آشپزیدستور آشپزی

دسر شکلاتی با ژله انار عالی برای یلدا و مهمانی

طرز تهیه دسر شکلاتی با ژله انار و دیگر ژله ها برای شب یلدا با فیلممیخوام در ادامه به مناسب شب یلدا که فرداشب هست یک دسر ساده و خوشمزه بهتون یاد بدم که با ساده ترین مواد میتونید درست کنید . دسر شکلاتی با ژله انار رو میتونید با دیگر میوه ها و ژله ها هم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه دسر شکلاتی با ژله انار

  • پودر ژله انار : یک بسته
  • انار دون شده قرمز: نصف پیمانه
  • آب جوش: ۱.۵ لیوان
  • پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری سرصاف
  • شیر: ۲ لیوان
  • شکر: یک سوم تا نصف لیوان
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری سرپر
  • آرد گندم یا آرد نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری سرپر
  • خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم

مراحل درست کردن دسر شکلاتی با ژله 

۱- یک بسته پودر ژله را با ۱.۵ لیوان آب جوش مخلوط می کنیم، بهم می زنیم تا کاملا پودر ژله انار در آب حل شود و یک محلول شفاف بدست آید.

۲- یک سوم ژله را داخل قالب می ریزیم و دانه های انار را اضافه می کنیم.

داخل یخچال می گذاریم تا ببندد. اینکار را برای این انجام می دهیم که دانه های انار روی دسر بماند و ظاهر زیبا تری داشته باشد.

هر موقع کاملاً بسته شد، بقیه ژله را کم کم اضافه می کنیم و دوباره میذاریم یخچال که کامل مواد ببندد. (میتونید بذارید داخل فریزر تا بعد از ۱۵ دقیقه سریع ببندد فقط فراموش نکنید که یخ نزند.)

۳- یک قاشق پودر ژلاتین را با یک پنجم لیوان آب سرد مخلوط می کنیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا به روش بنماری کاملا حل شود و محلول شفاف به دست آید.

۴- دولیوان شیر، شکر، آرد گندم یا نشاسه ذرت و پودر کاکائو را مخلوط می کنیم، روی حرارت قرار می‌دهیم، مدام بهم می زنیم تا شروع به جوشیدن کند. بعد از آن ۱ دقیقه بجوشد، بعد حرارت رو خاموش می کنیم.

۵- به مواد شکلاتیمون ژلاتین که بنماری کردیم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. وقتی کرم شکلاتی کمی از حرارت افتاد ۱۰۰ گرم خامه را اضافه و مخلوط می کنیم.

مواد شکلاتی را در محیط آشپزخانه قرار میدهیم تا کاملا خنک شود.

۶- یک بسته بیسکویت پتی بر را با دست به خورد می کنیم تقریبا هر بیسکویت ۸ قسمت بشود کافیه.

۷- وقتی ژله کاملا بست، به ترتیب یک لایه بیسکویت یک لایه مواد شکلاتی می ریزیم تا قالب پر شود.

۸- دسر شکلاتی با ژله ما دیگه تقریباً آمادست. برای ۴ الی ۵ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا ببندد. بعد اطراف دسر را با چاقو باز می کنیم. ظرف دسر را در آب گرم می زنیم بعد داخل ظرف سرو بر می گردانیم یا دسر را داخل ظرف مورد نظر خودمون بر می گردانیم بعد روش رو یکی دو دقیقه سشوار می گیریم.

توجه: اگر عجله دارید برای اینکه سریع تر دسر یلدایی شما آماده شود میتونید دسر را در فریزر قرار دهید تا یک ساعته آماده شود.

 

دسر شکلاتی با ژله و بیسکویت مخصوص یلدا و مهمانی ها

فیلم طرز تهیه دسر ژله ای با کرم شکلاتی

نمایش در آپارات:

نمایش در یوتیوب:

۵/۵ - (۲ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا