آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

تمیز کردن کفش جیر بدون نیاز به اسپری با مواد خانگی

ترفند عالی برای تمیز کردن کفش جیر بدون نیاز به اسپریکفش جیر ظاهر زیبایی دارد اما متاسفانه وقتی کثیف می شود، بخصوص اگر رنگ روشن باشد به سختی می توان آن را پاک کرد. و با یک دستمال نم شده آن طور که تصور می کنیم تمیز نمی شود. برای تمیز کردن کفش جیر اسپری مخصوص و برس مخصوص وجود دارد. اما من دنبال یک روش خانگی برای پاک کردن کفش چرم جیر حال چه جیر طبیعی باشد چه مصنوعی می گشتم. یک روش خوب رو هم پیدا کردم که در ادامه براتون می نویسم.

روش هایی که برای تمیز کردن کفش جیر استفاده کردم اما جواب نداد!

همانطور که از تیتر این نوشته خواندید این روش ها را برای تمیز کردن کفش جیر در جاهای مختلف خواندم و تست کردم اما نتیجه خوبی ازشون نگرفتم.

نتیجه تمیز کردن کفش جیر با روش های مختلف

۱- پاک کردن کفش جیر با آب و دستمال

اگر کفشتون تنها کمی خاک گرفته با دستمال نخی تمیز نم شده با آب می توانید آن را تمیز کنید اما اگر سیاه و پر از لک است این روش اصلاً جواب نمی دهد.

۲- پاک کردن کفش جیر با سرکه تنها

گفته شده بود می توان برای پاک کردن لکه های خشک شده روی کفش جیر از دستمال نم شده با سرکه استفاده کنم. این روش را هم امتحان کردم ولی تنها کمی از لک ها را برد و خیلی با آب تنها فرقی نداشت. یکی دو درجه بهتر بود ولی اصلاً سیاهی کفش من را پاک نکرد.

۳- پاک کردن کفش جیر با پاک کن

 تمیز کردن کفش جیر با پاک کن

در جایی دیگر خواندم می توان از پاک کن برای تمیز کردن کفش چرم جیر استفاده کرد. اما تست من خیلی خوب جواب نداد. با پاک کن روی کفش کشیدم اما بعد از کلی تلاش فقط کمی از سیاهی های کفش من رفت و خیلی تأثیر چندانی نداشت. ولی برای کمی سیاهی و لک جواب می دهد.

نتیجه تمیز کردن کفش جیر با پاک کن

روشی که برای تمیز کردن کفش جیر جواب داد

وسایل مورد نیاز

  • سرکه یک قاشق غذا خوری
  • شامپو یک قاشق چای خوری
  • مسواک
  • دستمال نخی تمیز، نم شده با آب

تمیز کردن کفش جیر با سرکه و شامپو

سرکه و شامپو رو مخلوط کردم. و با مسواک روی کفش خودم کشیدم. مثل واکس زدن یک دست را داخل کفشم بردم و با مسواک آغشته به شامپو و سرکه روی کفش کشیدم.

نسبت به تمام روش هایی که تست کردم عالی بود و تقریبا ۹۵ درصد از سیاهی ها و لک های کفش جیر من تمیز شد. زمانی که از من گرفت برابر با زمانی بود که برای واکس زدن کفش چرمی گرفته می شود. فقط در اینجا به جای واکس از سرکه و شامپو و بجای فرچه از مسواک استفاده کردم.

البته کفش جیر من از نوع مصنوعی بود. ولی برای جیر طبیعی هم احتمالاً به همین خوبی یا حتی بهتر هم جواب می دهد.

در آخر هم با دستمال نخی نم روی کفشم کشیدم و نیم ساعت گذاشتم تا رطوبت کمی که دارد خشک شود به همین سادگی.

همانطور که در تصویر می بینید با این روش کفش جیر من به خوبی پاک شد و تصمیم دارم حداقل هفته‌ای یکبار هم که شده اینجوری تمیزش کنم.

نتیجه تمیز کردن کفش جیر با سرکه و شامپو بهترین روش برای پاک کردن کفش چرم جیر

شماهم اگر برای پاک کردن کفش جیر از این روش خانگی استفاده کردید بازخوردتون رو برامون در کامنت ها بنویسید. البته همیشه منتظر ارائه راهکاری خوب شما که تجربه کردید و مؤثر بوده هم هستم.

۳.۳/۵ - (۹ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا