خانه داری

سالم ترین و بهترین راه تمیز کردن سرامیک کف و بدنه

یک تمیز کننده عالی برای تمیز کردن سرامیک و کاشی حمام و آشپزخانهتمیز کردن سرامیک با مواد سالم هم امکان پذیر است. از آنجا که تو هر خونه‌ای سرامیک و کاشی هست و سطح سرامیک و کاشی و درزهای بین آن‌ها به مرور زمان جرم می‌گیرند، سیاه و کثیف می‌شوند. بخصوص سرامیک حمام و آشپزخانه که بیشتر و سریع تر جرم می‌گیرند. بهتر است از مواد شیمایی استفاده نکنیم. در اینجا با یک تمیز کننده فوق العاده برای برق انداختن و تمیز کردن سرامیک و کاشی و درزهای بین آن‌ها آشنا می‌شویم. که هم سالم است هم برای برق انداختن و از بین بردن جرم های سرامیک عالی عمل می‌کند.

تمیز کردن سرامیک و درزهای بین سرامیک ها

تمیز کردن سرامیک و کاشی حمام و درزهای بین کاشی ها

در کف حمام و اطراف آن به مرور زمان صابون و دیگر مواد شوینده رسوب می کنند. برای از بین بردن این رسوبات و جرم های کاشی حمام  همچنین سرامیک کف آشپزخانه به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم:

  • سرکه یک فنجان
  • نصف فنجان جوش شیرین
  • یک لیتر آب داغ
  • نصف فنجان پودر ماشین لباسشویی (اگر خیلی جرم دارد.) یا یک چهارم استکان مایع ظرف شویی
  • فرچه (برای سرامیک کف)
  • اسکاچ یا اسپری (برای سرامیک بدنه)
  • حوله

سرکه، جوش شیرین، آب جوش، و پودر ماشین لباسشویی (یا مایع ظرف شویی) را مخلوط کنید. با اسکاچ تمام سطح سرامیک را با این شوینده عالی آغشته کنید.

۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید.

بعد با یک فرچه سطح و دیواره حمام را بشویید.

تمیز کردن سرامیک و کاشی حمام و درزهای بین کاشی ها با جوش شیرین و سرکه

برای درزهای سرامیک می توانید از فرچه های مخصوص که حالت مسواک زیر دارند استفاده کنید.

تمیز کردن سیاهی بین درزهای سرامیک

بعد از تمیز کردن سرامیک کف و بدنه باید سریع آن را خشک کنید که برق بیافتد برای اینکار از حوله استفاده کنید. برای اینکه کارتون سریع و راحت تر باشد حوله را سر تی قرار دهید و روی سرامیک بکشید.

خشک کردن سرامیک بعد از تمیز کردن سرامیک برای برق انداختن سرامیک

این تمیز کننده سرامیک سالم و خانگی هم سطح و هم درزهای کاشی های حمام و آشپزخانه و سرامیک کف خانه را تمیز می کند و جرم ها و رسوبات آن‌ها بطور کامل از بین می برد.

تمیز کردن سرامیک و کاشی آشپزخانه با یک ترفند عالی

توجه: اگر سرامیک های حمام خیلی جرم دارد، مواد بالا را با نصف استکان سفید کننده مخلوط کنید. و موقع تمیز کردن حتماً هواکش یا در حمام را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد و بو و بخار سفید کننده اذیتتان نکند.

برای تمیز کردن دوش و در آلومینیومی حمام هم روش های ساده ای وجود دارد که در لینک های زیر می توان با آنها آشنا شوی

  1. یک ترفند ساده برای باز کردن سوارخ های دوش حمام
  2. تمیز کردن درب آلومینیومی حمام

می توانبد از تمیز کننده های کاشی و سرامیک موجود در بازار هم استفاده کرد. اما برای کسانی که دوست ندارند از مواد شیمایی در خانه، بخصوص آشپزخانه استفاده کنند، این روش خیلی کمک می کند. همیشه راه برای استفاده نکردن مواد شیمایی وجود دارد. حتی برای تمیز کردن شیشه هم می توانید از شیشه پاک کن خانگی استفاده کنید.

شما برای تمیز کردن کاشی و سرامیک آشپزخانه، حمام، و … از چه راهکارها و ترفندهایی استفاده می کنید؟ تجربه خودتون رو برامون بنویسید. بعلاوه اگر این برای تمیز کردن سرامیک از جوش شیرین و سرکه استفاده کردید حتما نتیجه‌ای که گرفتید رو بنویسید.

۳.۷/۵ - (۱۹ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام خیلی گشتم ولی در مورد برق انداختن استیل چیزی پیدا نکردم.

    1. سلام
      فریبا عزیز معذرت میخوام برای برق انداختن استیل مطلب جداگانه ای نبود و در ترفندها بصورت پراکنده در موردش نوشته شده بود. اما امروز ۲ راهکار برای برق انداختن استیل یه پست جداگانه نوشتم. در قسمت آخرین مطالب یا سرچ سایت می تونی اون رو ببینی.

      1. سلام
        ممنونم از لطفی که دارید و وقتی که میگذارید. موفق باشید.

  2. سلام
    خیلی از مطالبتون ممنونم.
    توی تمیز کردنها چیزی از تمیز کردن سینک ظرفشویی ندیدم. مدتی روی سینکم یه جای ظرف یه سبد خشک کن گذاشته بودم بعد برش داشتم ولی حسابی با اینکه مرتب زیرش رو تمیز میکردم انگار گچ بخوردش رفته. از این مواد شوینده قوی برای پاک شدنش استفاده کردم ولی نرفت. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام
      خواهش میکنم خوشحالم که راضی هستید 🙂
      برای برق انداختن استیل راه هایی گفته شده که می تونید اونو کامل بخونید. اما خمیر دندان یا جوش شیرین و سرکه برای برق انداختن استیل مثل سینک خیلی عالی عمل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا