خانه داری

پاک کردن لکه چربی و خورشت روی سفره پلاستیکی

از بین بردن و پاک کردن لکه روی سفره پلاستیکی لکه چربی زردچوبه و ربلکه شدن سفره و به وجود آمدن لکه های چربی ، زردچوبه و خورشت روی آن عادی است. اما اگر این لکه ها روی سفره بمانند و خشک شوند پاک کردن آنها از سفره بخصوص سفره های پلاستیکی خیلی سخت است و با شستن و آب کشیدن معمولی از بین نمی روند. اگر شما هم با همچین مشکلی روبه رو هستید در اینجا در مورد بهترین روش برای از از بین بردن و پاک کردن لکه روی سفره پلاستیکی خواهید خواند.

پاک کردن لکه روی سفره پلاستیکی

بیشترین لکه هایی که روی سفره به وجود می آید لکه چربی و زردی حاصل از انواع خورشت است. چرا خورشت؟ چون خورشت ها هم چرب هستند هم دارای زردچوبه و رب گوجه هستند که باعث می شوند سفره لک شود و به راحتی تمیز نشود. اما همانطور که گفتم این مشکل هم راهکار دارد.

مواد مورد نیاز:

  • مایع ظرف شویی
  • سرکه
  • جوش شیرین
  • آب گرم

در یک تشت حدود ۲ لیتر آب گرم بریزید. در آن یک قاشق غذا خوری جوش شیرین و نصف فنجان سرکه یک قاشق مربا خوری مایع ظرف شویی بریزید.

سفره را در آن قرار دهید. ۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را خوب بشویید تا لک های چربی و زردچوبه آن برود.

اگر هنوز لکه زرد روی سفره وجود دارد، برای پاک کردن لکه روی سفره از آفتاب کمک بگیرید. سفره را چند ساعت در نور مستقیم آفتاب پهن کنید تا تمام لک های سفره بطور کامل محو شود.

یک توصیه: برای اینکه سفره پلاستیکی هیچ وقت لک نشود. همیشه دستمال کاغذی در دسترستان باشد تا به محض ریختن چربی و خورشت روی سفره، آن را پاک کنید تا بعدا به زحمت نیافتید.

این روش هنوز توسط چاره دان تست نشده اگر شما آن را بکار بردید بازخورد خودتون و اینکه آیا موثر بود یا نه را برای همه بنویسید.

لطفا ترفندها و روش هایی دیگری که برای از بین بردن لکه روی سفره بکار می گیرید برای ماهم بنویسید.

۳.۷/۵ - (۲۸ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام من روش اول رو امتحان کردم نیم ساعت هم گذاشتم توی محلول بمونه اما لکه ها از بین نرفت ولی بعد بردم توی آفتاب حدودا سه چهار ساعت پهن کردم عالی بود کامل لکه ها ازبین رفت.

  2. عااالی بودعالی. من امتحان کردم دستتون دردنکنه
    فقط نیم ساعت بمونه بهتره کامل ازبین میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا