سلامت

بهترین زمان خوردن قهوه برای داشتن بیشترین انرژی و اثرگذاری

بهترین زمان خوردن قهوه چه همگامی است؟شاید تا الان تصور شما از بهترین زمان برای خوردن قهوه در صبح یا حتی ناشتا باشد. خوردن قهوه در صبح شاید خوب باشد اما بهترین زمان نیست. قرار است با یک زمان استثنایی برای خوردن قهوه آشنا شویم. حدس میزنم در ابتدا براتون تعجب برانگیز باشد. اما اگر صبور باشید و تا پایان این پست را بخوانید با دلیل و مدرک براتون بهترین زمان برای نوشیدن قهوه را توضیح خواهم داد تا همانطور که در تیتر این مطلب خواندید، بعد از خوردن قهوه هم احساس انرژی و سرحالی بیشتر داشته باشید هم خواب بهتری را تجربه کنید.

قبل از اینکه شما را با بهترین زمان خوردن قهوه آشنا کنم، بهتر است بدانید چرا خوردن قهوه در ابتدای صبح خیلی هم خوب نیست.

چرا خوردن قهوه در صبح بهترین زمان خوردن قهوه نیست؟

نوشیدن قهوه در صبح بهترین زمان برای خوردن قهوه نیست

وقتی موقع بیدار شدن ما می رسد، یعنی صبح، بدن هرمونی ترشح می‌کند بنام کورتیزول وظیفه این هرمون این است که ما را بیدار و سرحال نگه دارد. در ابتدای صبح این هرمون به بیشترین حد خود می‌رسد که موجب بیدار شدن ما می‌شود. میزان کورتیزول در عصر حدود ساعت ۶ کمترین میزان خود را دارد.

کافئین در عملکرد کروتیزول و تولید آن اختلال ایجاد می‌کند. بنابراین خوردن قهوه در صبح برخلاف آنچه تصور می‌کردید، خیلی خوب نیست و علاوه بر اینکه به شما انرژی نمی‌دهد ممکن باعث بی‌حالی بیشتر هم بشود. البته میزان آن در همه افراد یکسان نیست و شاید شما این حس بی‌حالی را خیلی هم احساس نکنید.

همچنین خوردن قهوه بصورت ناشتا ممکن است بخاطر اسیدی بودن آن معده شما را اذیت کند و حتی باعث ریفلاکس شود. بهتر است بجای قهوه در صبح یک لیوان آب ولرم بنوشید. برای آشنایی با خواص آن، مطالعه مطلب خوردن آب در صبح ناشتا را از دست ندهید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه چه ساعتی از روز است؟

بهترین زمان خوردن قهوه در چه ساعتی از روز است

اگر قهوه می‌نوشید که از آن استفاده کنید و بهتون انرژی بدهد، پس باید قوانین نوشیدن آن را رعایت کنید. در غیر اینصورت نتنها از بهره بردن از فواید آن باز می‌مانید بلکه ممکن است به خودتان هم آسیب بزنید.

قوانین خوردن قهوه برای بهره بردن بهتر از آن:

۱- قهوه را صبح ناشتا نخورید. ممکن است باعث سوزش معده و حتی زخم معده شود.

۲- خوردن قهوه در صبح زود یعنی قبل از ساعت ۱۰ صبح توصیه نمی شود. چون قهوه در تولید کورتیزول اختلال ایجاد می کند و بجای اینکه شما را سرحال کند، ممکن است بی‌حال‌تر هم بشوید.

۳- برای داشتن یک خواب خوب و با کیفیت در شب باید حداقل ۶ ساعت مانده به زمان خوابتان به هیچ عنوان قهوه و دیگر مواد کافئین‌دار نخورید. برای مثال اگر ساعت ۱۰ شب می‌خوابید حداکثر در ساعت ۴ بعد از ظهر می‌توانید قهوه بخورید.

۴- خوردن بیش از ۴ فنجان قهوه در روز توصیه نمی‌شود. محققان خوردن ۲ تا ۳ فنجان قهوه در روز را پیشنهاد می‌دهند.

۵- سعی کنید زمان نوشیدن قهوه را در بهترین زمان تنظیم کنید.

بهترین زمان نوشیدن قهوه چه هنگامیست؟ در ادامه پاسخ این سوال را خواهی خواند.

بهترین زمان نوشیدن قهوه در طول روز کی است؟

بهترین زمان برای خوردن قهوه با توجه به زمان بیدار شما متفاوت است. اما بطور کلی زمانی بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر و ۲ تا ۳ بعداز ظهر است. اما هنوز هم میتوانید زمان بهتری برای نوشیدن پیدا کنید و آن زمانی نیست به جز: قبل از چرت روزانه!

شاید اصطلاح چرت با قهوه را نشنیده باشید و با خواندن متن بالا تعجب کرده باشید. . بپرسید: مگر می شود؟ قهوه و خواب در تضاد باهم هستند!

بله می شود. 🙂

چرت با قهوه چیست و چه مزیت هایی دارد؟

چرت با قهوه یعنی اینکه: شما یک یا دو فنجان قهوه میل می کنید و بعد از سریع زمانی بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می‌خوابید.

چرت زدن در روز و قهوه خوردن قبل از آن اگر صحیح انجام شود، نه تنها در تضاد باهم نیستن، بلکه کمک می‌کند انرژی شما خیلی بیشتر از زمانی باشد که تنها قهوه می‌خورید یا اینکه تنها می‌خوابید. باید اصول آن را رعایت کنید تا حداکثر استفاده از قهوه و چرت روزانه را ببرید.

روش صحیح چرت با قهوه چگونه است:

در بهترین زمان‌های نوشیدن قهوه یعنی: بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر یا ۲ عصر تا ۳ بعد از ظهر یک تا ۲ فنجان قهوه می‌نوشیم. ساعت خود را در زمان ۲۰ تا حداکثر ۳۰ دقیقه کوک می‌کنیم. و در این بین می‌خوابیم.

خواب با قهوه یا چرت با قهوه چه ارتباطی با بهترین زمان خوردن قهوه دارد

وقتی احسای خواب می‌کنید، در واقع ملوکول های آندوزین فعالیت سلول های عصبی مغز را کند می‌کنند و موجب خواب آلودگی و کسالت می‌شوند.

از زمانی که قهوه می‌خوریم تا وقتی کافئین اثر کند بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. بنابراین با خواب کوتاه هم سطح آندوزین بدن خود پایین آوردیم ،هم با خوردن قهوه بعد از ۲۰ دقیقه کافئین از رودها توسط جریان خود جذب می‌شود، کافئین جای آندوزین را می‌گیرد و به باعث سرعت بخشیدن به عملکرد سلول‌های عصبی می‌شود. یعنی به ما انرژی می‌دهند و این یعنی داشتن انرژی چند برابر بعد از چرت با قهوه؛

در ژاپن طی تحقیقی مشخص شد: افرادی که چرت با قهوه را داشتن در آزمون حافظه بلاترین امتیاز را گرفتند.

بهترین خواب روزانه این است که بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بیشتر نخوابیم و این خواب قبل از ساعت ۴ بعد از ظهر باشد. اگر بیشتر از این مقدار بخوابیم در ما احساس کسلی و گیجی ایجاد می‌شود. اگر این خواب را با قهوه قبل از آن همراه کنیم، انرژی که بعد از آن می گیریم دو چندان خواهد شد. من امتحان کردم شما هم امتحان کنید.

بنابراین بهترین زمان خوردن قهوه قبل از چرت روزانه، در بین ساعت ۲ عصر تا ۳ بعد از ظهر است. اما اگر در این ساعات کار می کنید و نمی توانید ۲۰ دقیقه استراحت کنید، یا اصلاً به چرت روزانه نیاز پیدا نمی کنید همانطور که در بالا گفتم بهترین زمان نوشیدن قهوه ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر و ۲ تا ۳ بعد از ظهر است.

اگر چرت با قهوه را امتحان کردید، حتماً در مورد تجربتون برای ما و همه کسانی که این پست را می‌خوانند بنویسید.

احتمالاً این مطالب را هم دوست داری بخونی:

۴.۱/۵ - (۹ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا