آشپزیدستور آشپزی

تهیه پاپ کیک یا کیک چوبی یک ایده برای تولد بچه ها و عیدها

طرز تهیه پاپ کیک یا همان کیک چوبی خوشمزه و ساده همراه با تزیین آنبعضی وقت ها با کارای خیلی ساده و کوچک می‌توانیم مهمانی‌های منحصربه فردتر داشته باشیم. یک ایده جالب برای تولد و عیدها بخصوص برای خوشحال کردن بچه‌ها تهیه پاپ کیک یا همان کیک چوبی هست. که بسیار ساده درست می شود اما بچه‌ها را خیلی خوشحال می کند و البته خوردن آنها برای بزرگترها هم لذت بخش است همچنین کمک می کند میز پذیرایی زیباتری داشته باشید.

پاپ کیک به کیک‌های یک نفره و کوچک که معمولاً گلوله‌ای شکل هستند، گفته می شود که بر سر چوب آبنبات قرار دارند با روکش شکلات تزیین می‌شوند.

سعی کردم دستور تهیه پاپ کیک را با دم دستترین مواد براتون بنویسم که با کمترین زمان و انرژی این کیک چوبی خوشکل و خوشمزه را درست کنید و باهاشون بچه ها را در مهمانی‌های تولد، یلدا، عید و … خوشحال کنید.

پایه درست کردن پاپ کیک یکی است که حالا بسته به سلیقه خودتون و موادی که در دسترس دارید. می توانید تزیینات مختلفی براش در نظر بگیرید که در ادامه به تنزیینات مختلفی که برای تهیه پاپ کیک انجام می شود همراه با تصویر اشاره خواهم‌کرد.

اگر اهل درست کردن کیک هستید، مانند کیک اسفنجی یا کیک تولد از باقی مانده‌های کیک می‌توانید پاپ کیک درست کنید. من خودم اگر کیک تولد درست کنم وقتی کیک را قالب زدم و بردیم، گوشه‌های کیک را داخل فریزر قرار می‌دهم و ازشون برای درست کردن دسر یا همین کیک چوبی استفاده می‌کنم.

فرقی نمی‌کند کیکتون چه طعمی باشد مثلاً کیک وانیلی، شکلاتی، پرتقالی و … هر نوع کیکی که دارید برای تهیه پاپ کیک مناسب است.

مواد لازم برای تهیه پایه پاپ کیک

  • کیک اسفنجی
  • خامه قنادی یا خامه شکلاتی
  • شکلات چیپسی (دلخواه)
  • مغز گردو (دلخواه)

مراحل درست کردن کیک چوبی

۱- ابتدا کیک اسفنجی را با دست تا میتوانید خرد کنید.

خرد کردن کیک اسفنجی برای تهیه کیک چوبی خوشمزه و ساده

۲- قاشق قاشق خامه قنادی یا خامه شکلاتی به کیک های خرد شده اضافه کنید و با دست ورز دهید تا کیک ها خیس شوند و بهم بچسبند و بشود آن ها را گلوله کرد.

توجه: خامه قنادی نیاز نیست فرم بگیرد.

توجه: زیاد هم خامه اضافه نکنید که شل شود همین که کیک ها بهم بچسبند و قابل کلوله کردن بشوند، کافی است. برای یک کاسه خیلی بزرگ کیک خرد شده حدود ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری خامه کافی است.

گلوله کردن کیک و خامه برای تهیه پاپ کیک

در این مرحله اگر دوست دارید مقداری شکلات چیپسی و مغز گردو به کیک و خامه اضافه کنید و با دست ورز دهید. شکلات چیپسی و مغز گردو پاپ کیک ها را خوشمزه‌تر می‌کند ولی اگر استفاده نکنید هم هیچ اشکالی ندارد.

نحوه گلوله کردن کیک و خامه مخلوط برای تهیه پاپ کیک خوشمزه و ساده

مواد لازم برای تزیین پاپ کیک

  • شکلات تخته‌ای قهوه‌ای یا سفید
  • رنگ خوراکی (اگر از شکلات سفید استفاده می‌کنید.)
  • نی آبنبات چوبی، پلاستیکی یا کاغذی
  • دراژه یا ترافل های رنگی تزئینی در هر طرح و رنگ که دوست دارید.

نحوه تزیین پاپ کیک

وقتی گلوله ها را آماده کردید شکلات تخته‌ای را با بخار کتری به روش بنماری آب کنید. اگر شکلات تخته‌ای که درست می کنید احساس می‌کنید خیلی سفت است برای رقیق کردن آن ها کمی روغن مایع به شکلات اضافه کنید. (شکلات باید خیلی رقیق نباشد که روی توپ ها کیک بماند.)

حتی می توانید از گاناش با ۵۰ درصد خامه صبحانه و ۵۰ درصد شکلات هم استفاده کنید. گاناش روی گلوله‌های کیک خیلی دیرتر سفت می‌شود ولی خوشمزه‌تر است. طرز تهیه گاناش را در انتهای طرز تهیه کیک خیس براتون کامل نوشتم.

برای شکلات سفید می‌توانید خیلی کم به آن رنگ خوراکی بزنید. مثلاً برای شب یلدا می‌شود از رنگ خوراکی قرمز استفاده کنید. یا حتی شکلات آب شده را به چند قسمت تقسیم کنید و به هر کدام رنگ خاصی بزنید.

برای اینکه از شکلات حداکثر استفاده را داشته باشید سعی کنید آن را در یک ظرف گود و کوچک بریزید.

نی آبنبات را داخل شکلات بزنید و بعد در گلوله کیکی که درست کردی فرو کنید تا قسمت انتهای کیک در روی نی را شکلات بگیرید و بعد روی نی به طرف پایین سرنخورد. گلوله ها را برعکس در ظرف بچینید. حدود ۱ ساعت آن‌ها را در یخچال یا ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید که خودشان را بگیرند. و گلوله‌ها هم کمی سرد شوند.

زدن شکلات به سر نی آبنبات

توجه: نی آبنبات را در لوازم قنادی موجود هست که هم نمونه چوبی و هم کاغذی آن را می‌توانید تهیه کنید اما کاغذی تنوع رنگی بیشتر دارد و قیمت آن مناسب‌تر است.

بعد از سرد شدن، هر گلوله را داخل شکلات بزنید از شکلات خارج کنید کمی برعکس نگه دارید تا شکلات اضافه آن بریزید و بعد با داژه های رنگی به سلیقه خودتان آن را تزیین کنید.

زدن گلوله های کیک داخل شکلات برای درست کردن پاپ کیک چوبی - چاره دان

گلوله‌ها را بعد از تزیین، داخل ظرف ایستاده قرار دهید. برای اینکه در این مرحله کارتون راحت باشد می توانید یک گلدان یا شیشه مربا بزرگ را پر از شکر یا برنج کنید و گلوله ها را داخل آن فرو کنید.

تزیین نهایی پاپ کیک خوشمزه و ساده

بعد گلوله ها را در یخچال قرار دهید تا شکلات روی آن‌ها کاملاً ببندد و خنک شود. اگر هوا سرد است داخل یخچال گذاشتن نمی‌خواهد.

در آخر چند مدل تزیین برای تهیه پاپ کیک در ادامه براتون قرار می‌دهیم که بهتون ایده بدهد.

اینم از طرز تهیه پاپ کیک یا کیک چوبی امیدوارم این پاپ کیک های خوشمزه و ساده رو درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

ایده برای تزیین و تهیه پاپ کیک شماره 4

ایده برای تزیین و تهیه پاپ کیک شماره 3

ایده برای تزیین پاپ کیک شماره 1

ایده برای تزیین پاپ کیک شماره 2

ایده برای تزیین و تهیه پاپ کیک چوبی شماره 5

۳.۵/۵ - (۱۱ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا