خانه داری

۱۳ روش ساده برای خوشبو کردن خانه و رفع بوی بد در خانه

خوشبو کردن خانه با 13 ترفند ساده و خانگیخوشبو کردن خانه و از بین بردن بوی بد در خانه شاید به همان اندازه مهم باشد که تمیزی خانه مهم است. حس بویای یکی از پنج حسی هست که به ما در شناخت محیط اطرافمان کمک می‌کند. به نظرمن وقتی می‌شود به یک خانه گفت خانه تمیز که علاوه بر تمیزی که با چشم میبینیم در خانه بوی مطبوعی هم به مشام برسد. بنابراین لازم است، علاوه بر اینکه به تمیزی ظاهری خانه خودمون توجه می‌کنیم به عطری که موقع ورود به خانه یا آشپزخانه ما به مشام می‌رسد هم توجه ویژه داشته باشیم.

برای همین خوب است که ترفندها و روش های از بین بردن بوی بد در خانه را بدانیم و از آن‌ها برای ایجاد بوی مطبوع در خانه خود استفاده کنیم. در اینجا با ۶ ترفند ساده و خانگی برای خوشبو کردن خانه خود آشنا می‌شویم و با بکار بردن آن‌ها می توانیم همیشه خانه خوشبو و باطراوت داشته باشیم.

خوشبو کردن خانه با مواد طبیعی موجود در خانه

۱- خوشبو کننده طبیعی برای خانه بسازید:

اگر دوست دارید خیلی سریع یک عطر عالی به خانه خود بدهید، یه سر به کابینت و یخچال آشپزخانه خود بزنید و سریع یک خوشبو کننده خانه طبیعی درست کنید و از پخش شدن عطر آن در خانه خود لذت ببرید.

  • لیمو تازه اعدد
  • ۱ چوب دارچین
  • چند عدد میخک
  • کمی وانیل
  • دو لیوان آب

لیموها را با پوست بصورت اسلایس ببرید. داخل یک قابلمه کوچک، آب بریزید. وقتی جوشید، اسلایس‌های لیمو، وانیل و دارچین و میخک را داخل آن بریزید و از حرارت گاز را در حدی که قابلمه بجوشد، کم کنید. بخار ایجاد شده از این مواد خوشبو، عطر عالی را در فضای خانه شما پخش می‌کند.

توجه: اگر همه این مواد رو هم نداشتید، اشکال ندارد. یکی یا دوتای آن‌ها را داخل آب جوش بریزید؛ مثلاً: وانیل و لیمو تازه؛

استفاده از لیمو وانیل و دیگر مواد طبیعی برای خوشبو کردن خانه

۲- خوشبو کردن خانه با پوست پرتقال

قبلا در پستی جداگانه براتون نوشتم که پوست پرتقال سرشار از خاصیت است و آن را دور نریزید. بجاش از آن استفاده‌های مفید بکنید. اگر دوست دارید با موارد استفاده از پوست پرتقال آشنا شوید، پست ۶ استفاده مفید از پوست پرتقال را بخوانید.

یکی از استفاده های خوب دیگه از پوست پرتقال بکاربردن آن برای خوشبو کردن خانه است. روی تیکه‌های پوست پرتقال چند خراش ایجاد کنید، داخل سینی قرار دهید و روی بخاری بگذارید یا بطور مستقیم روی شوفاژ قرار دهید با گرم شدن پوست پرتقال کم کم عطر پرتقال در فضای خانه پخش می‌شود و بوهای نامطبوع خانه را از بین می‌برد.

۳- استفاده از عطر قهوه در خانه و کمدهای خانه

اگر مثل من عطر قهوه را دوست دارید، مقداری قهوه را در یک بطری در باز یا ظرف های ادویه که سوراخ دارند، بریزید. آن را در کابیت، کمد و روی اپن آشپزخانه خودقرار دهید. عطر قهوه در سرتاسر خانه شما پخش می‌شود.

چند ترفند ساده برای خوشبو کردن خانه

۴- پخش سریع و زیاد عطر در خانه:

برای اینکه با مقداری کمی عطر تمام خانه را خوشبو کنید، قبل از روشن کردن لامپ وقتی هنوز لامپ سرد است با یک پد، چند قطره عطر را روی سطح لامپ بمالید و لامپ را روشن کنید.

لامپ کم کم گرم می‌شود و بوی عطر خیلی سریع و زیاد در تمام سطح خانه پخش می‌شود. با این ترفند ساده، علاوه بر اینکه در عرض چند دقیقه خانه شما خیلی خوشبو  شده، مقدار کمی هم عطر مصرف می‌شود.

زدن عطر به لامپ برای خوشبو کردن خانه و از بین بردن بوی بد در خانه

۵- خوشبو کردن کمدهای لباس

برای اینکه هر موقع در کمدِ لباس های خود را باز می کنید، عطر عالی به مشام برسد،از دو ترفند ساده زیر استفاده کنید:

  • یک صابون عطری را در گوشه‌ای از کمد لباس خود قرار دهید.
  • روی یک چوب بستنی عطر بزنید و داخل کمد خود بگذارید

با این دو ترفند ساده کمد لباسهایتان تا مدت‌ها بوی عطر می‌دهد.

ترفند خوشبو کردن کمد لباس

۶- همیشه چند قطره عطر روی قسمت داخل لوله کاغذی دستمال توالت خود بریزید،  کم کم این عطر جذب دستمال ها می‌شود و موجب خوشبو شدن توالت شما می‌شود.

چکاندن قطره عطر روی دستمال توالت برای خوشبو کردن توالت

۷- از بین بردن بوی بد سیگار در خانه

اگر مهمون سیگاری دارید یا خودتان سیگار می‌کشید، سعی کنید این قانون را در خانه داشته باشید که  بیرون از خانه سیکار کشیده شود یا پنجره را باز کنید و جلوی پنجره باز سیگار بکشید اما اگر این امکان به هر دلیلی وجود ندارد، از دو روش زیر بهره بگیرید:

۱- شمع روشن کنید، با روشن کردن شمع تا حدی بوی سیگار از بین می‌رود

۲- چند کاسه سرکه در اطراف خانه و جاهایی که مشخص نیست قرار دهید سرکه بوی سیگار را جذب می‌کند.

(البته من خودم هنوز این دوتا روش رو تست نکردم چون با سیگار اصلاً میانه خوبی ندارم و تا حالا مهمانی که سیگار می‌کشد، نداشتم.)

از بین بردن بوی بد یخچال

اول از همه مواد فاسد شده و مانده را از یخچال خارج کنید و از دو روش زیر برای خوشبو کردن یخچال استفاده کنید:

۸- موقع تمیز کردن یخچال با دستمال نمدار، مقداری سرکه سفید روی دستمال اسپری کنید و با آن یخچال را تمیز کنید. اینکار بوی بد یخچال بخصوص فریزر را می‌گیرد.

۹- در یک شیشه چند قاشق جوش شیرین بریزید و روی در بطری را با یک دستمال توری یا باند ببندید. جوش شیرین بوی بد یخچال را جذب می‌کند تا شیش ماه میتوانید از یک بطری کوچک جوش شیرین در یخچال خود استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد یخچال با جوش شیرین

۱۰- چند پد را آغشته به وانیل مایع کنید در یک کاسه قرار دهید و در گوشه ای از یخچال بگذارید، تا عطر خوش وانیل در یخچال شما پخش شود.

از بین بردن بوی بد فاضلات در آشپزخانه

آشپزخانه خیلی مهم است و باید توجه کنیم همیشه خوشبو باشد. در آشپزخانه سینک ظرف شویی و سطل زباله ممکن است موجب ایجاد بوی بد در خانه شوند.

۱۱- از بین بردن بوی بد سینک ظرف شویی

مواد غذایی که وارد سینک ظرف شویی میشوند، بعد از یه مدت داخل لوله ها گیر می‌کنند، که هم موجب گرفتگی سینک می‌شوند و هم می‌پوسند و ایجاد بوی نامطبوی می‌کنند. برای حل این مشکل از ترکیب جوش شیرین و سرکه و نمک استفاده کنید.

اگر سینک ظرفشویی شما گرفتگی دارد و بو می دهید، روش آن را در پست ۱ ترفند عالی برای از بین بردن بوی بد سینک نوشتم، حتماً بخونید.

۱۲-از بین بردن بوی بد سطل زباله آشپزخانه

سطل زباله بخصوص در تابستان سریع بو میگره و موجب ایجاد بوی بد در خانه می شود. برای همین:

  • همیشه از سطل زباله کوچک کنید که زود به زود آشغال‌ها رو از خانه خارج کنید.
  • ته پلاستیک سطل زبال و ته خود سطل یک روزنامه یا چند کاغذ باطله قرار دهید تا شیرآبه که از زباله‌ها خارج میشوند، رو جذب کنند و کمتر ایجاد بو کند.

۱۳-در آخر همیشه داخل خانه چند گلدان داشته باشید با آبپاشی کردن روی آنها طراوت و تازگی به خانه خود بدهید ساعاتی از روز پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه در خانه جریان پیدا کند. از عودهای خوش عطر هم می‌تونید برای خوشبو کردن خانه خود استفاده کنید، من خودم همیشه دارم و موقع آمدن مهمون روشن می‌کنم.

باز کردن پنجره برای از بین بردن بوی بد در خانه و خوشبو کردن خانه

اگر شماهم برای خوشبو کردن خانه ترفند و روشی دارید، حتماً برامون بنویسید و اگر هر کدام از این روش‌ها رو برای معطر کردن خانه خود استفاده کردید لطفا برگردید و تجربه خودتون رو برامون بنویسید.

۴.۳/۵ - (۶ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. خیلی سایتتون جالبه
    کمتر مطلبی پیدا کردم ک از زبون کسی باشه ک خودشم تجربه داشته و مطالبو کپی نکرده
    حس خوبی میدن بهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا