سلامت

از بین بردن سیاهی دور چشم با ۷ ماسک خانگی و طبیعی

از بین بردن سیاهی دور چشم با راهکار خانگی و طبیعی و درمان پف زیر چشم با ماسک خانگیهمه دوست دارند زیبا باشند و این یک خواسته قابل احترام است. یکی از مواردی که در زیبایی چهره اثرمنفی دارد؛ سیاهی و گودی دور چشم است. اما برای از بین بردن سیاهی دور چشم راهکاری وجود دارد؟ آیا می توان در خانه و با ماسک های طبیعی مثل ماسک زردچوبه بدون هزینه زیاد گودی و سیاهی اطراف چشم را درمان کنیم؟ خوشبختانه پاسخ این دو سوال مثبت است. با من تا انتهای این پست همراه باشید تا با این ماسک های خانگی و طبیعی به همراه فواید آنها آشنا شویم.

شاید زیاد در مورد فواید زردچوبه برای پوست صورت و دورچشم شنیده باشید. به همین منظور قصد دارم شما را بطور خاص و ویژه با خواص ماسک زردچوبه برای دور چشم و روش های تهیه ماسک زردچوبه برای دور چشم آشنا کنم.

مهم ترین عواملی که باعث سیاهی دور چشم می شوند

  • کمبود خواب
  • استرس
  • مصرف بیش از حد کافئین
  • کار زیاد جلوی کامپیوتر
  • خشکی پوست
  • بالارفتن سن
  • گریه زیاد
  • وراثت
  • کمبود آهن
  • عدم مصرف آب کافی

بهترین راهکارهای خانگی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

برای از بین بردن سیاهی دور چشم ابتدا با ۶ ماسک عالی آشنا می شویم و بعد از آن توضیح می دهم مواد استفاده شده در این ماسک ها چطور می تواند به رفع سیاهی و گودی و پف زیر چشم کمک کنند.

ماسک شماره ۱ برای رفع سیاهی دور چشم

ماسک برای از بین بردن سیاهی دور چشم در 3 روز

این ماسک برای از بین بردن سریع سیاهی دور چشم بسیار مناسب است و در ۳ روز می توان تا حد زیادی سیاهی و پف دور چشم را کاهش داد. این ماسک موجب شادابی، نرمی و جوانی پوست اطراف چشم می شود. از این ماسک میتوانید برای تمام صورت خود هم استفاده کنید.

مواد لازم جهت تهیه این ماسک:

  • خیار
  • برگ نعنا
  • شیر
  • روغن بادام یا روغن ویتامین E
  • آلوئه ورا

نصف خیار متوسط و ۱۰ الی ۱۲ عدد برگ نعنا را باهم میکس کنید و آب آن را بگیرید. دو قاشق غذا خوری از این آب را با یک قاشق شیر و ۲ قاشق روغن بادام و یا روغن ویتامین E مخلوط کرده و به این مواد ۲ قاشق ژل آلوئه ورا بزنید.

این مواد را بهم بزنید تا حالت کرمی بگیرند. آن را در ظرف سربسته قرار دهید، در یخچال بگذارید و هر شب قبل از خواب آن را اطراف چشم خود بزنید و صبح با آب سرد صورت خود را بشویید. برای گرفتن نتیجه حداقل ۳ شب متوالی از این ماسک استفاده کنید. این ماسک بعنوان ماسک از بین بردنده سیاهی دور چشم در ۳ روز شناخته می شود.

مطلب مرتبط: ۲ روش تهیه آرایش پاک کن خانگی و طبیعی

ماسک شماره ۲ برای از بین بردن سیاهی دور چشم

ماسک آلوئه ورا و سیب زمینی برای از بین بردن سیاهی دور چشم و پف اطراف چشم

این ماسک به جریان بهتر خون در زیر چشمان کمک می کند و موجب شادابی پوست و از بین رفتن سیاهی و تیرگی زیر چشم می شود.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • خیار
  • سیب زمینی
  • آلوئه ورا
  • عسل

یک عدد سیب زمینی و خیار کوچک را با رنده ریز رنده کنید و آب آن ها را بگیرید. ۲ قاشق غذا خوری از آب آنها را با یک قاشق عسل و یک قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و آنها را خوب بهم بزنید. آن را برای ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

این مواد را ۳۰ دقیقه اطراف چشم خود بزنید و بعد از آن با آب سرد صورت خود را بشویید. اینکار را هر روز تا گرفتن نتیجه دلخواه خود ادامه دهید.

این مواد تا ۶ الی ۷ روز می توان در یخچال نگهداری کرد و از آن ها استفاده کنید.

ماسک شماره ۳ برای از بین بردن سیاهی دور چشم

ماسک عصاره گل رز و ویتامین e برای از بین بردن سیاهی دور چشم

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • عصاره گل رز
  • کپسول ویتامین E

ماسک ویتامین e برای از بین بردن سیاهی دور چشماین ماسک خیلی ساده و سریع آماده می‎شود. مواد داخل یک عدد کپسول ویتامین E  را با ۴ الی ۵ قطره از عصاره گل رز قاطی کنید. آن را  شب قبل از خواب، اطراف چشم خود بزنید تا سیاهی و پف زیر چشمان شما از بین برود. (از کپسول های سبز رنگ ویتامین E  استفاده کنید. همچنین می توانید به این ماسک مقداری ژل آلوئه ورا هم اضافه کنید.)

ماسک شماره ۴ برای درمان سیاهی دور چشم 

ماسک بادام و آلوئه ورا برای از بین بردن سیاهی دور چشم و پف

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • ۶ الی ۷ عدد بادام
  • آلوئه ورا
  • عسل
  • روغن بادام
  • شیر

۶ الی ۷ عدد بادام را شب تا صبح خیس کنید و بعد پوست آن را بکنید. بادام ها به همراه ۳ قاشق غذا خوری شیر، کاملاً میکس کنید. و به آن ها روغن بادام، عسل، ژل آلوئه ورا هر کردام یک قاشق اضافه کنید و آن ها  را کاملاً مخلوط کنید.

این ماسک کرمی را هر شب قبل از خواب به اطراف چشم خود بزنید. و اضافه مواد را در یخچال بگذارید تا ۷ روز می توانید از این مواد که تهیه کردید استفاده کنید.

این ماسک برای از بین بردن سیاهی دور چشم همچنین پف اطراف چشم عالی عمل می کند و شما می توانید نتیجه آن را حتی در یکبار استفاده هم ببینید.

ماسک شماره ۵ برای رفع سیاهی دور چشم

ماسک زردچوبه برای از بین بردن سیاهی دور چشم و پف

مواد لازم جهت تهیه این ماسک:

  • زردچوبه
  • شیر یا ماست
  • آرد یا عسل

نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با یک قاشق چای خوری آرد یا عسل و یک قاشق غذاخوری چای مخلوط کنید. و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را اطراف چشمان خود بمالید. در آخر با آب سرد و یا پنبه آغشته به شیر پوست خود را تمیز کنید.

ماسک زردچوبه برای از بین بردن سیاهی دور چشم

این ماسک زردچوبه برای دور چشم عالی است اما میتوان برای تمام صورت خود هم استفاده کنید.

آرد در این ماسک جهت سفت کردن ماسک استفاده می شود که روی صورت و دور چشم بماند. اگر از ماست سفت استفاده می کنید میتوانید آرد یا حتی عسل را حذف کنید.

ماسک شماره ۶ برای رفع سیاهی دور چشم

ماسک گوجه فرنگی و لیمو برای از بین بردن سیاهی دور چشم

این ماسک هم خیلی ساده و با در دسترس‌ترین مواد تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • گوجه فرنگی
  • آبلیمو طبیعی

یک قاشق غذا خوری آب گوجه را با نصف قاشق غذا خوری آب لیمو مخلوط کنید و آن را اطراف چشم خود بمالید. این ماسک به افزایش جریان خون اطراف چشم و شادابی و نرمی پوست کمک زیادی می کند.

دقت کنید که این مواد وارد چشمتان نشود.

ماسک شماره ۷ برای سیاهی دور چشم

  • گوجه فرنگی رنده شده یک قاشق مربا خوری
  • زردچوبه یک قاشق مربا خوری
  • ماست یک قاشق مربا خوری

مواد بالا را باهم ترکیب کنید و به مدت ۱۵ دقیقه زیر چشمان خود بمالید. این ماسک را هر روز به مدت یک هفته یا ۴ الی ۵ هفته در هر هفته ۲ بار زیر چشم خود بمالید. زردچوبه و گوجه فرنگی یک ترکیب عالی برای از بین بردن سیاهی دور چشم است.

در مورد خواص عالی زردچوبه برای سیاهی دور چشم در ادامه نوشتم.

اگر نگران پاک کردن زردی زردچوبه روی پوستتون هستید، روش های پاک کردن زردچوبه روی پوست صورت را بخوانید.

مواد طبیعی چگونه به درمان پف و سیاهی دور چشم کمک می کنند؟

برای اینکه بدانید چرا ماسک های بالا به از بین بردن سیاهی دور چشم کمک می کند و باعث زیبایی و شادابی اطراف چشم می شوند؛ خواص هر کدام از مواد بالا برای رفع کبودی، پف و گودی دور چشم، جداگانه بررسی می کنیم.

۱- خیار:

خیار چگونه به از بین بردن سیاهی دور چشم و گودی و پف اطراف چشم کمک می کند.

یکی از عواملی که باعث کبودی و سیاهی اطراف چشم می‎شود، تورم رگ های خونی اطراف چشم است. خیار این تورم را کاهش داده در نتیجه باعث کاهش سیاهی و پف دور چشم می شود. همچنین خیار موجب رطوبت رسانی به پوست می شود و سرشار از آنتی اکسیدان است .که همه این ویژگی ها آن را به یک ماده طبیعی عالی برای پوست، بخصوص پوست زیر چشم تبدیل می کند.

حتی می توانید خیلی ساده، هر چند وقت یکبار یک خیار کوچک را رنده ریز کنید و اطراف چشمان خود برای ۱۵ دقیقه قرار دهید و از خواص بی نظیر آن برای رفع سیاهی و پف زیر چشمان خود استفاده کنید.

۲- سیب زمینی

از بین بردن سیاهی دور چشم با سیب زمینی

در مورد خواص ویژه سیب زمینی قبلاً گفتیم. سیب زمینی دارای خاصیت از بین بردن سیاهی و التهاب پوست است. که می توان از این خاصیت در جهت درمان سیاهی دور چشم استفاده کرد.

یک حلقه نازک از سیب زمینی یا آب آن را در اطراف چشم خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. تا پف و سیاهی دور چشمانتان کاهش یابد.

۳- شیر

شیر چگونه به از بین بردن سیاهی دور چشم و گودی و پف اطراف چشم کمک می کند.

اسید لاکتیک موجود در شیر موجب روشنایی پوست می شود بعلاوه شیر باعث مرطوب شدن پوست شده، بنابراین برای رفع سیاهی دور چشم موثر است.

اگر بخواهید از شیر به تنهایی برای اطراف چشم استفاده کنید دو عدد توپ پنبه ای را به شیر سرد آغشته کنید و ۳۰ دقیقه اطراف چشم خود بگذارید.

۴- بادام

بادام چگونه به از بین بردن سیاهی دور چشم و گودی و پف اطراف چشم کمک می کند.

بادام سرشار از ویتامین E  است.  ویتامین E  یک ویتامین ضروری برای حفظ سلامت و شادابی پوست است و بعنوان غذای پوست شناخته می‌شود،

آلفا توکوفرول ماده‌ایست که در بادام به مقدار زیاد وجود دارد. این ماده از مهم‌ترین منابع ویتامین E است.

۳ الی ۴ عدد بادام را یک شب تا صبح خیس کنید صبح پوست آن را جدا کنید و با یک قاشق غذا غذا خوری شیر در مخلوط کن بریزید و آن را برای ۳۰ دقیقه اطراف چشم خود بمالید.

همچنین بادام دارای خواص ضد پیری و کاهش چروک صورت نیز می باشد.

۵- آلوئه ورا

آلوئه ورا چگونه به از بین بردن سیاهی دور چشم و گودی و پف اطراف چشم کمک می کند.

آلوئه ورا برای کاهش تیرگی، نرمی و افزایش جریان خون در پوست مؤثر است. بعلاوه سلول های مرده پوست را از بین می برد. لذا پوست را صاف و نرم می کند. پوست را مرطوب می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

۶- عصاره گل رز

عصاره گل رز چگونه به از بین بردن سیاهی دور چشم و گودی و پف اطراف چشم کمک می کند.

عصاره رز یا گل سرخ یک آنتی اکسیدان است که موجب نرمی و شادابی پوست می شود. بعلاوه از پوست در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.  گل سرخ موجب کاهش افتادگی پوست می شود.

۷- زردچوبه برای دور چشم 

زردچوبه چگونه به از بین بردن سیاهی دور چشم و گودی کمک می کند.

در پست دیگری به طور کامل در مورد خواص ماسک زردچوبه و روش تهیه ماسک ها صورت آن نوشتم که توصیه می کنم مطالعه این پست را از دست ندهید.

زردچوبه داری خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد، برای کاهش تیرگی و چین و چروک صورت مناسب است.

زردچوبه سرشار از کروکومین است. امروزه در بسیاری از داروهای پوستی از کروکومین استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که کورکومین دارای خواص ضد التهابی قوی است و باعث کاهش آثار پیری در پوست می شود.

بعلاوه زردچوبه علاوه بر کوروکومین دارای ویتامین B6 و منیزیم بوده که این دو نیز به رشد سلول های پوستی و بازسازی آنها کمک می کنند. همچنین حاوی ویتامین C است که برای داشتن پوست نرم و صاف لازم است.

این خواص باعث شده ماسک زردچوبه به یک ماده جادویی برای دور چشم بخصوص رفع سیاهی دور چشم تبدیل شود.

اگر دقت کنید در بیشتر ماسک های درمان کننده سیاهی دور چشم زردچوبه جز مواد اصلی می باشد که نشان از تاثیر فوق العاده زردچوبه برای زیبایی دور چشم است.

مطلب مرتبط: ۶ راهکار اساسی برای کاهش پیری پوست

۸- عسل

از بین بردن سیاهی دور چشم با عسل

عسل یک آنتی اکسیدان و ضدعفونی کننده قوی است که برای بازسازی سلول های آسیب دیده پوست بسیار کمک می کند.

۹- گوجه فرنگی و آبلیمو

آّبلیمو و گوجه فرنگی چگونه به از بین بردن سیاهی دور چشم و گودی کمک می کند.

گوجه فرنگی و آبلیمو باعث سفیدی و روشن شدن پوست می شوند. و اسید موجود در آبلیمو سلول های مرده پوست را پاک سازی می کند.

یک درمان سریع برای سیاهی دور چشم :

اگر قبل از رفتن به مهمانی متوجه شدید زیر چشمانتان پف دار و سیاه شده برای از بین بردن سیاهی دور چشم خود یک ترفند ساده را انجام دهید.

۲ عدد کیسه چای سبز یا سیاه را در آب جوش قرار دهید برای خودتان چای دم کنید. در حینی که چای را میل می کنید کیسه ها را در یخچال بگذارید تا خنک شوند. بعد هر کیسه را روی چشم خود قرار دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و در آخر چشمان خود را با آب سرد بشویید تا پف و سیاهی دور چشم شما کاهش یابد.

چای یک درمان سریع برای سیاهی دور چشم - از بین بردن سیاهی دور چشم در 15 دقیقه

کافین موجود در چای کبودی و ورم اطراف چشم را کاهش می دهد. کافئین رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و با این کار پف و التهاب اطراف چشم را کاهش می‌دهد.

چای سبز و چای سیاه همچنین دارای آنتی‌اکسیدان هایی به نام فلاونوید  و تانن هستند. که خواص ضدالتهابی قوی دارند. تانن می‌تواند به سفت کردن پوست کمک کند و  هر گونه پف را از بین ببرد. چای سبز برای کاهش پف زیر چشم می‌تواند مؤثرتر از دیگر چای‌ها باشد؛ چرا که حاوی میزان فلاونوید بیشتری است

نکاتی ساده برای جلوگیری از سیاهی درو چشم

جلوگیری از سیاهی درو چشم و از بین بردن سیاهی دور چشم

  • از مالایدن بیش از حد چشم ها اجتناب کنید. زیرا باعث می شود رگ های دور چشم گشاد شود و پوست زیر آن تیره تر دیده شود.
  • به مقدار کافی بخوابید و استراحت کنید.
  • کمتر در معرض نور خورشید باشید. و عینک آفتابی بزنید.
  • پیش از خواب آرایش خود را پاک کنید. پاک نکردن آرایش در طول شب باعث افزایش حساسیت بافت چشم می شود.
  • به مقدار کافی آب بخورید.
  • مواد غذایی سرشار از ویتامین های A, C ,E و آهن مصرف کنید.
  • سیگار نکشید و مصرف کافئین را محدود کنید. سیگار به سلول های پوست آسیب می رساند. کافئین باعث کم آبی بدن و ضعیف شدن پوست می شود.
  • روش خوابیدن خود را تغییر دهید. خوابیدن روی شکم و وجود گرانش، موجب شده مایع در دور چشمان شما جمع شود و فشار وارده روی پوست صورت منجر به افزایش چین و چروک پوست می شود.
  • صورت خود را با آب سرد بشویید تا تورم و کبودی اطراف چشم کاهش پیدا کند. آب سرد تورم رگ های خونی را کاهش می دهد در نتیجه پف و سیاهی دور چشم را کاهش می دهد.
  • برای پاک کردن آرایش چشم خود زیاد به اطراف چشم فشار وارد نکنید. بهتر است از یک کرم پاک کننده و یا مرطوب کننده استفاده کنید.

سیاهی و پف زیر چشم مسئله ای هست که بسیاری از ما آن را تجربه کرده‌ایم یا با آن درگیریم. اما همانطور که دید راهکارهای ساده ای برای درمان و جلوگیری از کبودی و گودی زیر چشم وجود دارد. و البته با گنجاندن انواع سبزی ها و میوه ها در برنامه غذایی خود و با داشتن یک خواب کافی و باکیفیت میتوان تا حد زیادی از سیاهی دور چشم خود جلوگیری کنیم.

اگر هرکدام از راه های بالا برای از بین بردن سیاهی دور چشم را بکاربردید، لطفاً تجربه خودتون رو برای همه کسانی که این مطلب را می خوانند، بنویسید و به آنها کمک کن بهتر تصمیم بگیرند.

۳.۹/۵ - (۲۰ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا