آشپزیترفند و تجربه آشپزی

طریقه تفت دادن زرشک برای پف دار و خوشرنگ شدن آن

روش تفت دادن زرشک با گلاب و زعفرانزرشک را اگر با روش درست تفت ندهیم سیاه، خشک و تلخ می شود. در اینجا قرار است با روش صحیح تفت دادن زرشک آشنا شویم بطوریکه پف دار و خوشرنگ شود و برای تزیین زرشک پلو یا برنج عالی شود.

روش صحیح تفت دادن زرشک

یک روش خوب برای تفت دادن زرشک استفاده از شکر و کره است تا زرشک ها طعم و شکل بهتری بگیرید. بعد به آن گلاب یا زعفران اضافه می شود. طریقه تفت زرشک و شکر با گلاب یا زعفران به شکل زیر است:

مواد لازم:

  • زرشک: ۲ واحد (برای مثال ۲ قاشق غذا خوری)
  • شکر: یک تا دو واحد ( یک یا دو قاشق غذا خوری )
  • زعفران یا گلاب یا آب جوشیده: ۱ واحد ( ۱ قاشق غذا خوری )
  • روغن سرخ کردنی و کره : کمی

۱- شکر و زرشک را مخلوط کنید.

۲- در ماهیتابه چند قطره روغن سرخ کردنی و یک تیکه کوچک کره بریزید. کره به شفاف تر شدن زرشک کمک می کند. روی شعله گاز با حرارت کم قرار دهید.

۳- وقتی روغن و کره گرم شد، نه داغ! اگر ماهیتابه داغ شود زرشک می سوزد. چند ثانیه زرشک را تفت دهید. تا کمی زرشک ها شروع به جوشیدن کنند و پف کنند. وقتی پف کردند سریع حرارت را خاموش کنید.

۴- همان موقع که حرارت گاز را خاموش کردید، یک قاشق زعفران، گلاب یا آب جوشیده، به مخلوط زرشک و شکر اضافه کنید. ریختن گلاب یا زعفران باعث می شود که زرشک حالت پفکی بگیرد و خشک نشود.

روش تفت دادن زرشک با گلاب و زعفران و شکر برای تزیین روی زرشک پلو و برنج

یک توصیه: توصیه می کنم بعد از تفت دادن زرشک از گلاب یا آب جوشیده استفاده کنید و آب زعفران را جدا با برنج قاطی کنید و زرشک را بعد روی آن بریزید. اینجوری هم عطر زعفران حفظ می شود، هم رنگ زرشک قرمز و درخشان باقی می ماند.

ترفند: زرشک را چه تازه باشد چه خشک شده در فریزر نگهداری کنید. تا رنگ آن ثابت بماند و کدر نشود. همچنین با فریز کردن زرشک، مدت زمان بیشتری می توانید آن را نگهداری کنید.

اگر برای تف دادن زرشک برای زرشک پلو و تزیین روی برنج راه بهتری سراغ دارید، لطفاً تجربه خودتون رو به اشتراک بگذارید.

۴/۵ - (۳۶ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. برای تفت دادن زرشک میتوان از این راه حل استفاده کرد روغن یا کره وروغن مخلوط با زرشک و اب جوش وشکر و مقداری اب لیمو را بگذاریم در محیط بماند تا هم کره اب شود وهم شکرها در اب جوش واب لیمو حل شود سپس آنهارا سر گاز بگذارید اینگونه قبل از اینکه ماهی تابه بخواهد داغ شود زرشک ها به اندازه کافی تفت خورده اند سپس برنج را با اب زعفران مخلوط کنید و زرشک ها را به مخلوط برنج زعفرانی اضافه کنید راه حل دوم این است که زرشک واب جوش،و شکر و ابلیمو را سر اجاق بگذارید بعد که شکر اب شد کره اضافه کنید و کمتر یک دقیقه زرشک را تفت دهید و اجاق را خاموش،کنید در هر دو روش شکر اول اب میشود وکاراملی نمیشود وبه دانه های زرشک نمی چسبد سپس با برنج زعفرانی مخلوط کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا