آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

۲ نکته مهم در شستن مو برای ماندگاری بیشتر رنگ مو و جلوگیری از زبر شدن موها

نکات شستن مو بعد از رنگ کردن و قبل از رنگ زدن موها برای جلوگیری از زبر شدن موها و ماندگاری بیشتر رنگ مواگر موهای شما بعد از رنگ کردن نرمی و لطافت سابق خودشان را از دست می دهند و حالت ابریشمی سابق را ندارند، شاید این دو نکته اساسی برای شستن مو بعد از رنگ کردن و قبل از رنگ کردن را رعایت نمی کنید. این نکات برای ماندگاری بیشتر رنگ مو و جلوگیری از زبر شدن و خشک شدن موها خیلی مهم هستند.

شستن مو قبل از رنگ کردن

موهای خود را قبل از رنگ کردن نشویید. با موهای کاملاً چرب و کثیف موهایتان را رنگ کنید. چربی طبیعی سر باعث می شود از سوزش پوست سر هنگام رنگ کردن جلوگیری شود. بعلاوه از خشک شدن زیادی موهای رنگ کرده هم جلوگیری می کند.

شستن مو بعد از رنگ کردن

بعد از رنگ کردن باید موهای خود را کاملاً شستشو دهید. اما شستن موها بعد از رنگ کردن اصولی دارد که اگر رعایت نشود موجب زبر شدن موها و عدم ماندگاری و کم شدن رنگ موهایتان می شود.

برای شستن مو بعد از رنگ کردن آنها این ۳ نکته را حتماً رعایت کنید:

  • تا ۴۸ ساعت موها را با شامپو، صابون و … نشویید. آن ها را با آب تنها و ترجیحاً آب ولرم که خیلی گرم نباشد، موها را کاملاً بشویید. زدن شامپو یا هر شوینده دیگر بعد از رنگ کردن به مو باعث زبر شدن موها می شود و البته رنگ را هم از موها پاک می کند.
  • سعی کنید ۳ روز تا یک هفته اول کم تر موها را بشویید تا رنگ مو روی سر تثبت شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  • بعد از رنگ کردن موها از زدن حنا روی قسمت هایی که رنگ دارد، خودداری کنید. زدن حنا روی موی رنگ زده، رنگ مو را تغییر می دهد و موهایتان را قرمز می کند.

در صورتیکه موهایتان بعد از رنگ کردن شکنده و خشک شده از ماسک های مرطوب کننده طبیعی برای رساندن رطوبت به موهایتان و تقویت آنها استفاده کنید.

اگر نکته ای در مورد رنگ کردن موها و اینکه چکار کنیم تا رنگ بهتر روی مو بنشیند و موها کم تر آسیب برسند؟ می دانید، لطفاً تجربه خودتون رو برای همه کسانی که این پست را می خوانند بنویسید.

۴.۴/۵ - (۵ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا