آشپزیدستور آشپزی

خوشمزه ترین حلوای هویج با آرد گندم خیلی مجلسی و ساده

دستور کامل درست کردن خوشمزه ترین حلوای هویج با آرد گندمدر اینجا قرار است با یک دستور حلوا آشنا شویم که میشه گفت از خوشمزه ترین حلواهایی هست که تا حالا خوردین. در ادامه طرز تهیه کامل حلوای هویج با آرد گندم را می خوانیم. حلوا هویج از شیرینی یا دسرهای عالی است که اگر یکبار آن را بخورید حتما طرفدارش می‌شوید. روش درست کردن آن خیلی سادست. بنابراین پیشنهاد میدم خودتون این دسر خوشمزه رو درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

البته برای حلوا هویج دستورهای متفاوتی وجود دارد مثل: حلوا هویج با شیر، حلوا هویج با آرد نشاسته و حلوا هویج با شیره انگور و گردو ( سوغات ارومیه ) اما یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین آنها حلوای هویج با آرد گندم است.

حلوای هویج نسبت به حلوای معمولی آرد گندم، خیلی نرم و لطیف‌تر است و به دلیل داشتن هویج طعم متفاوتی دارد و مقوی‌تر است. یک دسر مجلسی و ساده برای ماه رمضان و سر سفره نذری، شب یلدا و دیگر مهمانی هاست.

مواد لازم برای تهیه حلوا هویج با آرد گندم

  • هویج: نیم کیلو (حدوداً ۵ الی ۶ عدد هویج متوسط)
  • آرد گندم: یک لیوان دسته دار
  • روغن مایع: یک استکان یا دو سوم لیوان
  • گلاب: نصف لیوان
  • آب: یک لیوان
  • شکر: یک لیوان سر خالی (تقریبا سه چهارم لیوان)
  • زعفران دم کرده: نصف فنجان کوچک
  • پودر هل: یک قاشق چای خوری (دلخواه)

مراحل درست کردن حلوای هویج خوشمزه

۱- ابتدا پوست هویج ها را رنده کنید و هر کدام را ۳ الی ۴ قسمت کنید و روی آنها یک لیوان آب بریزید. درب قابلمه را ببندید و بگذارید روی حرارت تا بپزنند.

پخت هویج برای درست کردن حلوای هویج خوشمزه با آرد

۲- وقنی هویچ ها پختند، یعنی چنگال راحت داخلشون فرو رفت. صبر کنید کمی سرد شوند. بعد آنها را همراه با شکر، گلاب داخل مخلوط کن بریزید و خوب پوره کنید.

توجه: به هیچ وجه هویج را رنده نکنید یا نکوبید. هویج باید با مخلوط کن کاملاً پوره و نرم شود.

پوره کردن هویج برای درست کردن حلوای هویج با آرد گندم

۳- به هویج پوره شده زعفران و هل را اضافه کنید. بهم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا چندتا قول بخورد در حد ۱۰ ثانیه بجوشد تا شکر ها بهتر آب شوند. و بعد گاز را خاموش کنید.

۴- آرد را بدون روغن ته ماهیتابه بریزید و ۵ الی ۶ دقیقه با حرارت کم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. اما نباید رنگ آرد تغییر کند و قهوه‌ای یا کرم رنگ شود. وقتی بوی آرد بلند شد دیگه کافیه.

۵- روی آرد تفت داده شده روغن بریزید و بهم بزنید تا آرد در زوغن کاملاً باز شود و گلوله نباشد. با روغن هم ۴ الی ۵ دقیقه با حرارت کم، آرد را تفت دهید.

تفت دادن آرد گندم با روغن برای درست کردن حلوای هویج خوشمزه با آرد گندم

۶- بعد از تفت آرد به روغن هویج پوره شده را اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید و کاملاً آرد را با هویج مخلوط کنید.

۷- حرارت گاز را دوباره در حد متوسط رو به پایین روشن کنید و آنقدر حلوا هویج را بهم بزنید که از ماهیتابه جدا شود و دیگر به ماهیتابه نچسبد. حدودا ۳ الی ۴ دقیقه طول می کشد تا حلوا به این مرحله برسد.

توجه: بهتر است برای مخلوط کردن هویج و آرد گندم از ماهیتابه نچسب استفاده کنید که کارتون رو راحت‌تر کند.

۸- حلوا هویج خوشمزه ما آمادست. برای اینکه حلوا را بهتر قالب بزنید، بهتر است حلوا هویج به روغن بیافتد. برای اینکه به روغن بیافتد: ماهیتابه حاوی حلوا هویج را مثل گهواره به جلو و عقب تکان دهید تا حلوا شروع به روغن دادن کند.

۹- در آخر هم حلوا را به سلیقه خودتون قالب بزنید و تزیین کنید.

طرز تهیه خوشمزه ترین حلوای هویج با آرد گندم

من این دستور حلوا هویج با آرد گندم رو از روی فیلم خانم پروانه جوادی عزیز در یوتیوب درست کردم. البته من از روغن کمتری استفاده کردم و از هل هم استفاده نکردم. اگر دوست دارید میتونید فیلم تهیه آن رو هم از اینجا ببنید. همانطور که ایشون هم میگن این حلوا یکی از خوشمزه ترین حلواهای هویج هست.

توجه: در این دستور میتونید بجای هویج از کدو حلوایی هم استفاده کنید. دستور تهیه آن هیچ فرقی ندارد فقط بجای هویج از کدو حلوایی استفاده کنید.

اگر سوالی در خصوص تهیه این حلوا هویج خوشمزه دارید، خوشحال می‌شوم اگر بتونم کمکتون کنم.

۳.۹/۵ - (۴۸ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا