خانه داری

۱۱ ترفند تمیزکاری عالی که به آن‌ها نیاز پیدا می کنید

11 ترفند تمیزکاری برای تمیز کردن خانه و آشپزخانهترفندها همیشه به کارها سرعت می‌بخشند و باعث می‌شوند با ساده‌ترین و دم دست‌ترین وسایل بهترین کارها را انجام دهیم. یکی از جاهایی که ترفندها خیلی به کار میایند در تمیز کردن خانه است. ترفندهای تمیز کردن خانه و آشپزخانه به ما کمک می‌کنند سریع‌تر، بهتر و راحت‌تر خانه را تمیز کنیم. در اینجا با ۱۱ ترفند تمیزکاری مفید که در خانه و آشپزخانه خیلی به ما کمک می‌کنند آشنا می‌شویم.

ترفندهای تمیزکاری برای خانه و آشپزخانه

توجه: برای اینکه این پست خیلی طولانی نشود، ترفندها را خیلی خلاصه توضیح دادم. مخصوصاً آن‌هایی که قبلاً در موردشون کامل نوشتم. بخاطر همین توصیه می‌کنم به لینک‌هایی که داخل متن ارجاع دادم، سر بزنید تا بهتر و کامل‌تر با آن ترفند تمیزکاری آشنا شوید.

۱- ترفند تمیزکاری کیبورد لپ تاب و موارد مشابه

از قسمت چسبان استیکر برای جذب گرد و خاک‌های بین دکمه‌های کیبورد استفاده کنید.

ترفند تمیزکاری برای تمیز کردن کیبورد

۲- ترفند تمیز کردن پرده کرکره‌ای

جوراب‌های کهنه را سریع بیرون نیندازید. حداکثر استفاده را از آنها داشته باشید. یکی از استفاده‌هایی که از جوارب بخصوص جوراب‌های نخی میتوان داشت این است که: آنها را دست کنید و برای تمیز کردن سریع و بهتر پرده‌های باریک کرکره‌ای و گلدان و … استفاده کنید.

ترفند تمیزکاری برای تمیز کردن پرده کرکره ای با جوراب

۳- ترفند تمیز کردن بطری و گلدان‌های دهن باریک

برای بطری و گلدان‌هایی پیچ پیچی یا دهن باریک که دست داخل آنها نمی رود، یک مشت برنج و چند قطره مایع ظرف شویی به همراه آب گرم داخل آنها بریزید و محکم تکان دهید تا تمیز شوند.

دانه‌های برنج به دیواره‌های ظرف برخورد می‌کنند و موجب تمیز شدن بهتر آنها می‌شوند.

حتما بخوانید: تمیز کردن بطری دهن باریک و ۴ ترفند کاربردی دیگر

۴- ترفند تمیزکاری برای مخلوط کن

یکی از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن مخلوط کن که خودم هم همیشه از اون استفاده می‌کنم و باید بگم خیلی عالیه این است که بعد از استفاده از مخلوط کن چند قطره مایع ظرف شویی و حدود یک لیوان آب گرم داخل مخلوط کن بریزید درب آن را بگذارید و مخلوط کن را چندثانیه روشن کنید تا خودش تمیز شود.

فیلم تمیز کردن مخلوط کن با روش ساده را ببنید.

۵- ترفند تمیزکاری برای وسایل نقره

اگر زیور آلات نقره را روی قالی و فرش بکشید، آنها را برق می‌اندازد من امتحان کردم جواب داد. شماهم امتحان کنید. اما برای برق انداختن و جرم گیری اصولی نقره حتما پست برق انداختن نقره را بخوانید با روش‌های عالی آشنا می‌شوید.

۶- ترفند تمیز کردن آشپزخانه

یکی از مواردی که در آشپزخانه باید به تمیز بودن آن توجه داشت سطل آشغال است. که اگر بو بد بدهد نه تنها در آشپزخانه و بلکه کل خانه بوی نامطبوع می‌گیرد. یکی از ترفندهای تمیزکاری خیلی خوب این است که: همیشه یک تیکه روزنامه ته پلاستیک زباله بگذارید.

این ترفند ساده موجب می‌شود که زباله‌های تر که آب می‌دهند، این آب جذب روزنامه شود و علاوه بر اینکه به بیرون نایلون نشنت نمی‌کند و سطل زباله کثیف نمی‌شود از ایجاد بوی بد در آشپزخانه جلوگیری می‌کند.

ترفند تمیز کردن خانه در مورد سطل زباله

۷- ترفندی برای مرتب شدن بهتر خانه

اگر میز آرایش یا کمد ندارید که وسایل آرایشی خود را در آن قرار دهید و آن‌ها را مرتب کنید از یک سینی زیبا یا سبد زیبا برای مرتب کردن آن‌ها استفاده کنید.

قرار دادن وسایل در سینی یک ترفند تمیزکاری عالی

۸- ترفندی برای برق انداختن اجسام استیل

حتماً متوجه شدید که بعد از دستمال کشیدن روی اجسام استیل مثل درب یخچال روی آن لک می‌شود. برای برق افتادن آن‌ها کافی است بجای اینکه از آب تنها برای تمیز کردن و گرد گیری اجسام استیل استفاده کنید، به میزان برابر آب و سرکه را قاطی کنید و با اسپزی یا دستمال آغشته شده به آن روی اجسام استیل بکشید.

توجه: ۲ روش برای تمیز کردن و برق انداختن سینک استیل

ترفند تمیزکاری برای برق انداختن اجسام استیل

۹- ترفندی برای تمیز کردن تخته گوشت

اگر تخته گوشت پر از کثیفی و چربی است برای تمیز کردن آن از لیمو و نمک استفاده کنید.

روی سطح تخته گوشت نمک بریزید و با نصف لیمو روی آن بکشید تا کاملاً تمیز شود.

ترفند تمیزکاری برای تخته گوشت

۱۰- ترفند تمیزکاری برای آینه و شیشه حمام و دستشویی

آینه و شیشه حمام که پر از جرم و لک است را با خمیر دندان تمیز کنید تا جرم و لک آن‌ها بطور کامل برود. پست ۲ روش عالی برای تمیز کردن آینه و شیشه جرم گرفته را بخوانید.

۱۱- بعد از تمیز کردن خانه را خوشبو کنید.

همیشه بعد از کلی تمیز کردن خانه آنچه که باعث می‌شود که خانه ما بهتر به نظر برسد این است که: در فضای خانه عطر خوبی هم استشمام شود. یکی از ترفندهایی که برای خوشبوکردن خانه میتوان استفاده کرد، بهره بردن از عطر مواد طبیعی است.

یک لیوان آب را به همراه چند برش لیمو، چند عدد چوب دارچین و تعدادی میخک بگذارید روی حرارت را بجوشد. این مواد عطر فوق‌العاده‌ای دارند که عطر آن‌ها تمام خانه را خوشبو می‌کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا