آشپزیدستور آشپزی

بستنی زعفرانی بدون ثعلب خانگی و ساده با طعم سنتی

دستور بستنی سنتی زعفرانی بدون ثعلب خوشمزه خانگیبستنی زعفرانی سنتی یکی از بستنی‌ها و دسرهای پرطرفدار است. اگر شماهم یکی از طرفدارن این بستنی خوشمزه هستید، در ادامه با یک دستور ساده و خانگی بستنی زعفرانی بدون ثعلب را میخوانیم که با این وجود اینکه از دستگاه بستنی ساز استفاده نمی‌شود، کشدار می‌شود و بافت بسیار خوبی دارد.

مواد لازم برای درست کردن بستنی زعفرانی سنتی کشدار

این مواد برای ۴ تا ۵ نفرکافی است.

  • زرده تخم مرغ: یک عدد بزرگ
  • شکر: نصف لیوان اما به نظر من دو قاشق غذاخوری شکر از سر آن بردارید که خیلی شیرین نشود.
  • خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم (یک بسته خامه صورتی)
  • آرد گندم سفید یا معمولی: ۲ قاشق غذاخوری سرخالی
  • شیر: دو سوم لیوان
  • گلاب: یک سوم لیوان
  • زعفران دم کرده غلیظ: ۲-۳ قاشق غذاخوری
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • مغز یا خلال پسته برای تزئین

مراحل تهیه بستنی زعفرانی بدون ثعلب خانگی

۱- خامه را از قبل بگذارید داخل یخچال یا ۱۵ دقیقه بگذارید داخل فریزر که خوب سرد شود.

۲- شکر و زرده تخم مرغ را را باهم مخلوط کنید، با همزن دستی یا برقی بزنید تا بازشوند و خوب مخلوط شوند.

قاطی کردن زرده و مواد بستنی زعفرانی سنتی بدون ثعلب۳- شیر، گلاب، آرد گندم، مخلوط شکر و تخم مرغ و زعفران دم کرده را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید، مدام بهم بزنید تا بجوش آید. ۱ الی ۲ دقیقه بجوشد تا تخم مرغ خوب در مواد پخته شود.

حرارت را که خاموش کردید، وانیل را اضافه کنید و مواد را بهم بزنید و روی ظرف را با پلاستیک بپوشانید که خوب خنک شود. خنکی کرمی که آماده کردید باید در حدی باشد که: وقتی کف ظرف را لمس می کنید، گرمی احساس نکنید.

آماده کردن کرم بستنی زعفرانی سنتی کشدا

۴- وقتی مواد سرد شد خامه را به مواد اضافه می کنیم وخوب با همزن دستی یا برقی با مواد قاطی می‌کنیم. فقط یک قاشک غذاخوری سرپر از خامه را نگه می‌داریم، برای درست کردن خامه خشک برای روی بستنی زعفرانی که در ادامه توضیح خواهم داد.

توجه: به نظر من اگر خامه را با همزن برقی قاطی کنید و یک دقیقه بزنید تا کمی فرم بگیرید، بستنی سنتی زعفرانی بیشتر کشدار می شود. من خودم از همزن برقی استفاده کردم.

۵- روی مواد خلال یا پسته نیمه خرد شده می‌ریزیم و مواد را داخل یخچال قرار می‌دهیم تا دو ساعت خنک شود و در این فاصله خامه خشک راهم درست می‌‎کنیم.

قاطی کردن خامه با کرم بستنی زعفرانی سنتی

یک پلاستیک ته بشقاب یا یک ظرف مستطیلی پهن می‌کنیم و یک قاشق خامه را نازک در سطح پلاستیک پخش می‌کنیم. ظرف را ۲ ساعت در فریزر قرار می‌دهیم، که کاملا یخ ببندد.

در فاصله این مدت مواد بستنی زعفرانی هم خوب خنک می‌شود و وقتی خامه خشک را روی آن می‌ریزید، خامه آب نمی‌شود.

خامه را یخ زده را با کارد تیکه تیکه کنید و روی بستنی پخش کنید.

توجه: حتما روی درب بستنی را با پلاستیک خوب بپوشانید که روی بستنی برفک نزند.

بستنی زعفرانی باید ۵ الی ۶ ساعت در یخچال بماند که خوب خنک شود. (سختترین قسمتش 🙂 )

دستور بستنی سنتی زعفرانی بدون ثعلب خوشمزه خانگی

اینم از طرز تهیه بستنی زعفرانی بدون ثعلب خوشمزه خانگی چندتا از دوستان درخواست داده بدون که بستنی خونگی خوشمزه هم آموزش بدم. این بستنی زعفرانی سنتی یکی دستور خوب و خوشمزه بود. البته چندتا دیگه بستنی هم درست کردم که خوب نشد و اصلاً دوست ندارم دستوری که خوب نشده و خودم راضی نبودم رو براتون بذارم.

دستور بستنی زعفرانی سنتی بدون ثعلب و کشدار در خانه بدون دستگاه بستنی ساز

 

اگر طعم بستنی زعفرانی سنتی را دوست دارید، حتما دسر پاناگوتا زعفرانی را هم امتحان کنید. طعم آن خیلی شبیه بستنی زعفرانی می‌شود و به نسبتِ خامه‌ای که استفاده می‌کنید، مقدار بیشتری دسر درست می‌شود، در نتیجه کالری کمتری دارد.

بستنی با ثعلب معمولاً خامه خیلی کمتر استفاده می‌شود، اما بهتر است برای درست کردن بستنی با ثعلب از دستگاه بستنی ساز استفاده کنید که کیفیت بستنیتون خیلی خوب شود.

اگر این بستنی سنتی زعفرانی بدون ثعلب را درست کردید، حتماً نظرتون رو در مورد طعم این بستنی برام بنویسید. مثل همیشه خیلی خوشحال می‌شوم عکسش هم از طریق اینستاگرام چاره دان ارسال کنید.

۴/۵ - (۳۸ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. یه نمه زعفرونش زیاد نیست؟ من درست کردم هنوز اماده نشده ولی خانمم دعوام کرد میگه چقدر زعفرون استفاده کردی 😅

  2. سلام، من عاشق بستنی پاکتی با طعم کاکائو هستم،با این دستور شما بستنی درست کردم و بجای گلاب و پسته و تکه ی خامه و زعفران ، دو ق.غ پودر کاکائو اضافه کردم،طعم و بافتش درست مثل بستنی بازاری بود.به نظرم میشه همین دستور رو باحذف یا اضافه مواد طعم دهنده بسیار متنوع کرد،مثلا وانیلی،توتفرنگی،طالبی و موزی و …سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا