مهارت زندگی

تمیز کردن گاز شیشه ای صفحه ای با یک روش ساده و طبیعی

روش و نکات تمیز کردن گاز شیشه ای صفحه ای و معمولی شعله دار و بدون شعلهبسیاری از افرادی که گاز شیشه ای دارند، برای برق انداختن و تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای صفحه ای حالا چه از نوع شعله دار و چه بدون شعله دچار مشکل می شوند و به راحتی برق نمی افتد. بنابر درخواست دوستان چاره دانی که با این موضوع مشکل داشتند، در این پست قصد دارم یک راه ساده و طبیعی را برای برق انداختن و از بین بردن تمام چربی ها و رسوبات اجاق گازهای شیشه ای براتون بنویسم تا بدون استفاده از مواد شیمیای قادر باشید اجاق گازتون رو به راحتی پاک کنید.

روش تمیز کردن گاز شیشه ای صفحه ای

مواد لازم:

  • جوش شیرین
  • مایع ظرف شویی
  • آب داغ
  • دستمال نخی بزرگ یا حوله
  • دستمال نخی تمیز
  • کاردک پلاستیکی و سرکه سفید ( در صورتی که گاز خیلی کثیف باشد نیاز می شود. )

مراحل تمیز کردن گاز شیشه ای

۱- ابتدا با یک دستمال تمام خرده های مواد و چربی های قابل جدا شدن از گاز را تمیز کنید. اگر گاز شیشه ای شما داری شعله می باشد شعله های آن را جدا کنید و با روشی که در پست تمیز کردن چدن و شعله گاز نوشته شده، آنها را تمیز کنید.

روش و نکات تمیز کردن گاز شیشه ای صفحه ای

۲- تمام سطح گاز شیشه ای خود را با جوش شیرین بپوشانید.

روش و نکات تمیز کردن گاز شیشه ای صفحه ای با جوش شیرین

۳- یک ظرف از آب خیلی داغ حدود یک قاشق تا دو قاشق غذا خوری مایع ظرف شویی داخل آن بریزید و دستمال های نخی بزرگ یا حوله را داخل آن ببرید تا کاملا خیس شود.

نکته: اگر گاز خیلی چرب و کثیف است برای تمیز شدن بهتر گاز شیشه ای لازم است حدود نصف فنجان سرکه داغ شده روی دستمال نخی بریزید. اما اگر گاز تنها پر از لک و رسوب است جوش شیرین کافی است.

۴-  دستمال یا حوله نخی را کمی بفرشارید تا خیلی آب نداشته باشد. روی گاز پهن کنید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را رها کنید که به همین شکل روی گاز بماند تا تمام چربی ها و کثیفی روی شیشه ی گاز از آن جدا شوند.

پهن کردن دستمال نخی روی گاز برای تمیز کردن گاز شیشه ای صفحه ای با جوش شیرین

۵- بعد از گذشت این زمان با همان حوله روی گاز را تمیز کنید. در صورتی که مواد سفت شده روی گاز وجود دارد از کاردک پلاستکی جهت جدا کردن آن استفاده کنید. به هیچ وجه نباید از اجسام تیز و سخت مانند چاقو، چنگال و سیم ظرف شویی استفاده کنید.

استفاده از کاردک پلاستیکی برای تمیز کردن گاز شیشه ای

۶- و در آخر با یک دستمال نخی تمیز روی گاز بکشید تا برق بیافتد.

چند نکته برای مراقبت از گاز شیشه ای و صفحه ای

تمیز کردن گاز شیشه ای و روش های مراقبت از گاز شیشه ای صفحه ای

  1. روی اجاق گاز شیشه ای نباید قابلمه سنگین بیش از ۱۵ نفره گذاشته شود.
  2. از کشیدن اجسام تیز و سخت مانند سیم ظرف شویی، چاقو و … روی گاز شیشه ای خودداری کنید اینکار باعث آسیب و خش افتادن شیشه گاز می شود.
  3. از ریختن مستقیم آب روی گازهای رومیزی و شیشه ای شعله دار خودداری کنید تا آب وارد قطعات زیرین گاز نشود و آنها را خراب نکند.

این روش هنوز توسط چاره دان تست نشده لطفاٌ دوستان عزیزی که از این روش برای تمیز کردن گاز شیشه ای خودشون استفاده می کنند، تجربه خودشون از میزان تأثیر گذار بودن و کارآمد بودن این روش برامون در کامنت ها بنویسند.

همچنین خوشحال می شویم از روش های خوب خودتون برای تمیز کردن گاز صفحه ای شیشه ای هم بنویسید.

۴.۵/۵ - (۱۱ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا