آشپزیدستور آشپزی

کیک شکلاتی خیس کافی شاپی بسیار خوشمزه و ساده

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس کافی شاپی با تمام نکاتاگر یک کیک شکلاتی خوشمزه مثل کیک‌هایی که در کافی شاپ خورید رو هوس کردید یا دوست دارید این نوع کیک رو درست کنید تا در دورهمی‌هاتون از مهمانتون یک پذیرایی شیک و عالی داشته باشید، در این مطلب دستور مطمئن و امتحان شده یک کیک کافی شاپی خیلی خوشمزه، راحت و پفدار رو براتون می‌نویسم. با این دستور عالی میتواند خودتون خیلی ساده یک کیک شکلاتی خیس کافی شاپی درست کنید.

اگر چاره دان را دنبال می‌کنید، قبلاً براتون دستور تهیه یک کیک خیس شکلاتی خیلی خوشمزه رو نوشتم. اما این کیک امروز مواد و روش آماده سازی آن با آن کیک خیس متفاوت است و کمی طعم متفاوت از همدیگه دارند. اما هر دوشون خوشمزه و دوست داشتنی هستند و می‌ارزد که حداقل یکبار آن‌ها را درست کنید. البته اگر یکبار درستشون کنید، حتماً دوباره هم اونا رو درست می‌کنید.

ویژگی های این کیک خوشمزه:

  • شکلاتی و خیس است.
  • دستور تهیه آن ساده است.
  • سعی کردم کمترین میزان روغن رو در اون استفاده کنم.
  • جز دسته کیک‌های براونی است.
  • بافت پف دار و اسفنجی دارد که طعم کیک را ۲ برابر خوشمزه‌تر می‌کند.
  • اگر فر ندارید در قابلمه هم می‌توانید درست کنید.

توجه: قبل از درست کردن هر کیکی اگر هنوز پست ۸ نکته برای اسفنجی شدن کیک را نخوانید، حتماً آن را مطالعه کنید. چون در آن با تمام نکات ریز و درشتِ عالی شدن کیک آشنا می‌شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی خیس کافی شاپی:

  • آرد: ۲ پیمانه (من برای پیمانه از لیوان فرانسوی دسته‌دار استفاده کردم.)
  • شکر: ۱.۵ پیمانه
  • تخم مرغ: ۵ عدد
  • روغن: نصف پیمانه
  • بیکینگ پودر: ۱.۵ قاشق چای خوری ( تست سالم بودن بیکینگ پودر )
  • وانیل : نصف قاشق چای خوری (اگر وانیل ندارید از جایگزین های وانیل استفاده کنید.)
  • شیر: نصف پیمانه
  • پودر کاکائو: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری پُر

توجه: سعی کنید شیر و تخم مرغ را از یخچال بیرون بیاورید که به دمای محیط برسند تا کیکتون بهتر پف کند.

مواد لازم برای سس کیک کافی شاپی

  • شیر: ۱.۵ پیمانه
  • شکر: نصف پیمانه
  • کره: ۲۰ گرم
  • پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری پُر

مراحل درست کردن کیک شکلاتی خیس کافی شاپی:

۱- ابتدا آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را قاطی کنید و ۳ بار آن‌ها را الک کنید.

الک کردن آرد برای تهیه کیک شکلاتی خیس کافی شاپی

۲- تخم مرغ را داخل کاسه بزرگ بشکنید. روی آن ها وانیل بریزید که بوی زهم زرده و سفیده‌ها را بگیرید و بعد شکر را اضافه کنید. با دور تند همزن و در یک جهت، ۶ تا ۷ دقیقه تخم مرغ را با شکر بزنید تا پف کند و سفید رنگ شود.

توجه: یکی از مهم‌ترین نکات پف کردن کیک شکلاتی در این مرحله است که: حداقل ۶ دقیقه تخم مرغ را با شکر بزنید.

زدن تخم مرغ برای تهیه کیک شکلاتی خیس کافی شاپی با تمام نکات

 

۳- روغن را به مواد اضافه کنید و در ۱۰ ثانیه در حدی که با مواد مخلوط شود، مواد را با همزن بزنید. روغن را نباید خیلی بهم بزنید، وگرنه پف کیک می‌خوابد.

۴- بعد از آن، آرد و شیر را کم کم به مواد اضافه کنید و با لیسک یا همزن خاموش، مواد در یک جهت به آرامی مخلوط کنید. سعی کنید در ۳ تا چهار مرحله آرد و شیر را اضافه کنید و اصلاً از همزن روشن استفاده نکنید که پف کیک نخوابد.

ابتدا کمی شیر بریزید و بعد کمی آرد و با لیسک بهم بزنید و اینکار را تکرار کنید تا شیر و آرد تمام شود.

اضافه کردن آرد به مواد کیک شکلاتی خیس کافی شاپی

۵- قالب را با روغن مایع چرب کنید و آرد پاشی کنید. اینکار یک نکته مهم برای درآوردن درست کیک از قالب است. مواد کیک را در تمام سطح قالب بطور یکنواخت پخش کنید.

آماده کردن قالب کیک شکلاتی خیس کافی شاپی

من برای این مقدار مواد از قالب مستطیلی ۲۰ در ۴۰ استفاده کردم. اما شما می‌توانید از قالب گرد هم استفاده کنید. اما دقت کنید که قطر موادتون که در قالب می ریزید بیشتر از ۳ سانتی متر نشود. و حداقل نصف قالب خالی باشد.

چون کیک خیلی پف می کند و قطر آن دو برابر می شود. اگر خیلی مواد بریزید، کیکتون ممکنه خمیر شود. همچنین برای ریختن سس روی آن چون خیلی زخیم است به مشکل می‌خورید.

من وقتی در قالب ۲۰ در ۴۰ ریختم قطر مواد کیک من تقریباً ۲ سانتی‌متر بود. که در آخر پخت قطر کیک ۴ سانتی‌متر شد.

ریختن مواد کیک در قالب کیک شکلاتی خیس کافی شاپی

۶- در آخر کیک را در فر که حداقل ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد (واقعی) تنظیم شده قرار دهید. مطلب چرا کیک خمیر می شود؟ را بخوانید تا منظور من از ۱۸۰ درجه واقعی را بیشتر متوجه شوید.

اگر قصد دارید در قابلمه این کیک را درست کنید. این کیک را در قابلمه یا قالب دلخواه خودتون بریزید و نکات گفته شده برای تهیه کیک در قابلمه را حتماً رعایت کنید.

۷- زمان آماده شدن این کیک حدوداً ۵۰ دقیقه است. که در این فاصله در فر یا قابلمه را باز نکنید تا پف کیک نخوابد.

مراحل تهیه سس شکلاتی کیک کافی شاپی:

بعد از قرار دادن کیک در فر سریع بروید سراغ درست کردن سس شکلاتی؛ چون باید سس برای ریختن روی کیک سرد و ولرم شود.

۱- شیر، شکر، پودر کاکائو، کره را باهم مخلوط کنید و در قابلمه کوچک بریزید. سس را روی حرارت قرار دهید و بهم بزنید تا شروع به جوشیدن کند و تمام مواد یک دست شوند. (اگر کره نداشتید یک قاشق غذاخوری سرخالی روغن جامد اضافه کنید.)

۲- حرارت شعله را متوسط رو به کم قرار دهید تا ۱۰ دقیقه مواد بجوشد و کمی به غلظت بیافتد.

توجه کنید سستون خیلی هم غلیظ نشود. چون وقتی سرد می‌شود دوباره یکم غلیظ‌تر هم می‌شود. بعلاوه اگر خیلی سفت شود بعداً که روی کیک می‌ریزید داخل کیک کم نفوذ می‌کند و کیکتون خیس نمی‌شود.

میزان رقیق بودن آن باید بعد از سرد شدن حدوداً مثل ارده باشد.

۳- بعد از ۱۰ دقیقه جوشیدن، سس را در جایی قرار دهید که تا موقع آماده شدن کیک سرد شود و به دمای محیط یا کمی گرم‌تر برسد.

درست کردن سس کیک شکلاتی خیس کافی شاپی

ریختن سس شکلاتی روی کیک کافی شاپی:

وقتی کیک کاملاً پخت و با خلال دندون یا سر چاقو آن را تست کردید و چیزی به خلال نچسبید. فر را خاموش کنید. وقتی هنوز کیک داغ هست با خلال دندون تمام سطح کیک را سوراخ کنید تا سس به داخل کیک نفوذ کند و کیکتون خیس شود.

بهتر است خیلی سریع کیک را حتی به اندازه دلخواه خودتون برش هم بزنید که بعداً که خیس می‌شود، برای برش زدن آن با مشکل مواجه نشوید. البته اگر کیک گرد درست کردید، نیاز به برش هم ندارد.

برش اولیه کیک شکلاتی خیس کافی شاپی

سس را با قاشق وقتی کیک هنوز کاملاً داغ هست، روی سطح کیک کم کم پخش کنید و صبر کنید، سس کم کم به خورد کیک برود. وقتی خنک شد آن را در ظرف دلخواه خودتون قرار دهید، تزیین کنید و در یخچال بگذارید.

ریختن سس کیک روی کیک شکلاتی خیس کافی شاپی

با انجام این مراحل کیک شکلاتی خیس کافی شاپی شما آمادست که نوش جان کنید. امیدوارم این کیک عالی رو درست کنید و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید.

روش درست کردن کیک خیس شکلاتی کافی شاپی با تصویر

اگر سوالی در رابطه با درست کردن کیک کافی شاپی دارید، خوشحال می شوم بتونم کمکتون کنم.

خرید قالب‌های کیک متنوع و زیبا از دیجیکالا

۴.۳/۵ - (۳۲ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. عالی بود خانم اسلامیان عزیز.من خیلی از دستورات ونکات نوشته ی شمارو درباره کیک پختن خوندم،همشون عالی بودن.امروز دس ب کار‌میشم‌دوباره این دفه با دستوزات شما ریز به ریز🥰🥰👌🏻👌🏻

  2. سلام میخواستم بدونم سس شکلاتی رو باید وقتی که کیک گرمه اضافه کنیم یا نه؟
    چون یه جا خونده بودم که وقتی کیک گرمه اضافه کنیم کیک خمیر میشه و اینکه میتونیم برای این دستور سه تا تخم مرغ بزنیم؟

    1. سلام بله وقتی کیک رو خارج کردید اضافه کنید اما هر دو داع نباشن سس شکلاتی قبل از آماده شدن کیک درست کنید که موقعی که میخواید روی کیک بریزید داغ نباشه ولرم باشه.

  3. ممنون از راهنماییتون ولی من چون توستر دارم تو کیک میپزم ولی نمیدونم
    چرا کیکم پاف نکرد همه را نصف کرده بودم طبق دستور عملتون دلیلش چی میتونه باشه میشه گفت انگار تتیک شد کلا خیلی بد شد دلیلش چی میتونه باشه؟

  4. عالی عالی عالی . خیلی خیلی ازتون ممنونم برای این دستور خیلی خوشمزه و خوب . یک پیشنهاد هم داشتم اینکه یک قسمتی بزارین برای اینکه کسانی که این دستورو درست میکنن عکسشونو بفرستند. باز هم ممنون بابت دستور پخت عالی تون .

    1. سلام خواهش میکنم نوش جان 🙂 اگر عضو پیج اینستاگرام ما بشید از اونجا میتونید برای ما عکساتون رو بفرستید ما هم اونا رو هم داخل سایت میذاریم هم داخل پیج اینستا. منتظرم عکسای قشنگتون هستم. @chaaredan.ir

  5. سلام ببخشید میتونیم این کیک رو در توستر هم درست کنیم؟ و اینکه میشهطرز تهیه خامه فرم گرفته خیلی خوب رو هم بزارین ممنون

    1. سلام
      بله میتونید درست کنید فقط مواد رو نصف کنید چون برای توستر زیاده خامه فرم گرفته من خودم همیشه خامه قنادی پاستوریزه رو تهیه می کنم بعد که یکم یخش باز شد ۱۰ دقیقه با دور تند همزن میزنم تا کاملاً فرم میگیره. در طرز تهیه کیک تولد در مورد خامه فرم گرفته تا حدی نوشتم

  6. مگه نگفتید برای پف کردن و اسفنجی شدن کیک باید زرده و سفیده ب تخم مرغ جدا بشه اما تو این دستور پخت کیک خیس شکلاتی کافی شاپی اینکارو نکردید چرا؟؟ اینکار باعث کم شدن پف ش نمیشه ؟؟ یا باید حتما انجام بدیم چون شما قبلا گفته بودید تو این دستور پخت تکرار نکردید تروخدا زود جواب بدید

    1. سلام
      بعضی کیکا زرده و سفیده جدا نمیشه در عوض زرده و سفیده همراه با شکر ۷ الی ۸ دقیقه زده میشه میتونید برای این کیک هم زرده و سفیده رو جدا کنید ولی اینجوری هم پف میکنه و خوب میشه البته تجربه شخصی خودم اینه که وقتی سفیده را جدا می کنیم و آخر کار اضافه میشه کیک بیشتر پف میکنه ولی در حالت کلی طبق دستور گفته شده در متن هم برید کیکتون خوب میشه

    1. در توضیحات هم اشاره شده باید کل تخم مرغ یعنی هم زرده هم سفیده را ۵ دقیقه همراه شکر و وانیل بزنید تا کرم رنگ شوند.

      1. ممنون از راهنمایی خوبتون یه سوال دیگه هم داشتم و اون این بود که شما گفتین پنج تا تخم مرغ اما خوب من می‌خوام تو توستر درست کنم . ایرادی نداره که می‌خوام مواد رو نصف کنم دو تا تخم مرغ بزنم . باز هم تشکر

      2. خواهش میکنم. اگر تخم مرغ ها ریز هستند ۳ تا بزنید اگر درشت هستند ۲ تا هم کافیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا