آشپزیترفند و تجربه آشپزی

۳ ترفند عالی برای نرم شدن و تازه کردن نان بیات شده

روش های تازه نگه کردن نان بیات نرم کردن نان خشک شدهاگر بر اثر فراموشی، بسته بندی نادرست و حتی گذشت زمان، نانی در خانه دارید که بیات شده و قابل خوردن نیست، ترفندهای برای دوباره تازه کردن نان بیات شده مثل روز اول وجود دارد. این پست شما را با چند روش فوق‌العاده برای دوباره تازه و نرم شدن انواع نان بیات و خشک شده مانند: باگت، سنگک، لواش، تست و انواع دیگر نان آشنا می کند.

روش های تازه کردن نان بیات

تازه کردن دوباره نان خشک و بیات شده

روش هایی که در ادامه برای تازه کردن نان ذکر می کنم برای هر نوعی از نان قابل استفاده است.

۱- از آب و گرما برای تازه کردن دوباره نان استفاده کنید

نان را ۳ الی ۴ ثانیه زیر شیر آب بگیرد تا کمی خیس شود. بیشتر از ۳ الی ۴ ثانیه آن را زیر آب نگیرید در حدی که کمی روی نان خیس شود کافی است.

خیس کردن نان زیر آب برای تازه کردن نان بیات شده

نان خیس شده را برای ۷ الی ۱۰ دقیقه در فری که از قبل در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد یا ۳۹۲ درجه فارنهایت روشن کرده‌اید، قرار دهید تا دوباره تازه شود.

اگر فر ندارید نان را در مایکروویو ۱۵ ثانیه گرم کنید یا حتی خیلی ساده تر روی گاز بگیرید تا آب آن خشک شود و کم کم نرم شود. اما بهترین انتخاب فر است.

خیس کردن نان زیر آب برای تازه کردن نان بیات شده

بعد از خارج کردن نان از فر یا مایکروویو خواهی دید که نان دوباره مثل روز اول نرم و گرم است مثل اینکه که تازه از تنور خارج شده باشد.

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای تازه کردن نانی که کاملاً بیات شده و دیگه قابل خوردن نیست این روش است. حتماً این روش را امتحان کنید. نان بیات شده دوباره مثل روز اول تازه و نرم می شود.

۲- از چند شاخه کرفس برای تازه شدن نان بهره بگیرید.

این روش بیشتر برای نان تست و باگت بیات شده جواب می دهد. نان بیات شده را همراه با چند شاخه کرفس شسته شده و بدون آب، که برگ های آن را جدا کردید، در پلاستیک قرار دهید.

پلاستیک را محکم گره بزنید که هوا داخل آن نشود یا از پلاستیک زیپ دار استفاده کنید. شاخه کرفس و نان بیات شده یک شب تا صبح در نایلون بمانند. صبح خواهی دید نان دوباره نرم و تازه شده است.

استفاده از کرفس برای تازه کردن نان بیات

۳- با بخار خیلی سریع نان را نرم کنید.

نرم کردن نان باگت یا لواش یا هر نوع نان با بخار آب

اگر فر ندارید یا شاخه کرفس در یخچالتان نیست، هنوز راه ساده تری برای نرم و تازه کردن نان بیات شده هست.

کتری یا قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا بجوش آید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد. حرارت گاز را کم کنید و چند دقیقه یا چند ثانیه نون را روی بخار کتری یا قابلمه قرار دهید تا دوباره نرم و تازه شود.

در این فاصله چند بار نان را بچرخانید تا همه قسمت های نان در معرض بخار قرار گیرد.

زمان قرار دادن نان روی بخار، بستگی به نوع نان و ضخامت آن دارد. برای مثال نان بربری نسبت به نان لواش زمان بیشتری باید روی بخار بماند تا نرم و تازه شود.

توجه: اگر نان یخ زده، صبر کنید یخ آن باز شود، بعد روی بخار قرار دهید.

من خودم همیشه از ترفند شماره ۱ یا ۳ برای تازه شدن نان استفاده می کنم.

لطفاً شما هم اگر روزی ترفند دیگری برای دوباره نرم کردن نان خشک شده امتحان کردید و عالی بود، برامون بنویسید؟ همچنین برامون بنویسید کدام ترفند بیشتر مؤثر بود؟

۴/۵ - (۳۲ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا