آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

بهترین روش تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین در خانه

بهترین روش برای تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین در خانهاگر صندلی اتومبیل شما حسابی پر از لک و کثیفی شده و به دنبال راهی برای تمیز کردن صندلی ماشین خود هستند، قرار است با یک روش ساده اما عالی برای تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین آشنا شویم که کمک می‌کند با وسایل ساده موجود در خانه صندلی ماشین خود را تمیز کنید و برق بیندازید و ماشنتون حسابی نونوار شود.

همیشه کارها آنطور که شاید تصور اولیه ما باشد سخت نیست. مثل روشی که برای حل مشکل جمع نشدن کمربند ایمنی ماشین گفتم یا پاک کردن آسان لکه قیر از ماشین ، تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین هم خیلی سخت نیست و اگر روش درست را بدانید و کمی وقت بگذارید به راحتی تمیز می‌شود.

وسایل لازم برای تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین

  • فرچه
  • بطری اسپری
  • مایع ظرف شویی
  • سرکه
  • آب داغ
  • جاروبرقی
  • دستمال نخی تمیز

توجه: فرچه‌ای که انتخاب می‌کنید، خیلی زبر نباشد که به بافت پارچه صندلی آسیب نزند.

مراحل تمیز کردن صندلی

۱- اولین مرحله برای تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین این است که: ابتدا با فرچه‌ی خشک روی صندلی و بین درزها بکشید تا مواد خشک و گرد و خاک روی صندلی از سطح پارچه جدا شود.

۲- بعد از آن با جاروبرقی روی صندلی بگیرید تا گرد و خاک و مواد دیگر روی صندلی را کامل جمع کند.

دو مرحله بالا باعث می‌شود، تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین خیلی اصولی‌تر و حرفه ای‌تر انجام شود. چرا که اگر خاک روی صندلی باشد و شما روی آن اسپری کنید، ممکن است حتی بدترهم بشود و زحمت شما را دو برابر کند.

تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین با ساده ترین وسایل

 

۳- در مرحله بعد فرچه را داخل سرکه بزنید و روی صندلی بکشید تا لک‌ها و چربی روی صندلی را تا حدی پاک کند. بعد با یک دستمال نخی تمیز روی صندلی بکشید تا چربی و جرم‌ها جذب دستمال شود.

۴- حالا میریم سراغ مرحله اصلی: اسپری را از یک قسمت مایع ظرف شویی و ده قسمت آب داغ پرکنید. توجه کنید حتماً آب داغ باشد. آب داغ به از بین رفتن لک‌ها و تمیز شدن بهتر صندلی پارچه ای ماشین کمک زیادی می‌کند.

روی تمام سطح صندلی را حسابی اسپری کنید و با فرچه تمیز همه جای صندلی بکشید.

اسپری کردن مایع تمیز کننده صندلی پارچه ای روی سطح صندلی

۵- بعد از آن جارو برقی را آماده کنید. برای تمیز کردن صندلی با جارو برقی در این مرحله نباید از سر جارو برقی استفاده کنید که فرچه مانند است؛ بلکه یا باید از قسمت لوله‌ای آن استفاده کنید یا اگر جا رو برقی شما سری مانند تصویر زیر دارد که صاف و بدون فرچه است را به آن وصل کنید.

انتخاب سری مناسب جارو برقی برای تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین

حتماً قبل از اینکه برای تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین با جار رو برقی اقدام کنید، با یک دستمال، سر جارو را تمیز کنید که هیچ گونه کثیفی و گردو خاکی نداشته باشد.

تمیز کردن سر جارو برقی برای کشیدن روی صندلی

در جهت موافق تاپارچه شروع به جارو کردن صندلی کنید و جایی را جانیندازید.

استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین

۶- اگر بعد از جا رو کردن متوجه شدید، هنوز جاهایی از صندلی هست که لکه دارد، دوباره روی آن‎ها اسپری کنید، فرچه بکشید و دوباره جاروبرقی را روی آن قسمت‌ها بکشید.

ماندن بخشی از کثیفی صندلی و تمیز کردن دوباره صندلی ماشین

شاید لازم باشد این مرحله را ۳ یا ۴ بار امتحان کنید تا کاملاً صندلی تمیز شود.

۷- بعد از اینکه تمام لکه‌ها را تمیز کردید و برای بار آخر روی صندلی را جاروبرقی کشید، بدون اینکه روی صندلی بنشیند در ماشین را یک شب تا صبح باز بگذارید تا کاملاً خشک شود.

کار تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین شما به راحتی در عرض ۳۰ دقیقه تا یک ساعت با صرف کمترین هزینه تمام می‌شود. همانطور که خواندید، نه نیاز به شستن صندلی ماشین است نه به شامپو فرش نیاز دارید.

البته اسپری‌هایی در بازار هستند که مخصوص تمیز کردن صندلی ماشین است. از آن‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. روش کار مانند بالا است با این تفاوت که: بجای اسپری دست ساز که درست کردیم از اسپری مخصوص تمیز کردن صندلی ماشین استفاده می‌کنید.

اگر با این روش صندلی ماشین خودتون رو تمیز کردید، حتماً از نتیجه کار برامون بنویسید.

۳.۷/۵ - (۲۷ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. جناب از تجربه ای در اختیار گذاشتید سپاسگذارم فقط وقتی بعد ۳ بار مجبور شدیم اسپری کنیم لکه کاملا محو بشه اون آبی که داخل بافت پارچه مونده به جارو برقی آسیب میزنه فکر کنم نکته کوزه گری رو نفرمودید

  2. سلام صندلی های ماشین من خیلی کثیف شده امیدوارم این روش جواب بده که اگه جواب بده فوق العاده ست چون هیچ هزینه ایی نداره.تمام وسایل مورد نیاز داخل خونه همه ما وجود داره.باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا