آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

آموزش سوراخ کردن گلدان سفالی بدون شکستن آن به همراه ویدیو

بهترین روش سوراخ کردن گلدان سفالیاگر گلدان سفالی دارید که ته آن سوراخ ندارد. و به دنبال راهی برای سوراخ کردن گلدان سفالی خود هستید. این مطلب به همراه فیلمی که نحوه سوراخ کردن گلدان سفالی بدون شکستن آن، را آموزش می‌دهد؛ میتواند به شما کمک کند.

 

چرا ته گلدان باید سوراخ داشته باشد ؟

سوراخ کردن گلدان سفالی در خانه

شاید زیاد شنیده باشید که برای سلامت و رشد بهتر گیاه لازم است گلدان زهکشی شده باشد. در مطلب انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی هم گفته شد که ته گلدان باید حتماً سوراخ باشد و دو دلیل اساسی دارد :

۱- گیاه علاوه بر نور و آب به اکسیژن هم نیاز دارد تا رشد کند و شاداب باشد. وجود سوراخ در ته گلدان باعث می شود اکسیژن بهتر و بیشتر به ریشه گیاه برسد.

۲- اگر زیاد به گیاه آب بدهیم آب در ته گلدان باقی می ماند و موجب پوسیده شدن ریشه گیاه در نتیجه خشک شدن آن به مرور زمان می شود. وجود سوراخ در ته گلدان از این اتفاق جلوگیری می‌کند و آب زیادی از این طریق از گلدان خارج می شود.

بنابراین لازم هست فارغ از نوع گلدان، آن را زهکشی کنیم. البته ترفندهایی برای سوراخ نکردن گلدان هم وجود دارد که در مطلب چگونه گلدان بدون سوراخ داشته باشیم؟ نوشتم. میتوانید گلدان را سوراخ نکنید و از این روش های گفته شده استفاده کنیدو

چگونه ته گلدان سفالی را سوراخ کنیم ؟

چگونه گلدان سفالی را سوراخ کنیم

اگر تا اینجا این پست را کامل خوانده باشید؛ با اهمیت زهکشی کردن گلدان آشنا شده‌اید. بنابراین لازم است دست بکار شوید و گلدان هایی که در خانه دارید را بررسی کنید و هرکدام که سوراخ ندارند، را زهکشی کنید.

گلدان پلاستیکی چون آب را در خود نگه می دارد به سوراخ های بیشتری نیاز دارد. زهکشی آن نیز راحت است و با داغ کردن یک جسم تیز، می توانید به راحتی آن را سوراخ کنید.

گلدان سفالی با توجه به جنس گلدان که از خاک رس تهیه می شود؛ آب از طریق بدنه گلدان نیز تبخیر می شود؛ بنابریان به سوراخ های زهکشی کمتری نیاز دارد و یک الی دو سوراخ برای آن کافی است. اما سوراخ کردن گلدان سفالی کمی دقت می خواهد و اگر راه آن را ندانید، ممکن است گلدان بشکند.

وسایل مورد نیاز برای سوراخ کردن گلدان سفالی :

  • پارچه کلفت یا حوله
  • میخ کوچک
  • آب
  • دریل

در هنگام سوراخ کردن گلدان سفالی نکات زیر را رعایت کنید:

  1. در زیر گلدان پارچه نرم قرار دهید و گلدان را برعکس کنید. تا برا اثر فشاری که به گلدان سفالی در حین سوراخ کردن آن می آید گلدان نشکند یا لب پر نشود.
  2. گلدان را خیس کنید. و در محل سوراخ کردن هم مقداری آب بریزید. اینکار هم برای جلوگیری از شکستن گلدان است.
  3. با یک میخ کوچک در جایی که می خواهید گلدان را سوراخ کنید کمی رد بیندازید. تا با دریل راحت تر کار کنید و بدون تغییر جهت گلدان سوراخ شود.
  4. دریل با یک مته باریک بصورت کاملاً عمودی با گلدان بگیرید و گلدان را سوراخ کنید.
  5. همیشه برای سوراخ کردن گلدان سفالی، برای شروع باید از مته باریک استفاده کنید. اگر دوست دارید سوراخ ته گلدان بزرگ تر شود، بعد از سوراخ کردن گلدان خود با مته باریک، با یک مته کلفت در ته گلدان سوراخ بزرگ تر ایجاد کنید.

توجه: همانطور که در فیلم می بینید وقتی با دریل گلدان سفالی را سوراخ می کنید، آب روی گلدان و بدنه آن بریزید. این عمل جلوی ترک برداشتن و شکستن گلدان را می گیرد.

تمام نکات و مراحل بالا برای سوراخ کردن گلدان سفالی را می توانید در ویدیو زیر ببینید :


در ادامه بخوانید: روش آب دادن به گلدان در سفر


۳.۱/۵ - (۳۶ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا