جمع کنید با کش پول ببندید که دچار قطعی نشود. (یاد پست ۱۱ ترفند خلاقانه با کش پول افتادم که بعضیاشون خیلی بکارمیان اگر دوست داشتی حتما بعد از این پست بخوان.)

۲- جلوی رسوب کردن داخل اتو را بگیرید

استفاد از آب جوشیدن سرد یا مقطر در مخرن اتو بخار برای نگهداری و افزایش طول عمر اتو

رسوب نمک و دیگر مواد موجود در آب باعث میشود که به مرور دیگه بخار اتو کار نکند، میتونم بگم اصلی ترین نکته نگهداری از اتو بخار همینه که مواظب باشی در مخزن اتو رسوب جمع نشود.،

اینکار خیلی سادست، فقط کافیه از آب جوشیده سرد، یا آب مقطر همیشه داخل مخزن اتو بخارتون بریزید. به همین راحتی،

اگر هم اتو رسوب کرده با این روش تمیزش کن:

تمیز کردن رسوبات داخل مخزن اتو:

برای حل این مشکل محفظه اتو را با میزان برابر سرکه سفید و آب جوشیده پر کنید. ۱۰ ساعت صبر کنید و بعد اتو را در بالاترین درجه بخار قرار دهید.

آن را به حالت ایساده در حالی که یک پارچه کهنه در زیر آن قرار داده‌اید، قرار دهید تا رسوبات از آن خارج شود. صبر کنید تا تمام آب و سرکه داخل محفظه به این روش بخار شوند و در آخر دوباره یک استکان آب جوشیده داخل محفظه بریزید و صبر کنید تا بخار شود تا رسوبات به طور کامل تخلیه شوند.

بعد اتو را از برق درآورید و کف اتو را داخل سرکه بزنید و با چوب پنبه و خلال دندان سوراخ های بخار اتو را تمیز کنید.

۳- زمان مناسب آب ریختن داخل مخزن اتو

در حین کار و اتو زدن اگر مخزن اتو خالی بشود به هیچ عنوان نباید داخل مخزن اتو آب بریزید. چون اتو داغ هست و ریختن آب سرد داخل آن به اتوی شما آسیب وارد میکنه.

بنابراین قبل از اتو کردن مخزن اتو را به حد کافی و مناسب پر کنید. اگر هم آب اتو تمام شد، اتو را خاموش کنید اجازه بدید خنک شود بعد داخل مخزن آن آب جوشیدن سرد بریزید و دوباره مجدد اتو کنید.

۴- برای نگهدرای از اتو بخار به اتو فشار وارد نکنید

فشار اوردن به اتو حین اتو کشیدن باعث میشود که قسمت های زیر مخزن که پلاستیکی هستند با قسمت فلزی کف اتو برخورد داشته باشند و کف اتو هم که داغه این قسمت ها کم کم آسیب ببیند و بعد از مدتی از کناره های اتو آب خارج بشه.

اگر اتو محکم زمین بخوره هم همین مشکل برای اتو ایجاد میشود.

بنابراین از فشار اوردن به اتو یا خوردن آن روی زمین جلوگیری کنید.

۵- مواظب درجه اتو باشید.

برای نگهداری از اتو بخار جلوی سوختگی کف اتو را بگیرید

هر درجه ای برای جنس خاصی از لباس هست. بخصوص در اتو کشیدن لباس های با جنس پلاستیک و ابریشم دقت کن که درجه زیاد نباشه، چون هم لباست میسوزه هم این سوختگی به کف اتو میچسبه و باعث خراب شدن کف اتو میشود.

اگر کف اتو سوخت با این روش هایی که برای تمیز کردن سوختگی کف اتو براتون گفتم حتما تمیزش کنید.

۶- برای نگهداری از تو بخار از آن استفاده کنید.

اتو برای استفاده کردن هست نه خاک خوردن، اگر داخل اتو آب بریزید و مدت طولانی استفاده نکنید باعث میشود که بخار اتوی شما بعد از مدتی از کار بیافته در نظر داشتن این نکته بخصوص در اتو پرس خیلی مهمه،

علت آن این است که: در اتو یک سری پمپ وجود داره که اگر داخلش آب بمونه و کار نکنه بعد از مدتی این پمپ ها خراب می شوند و بخار اتو شما از کار می افتد.

کدام نکته از این ۶ نکته برای  نگهداری  از اتو بخار را نمی دانستید؟  برام داخل کامنت بنویسید و اگر خودتون نکته ای میدانید که من اینجا نگفتم هم خوشحال میشم، تجربتان رو با من و همه دوستان چاره دانی به اشتراک بگذارید.

۴/۵ - (۶ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا