آشپزیترفند و تجربه آشپزی

چطور تخم مرغ ترک خورده را آبپز کنیم و جلوگیری از ترک خوردن تخم مرغ آبپز

آبپز کردن تخم مرغ ترک خورده و روش های پوست کندن سریع تخم مرغ آبپز و جلوگیری از ترک برداشتن تخم مرغ حین جوشیدنچند روز پیش خواستم سالاد الویه درست کنم و برای آن به دو عدد تخم مرغ نیاز داشتم. خوشبختانه دوتا تخم مرغ داخل یخچال بود. اما وقتی خواستم آبپزشون کنم متوجه شدم یکیشون یه ترک بزرگ داره، اینجا بود که گفتم باید یه ایده برای آبپز کردن تخم مرغ ترک خورده بزنم و البته ایده‌ی خوبی هم به ذهنم رسید، که در ادامه براتون می‌نویسم. شاید شماهم مثل من یه روز کارتون گیر یه تخم مرغ شکسته باشه و این ایده کمکتون کنه. البته چند ترفند هم برای جلوگیری از ترک خوردن تخم مرغ موقع آبپز شدن و چند روش برای زود پوست کندن تخم مرغ آبپز براتون خواهم نوشت.

حتما بخوانید: روش صحیح شستن تخم مرغ و آیا باید تخم مرغ را بشوییم؟

روش آبپز کردن تخم مرغ ترک خورده و شکسته

روش اول

خیلی راحت فقط کافیه تخم مرغ های سالم یا سیب زمینی ها را ته ظرف قرار بدید و تخم مرغ ترک خورده را در روی آن ها بگذارید به طوری که ترک آن رو به بالا باشد.

آبپز کردن تخم مرغ ترک خورده

حالا ظرف را تا حدی از آب پر کنید که آب تا نصفه تخم مرغ ترک خورده را بگیرید اما آب نباید روی ترک برسد. و درب ظرف را نگذارید.

شعله گاز متوسط باشد تا بجوش بیاید. وقتی به جوش آمد شعله را کم نکنید. حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد تا تخم مرغ ها خوب آبپز و سفت شوند.

وقتی آب می جوشد باید اطراف تخم مرغ ترک خورده داخل آب باشد. چون درب ظرف را نمی توان گذاشت، ممکن است آب ظرف کم شود. بنابراین در حینی که می جوشد چند بار آب به ظرف اضافه کنید تا همیشه نصفه تخم مرغ شکسته داخل آب باشد و آبپز شود.

ترفند آبپز کردن تخم مرغ ترک خورده

من این روش رو انجام دادم و عالی بود و تخم مرغی که ترک بزرگی هم داشت، بدون اینکه باز شود آبپز شد.

نکته: چون تخم مرغ ترک دارد برای اینکه آلوده نشود تخم مرغ ها و سیب زمینی که همراه آن آبپز می کنید را خوب بشویید.

روش دوم

روی تخم مرغ ترک خورده آبلیمو بمالید و درون آب بیندازید آّبلیمو از باز شدن ترک روی تخم مرغ جلوگیری می کند.

من آبلیمو رو امتحان نکردم اگر شما امتحان کردید حتما تجربه خودتون رو بنویسید.

روش سوم برای آبپز کردن تخم مرغ ترک خورده

برای جلوگیری از از هم پاشیدن تخم مرغ ترک خورده موقع جوشیدن در آبی که قرار است تخم مرغ شکسته را بجوشانید مقداری سرکه بریزید.

چیکار کنیم تخم مرغ موقع آبپز شدن نترکد؟

نترکیدن تخم مرغ موقع آبپز کردن آن - تخم مرغ ترک خورده

۱- تخم مرغ که داخل یخچال است و پوست آن سرد است برای آبپز کردن تخم مرغ آب گرم روی آن بریزید و روی شعله قرار دهید و شعله گاز را متوسط بگذارید تا نشکند و مواد آن بیرون نریزد. اگر آب گرم نداشتید زیر شعله را کم کنید وقتی آب گرم شد اونوقت می توانید شعله را زیاد کنید تا زود به جوش بیاید.

۲- کمی نمک یا سرکه داخل آب تخم مرغ بریزید.

ترفند پوست کندن راحت تخم مرغ آبپز

۱- وقتی تخم مرغ پخته شد و شعله تخم آن را خاموش کردید؛ آن را سریع داخل آب سرد بیندازید و یک دقیقه بعد به راحتی پوست آن جدا می شود.

۲- تخم مرغ را در یک لیوان حاوی آب سرد قرار دهید در آن را با یک بشقاب کوچک بگیرید و محکم آن را ۷ الی ۸  بار تکان دهید.

۳- برای پوست شدن راحت تخم مرغ در ظرفی که تخم مرغ ها در آن قرار دارند یک برش لیمو قرار دهید تا همراه تخم مرغ ها بجوشید.

ترفندی برای سریع پوست کندن تخم مرغ آبپز آبپز کردن تخم مرغ ترک خورده و روش های پوست کندن سریع تخم مرغ آبپز و جلوگیری از ترک برداشتن تخم مرغ حین جوشیدن

اگر شما هم در مورد موضوع این پست یعنی جلوگیری از ترک خوردن تخم مرغ و روش آبپز کردن تخم مرغ ترک خورده ترفندی میدونید برای ماهم بنویسید.

۴.۱/۵ - (۹ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا