خانه داری

برق انداختن و تمیز کردن در آلومینیومی حمام و سرویس بهداشتی

تمیز کردن و برق انداختن آلومینیوم با مواد ساده و موجود در خانهاگر در آلومینیومی حمام  یا سرویس بهداشتی شما پر از لک جرم و رسوب است. ۲ دقیقه وقت بگذارید و این پست را تا انتها بخوانید؛ تا با ۲ روش طلایی برای تمیز کردن در آلومینیومی آشنا شوید و بتوانید در حمام و سرویس بهداشتی خود را با مواد ساده و موجود در خانه برق بیندازید.

چگونه در آلومینیومی حمام و سرویس بهداشتی خود را برق بیندازیم ؟

برای برق انداختن در و پنجره آلومینیومی از سیم ظرف شویی استفاده نکنید. چون به آلومینیوم آسیب می زند و روی آن خش می اندازد. بهتر است یکی از راه های ساده زیر را برای برق انداختن در آلومینیومی خود استفاده کنید.

۱- خمیردندان 

قبلاً در مورد ۳ مورد از کاربردهای مفید خمیر دندان در خانه نوشتیم. یکی دیگر از استفاده های مفید خمیردندان برای تمیز کردن در آلومینیومی است.

  • خمیر دندان را با یک اسکاچ نرم یا پارچه نخی خیس روی در آلومینیومی بکشید تا همه لک، و جرم های آن از بین برود.
  • بعد در را با آب بشویید یا با یک دستمال خیس آن را تمیز کنید.
  • در آخر هم با یک دستمال در آلومینیومی را خشک کنید.

تمیز کردن در آلومینیومی حمام و دستشویی با خمیردندان

۲- سرکه و جوش شیرین :

  • یک قاش غذا خوری جوش شیرین را با یک فنجان سرکه مخلوط کنید و نصف فنجان آب به آن ها اضافه کنید.
  • این محلول را در اسپری بریزید و از آن برای برق انداختن و تمیز کردن در آلومینیومی حمام و دستشویی خود استفاده کنید.
  • و بعد از شستشوی در با محلول بالا، در آلومینیومی را با آب بشویید و خشک کنید.

این محلول را می توانید یکبار درست کنید در اسپری بریزید و برای مدت ها برای تمیز کردن در آلومینیومی حمام و سایر در و پنجره های آلومینیومی خود استفاده کنید.

تمیز کردن در آلومینیومی حمام و دستشویی با جوش شیرین و سرکهالبته همانطور که در تصویر زیر می بینید من این محلول را برای برق انداختن شیرهای استیل داخل خانه استفاده کردم و نتیجه بسیار خوبی گرفتم. پس همچنین میتوانید شیرآلات،گاز و ظروف استیل خود را با آن برق بیندازید.

برق انداختن در آلومینیوم و شیرآلات استیل با جوش شیرین و سرکه

من هردو روش را برای برق انداختن در آلومینیومی حمام و توالت خودمان تست کردم و نتایج آن ها را می توانید در تصاویری که برای هر بخش قرار دادم ببینید. بنظرم هر دو روش عالی بودند.

هر کدام از این دو روش را با توجه به شرایط و زمانی که دارید، می توانید استفاده کنید.

در چاره دان همیشه جا برای تجربه ها و نظرات تو خالی است. اگر برای تمیز کردن در آلومینیومی راه دیگری هم امتحان کردی و می شناسی حتماً در زیر این نوشته بنویس.


در ادامه بخوانید: یک راه ساده برای برق انداختن آینه حمام


۳.۷/۵ - (۱۳۰ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر من یک مقدار ظرق کیک دارم کی کیک روش ÷خته شده پاک نمیشه باید چی کار کنم

  2. سلام،منم مثل اون دوست عزیزی ک سم کامن رو درآلومینیوم ریختن همین سوالوداشتم،دقیقا منم همینکارو کردم ولکه های زردرنگی روی در مونده ک بدجورشده،باتایدواسکاچ شستم ازبین نرفت،یعنی شوینده ای هس ک لکه های زردرنگ اون سم روازبین ببره ومثل روزاولش سفید بی لک بشه؟؟؟؟اگه کسی تجربه داره ممنون میشم راهنمایی کنه

  3. سلام من از سم کامن روی در آلمینیومی زدم متاسفانه جاش خیلی بد زرد شده هرکاری میکنم پاک نمیشه از دامستوس و تیرک و مایع ظرف شویی استفاده کردم اصلا پاک نمیشه چیکار کنم 😭

  4. سلام من در حمام سرویس چسب ۵سانتی چسبوندم لکه های چسب مونده چطور میتونم پاکش کنم

  5. سلام من از گاز پاکن برای این سطوح الومینیومی استفاده کردم و لکه انداخته ولایه برداری کرده
    ازچه روشی میتونم برای از بین بردن این لکه ها استفاده کنم؟؟؟!

    1. سلام من شنیدم اگر جلادهنده بزنید این لکه ها میره اما برای استیل آلومینیوم رو مطمئن نیستم! میتونید توی یک قسمت کوچیکش که مشخص نیست امتحان کنید.

  6. سلام وقتتون بخیر میشه راهنمایی کنین من چندوقت پیش با الکل در المینیوم رو ضدعفونی کردم حالایه لکه سفید بزرگ افتاده روش چجوری میتونم تمیزش کنم چندبارم شستمش بدترشد

    1. سلام من راهی به ذهنم نمی رسه اما میتونی مخلوط جوش و سرکه رو امتحان کنی شاید جواب بده . امیدوارم اکر دوستان دیگه میدونن راهنماییتون کنن.

    1. این دو راهکار توسط خودم تست شده و برای من جواب داد همانطور که در تصاویر می بینید. شما چرا از این راهکارها راضی نبودید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا