آشپزیدستور آشپزی

سوپ جو پرک با مرغ مجلسی خیلی ساده اما فوق‌العاده خوشمزه

دستور پخت سوپ جو پرک با مرغ و رب گوجه مجلسی و بسیار خوشمزهبرای سوپ جو پرک دستورات متقاوتی وجود دارد مثل: سوپ جو پرک با مرغ و رب، سوپ جو پرک با خامه و شیر، سوپ جو پرک بدون مرغ و … اما در اینجا طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ و رب مجلسی و بسیار خوشمزه را می‌خوانیم. این سوپ برای زمانی که در مهمانی قصد دارید یک سوپ خوشمزه سر سفره داشته باشید، در سر سفره افطار برای سرماخوردگی و … عالی است.

اصلاً به این فکر نکرده بودم که دستور این سوپ رو در سایت بگذارم؛ چون احساس می‌کردم دستورش خیلی ساده است و مطمئناً اگر یک چرخ کوچک در اینترنت بزنم دستور سوپ جو پرک با مرغ و رب حتماً هست. چند روز پیش دنبال دستور سوپ جو پرک با مرغ مجلسی بودم؛ ولی وقتی طرز تهیه‌ها می‌خوندم یا کامل نبودند یا به جزئیات اشاره نکرده بودند.

در صورتیکه به نظر من مهمترین چیز در آشپزی که باعث می‌شود، طعم غذای ما عالی شود، همین جزئیات هست که شاید ساده باشند، اما خیلی مهم هستند. بخاطر همین تصمیم گرفتم، طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ و رب گوجه ساده و مجلسی را با تمام جزئیات براتون بنویسم. پس با من همراه باشید تا با یک سوپ فوق‌العاده آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو پرک با مرغ مجلسی

این مواد برای ۵ الی ۶ نفر کافی است.

  • سینه مرغ کوچک یک عدد اگر بزرگ بود نصف آن کافی است.
  • جو پرک: یک لیوان دسته دار
  • هویج متوسط: ۲ عدد
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • ادویه کاری یا ادویه مخلوط: یک قاشق مرباخوری
  • رب گوجه: ۲ قاشق غذاخوری
  • جعفره تازه: یک دسته کوچک که وقتی خرد کردید، می‌شود ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری،
  • آبلیمو: یک قاشق غذاخوری
  • نمک
  • زرشک: یک تا ۲ قاشق غذاخوری
  • عصاره مرغ:یک قاشق غذاخوری (دلخواه)

مراحل درست کردن سوپ جو پرک مجلسی

۱- ابتدا مرغ را می‌گذاریم تا بپزد. برای اینکار سینه مرغ را داخل یک قابلمه قرار داده به آن ۱.۵ لیتر آب اضافه می‌کنیم تا وقتی مرغ پخت حدود یک لیتر آب مرغ هم داشته باشیم و به سوپ اضافه کنیم.

توجه: برای خوشمزه شدن سوپ جو پرک با مرغ لازم است که حتماً از آب مرغ استفاده کنید.

داخل قابلمه‌ای که قرار است سینه مرغ را بپزید، حتماً یک نصفه پیاز، تعدادی سیر یا تیکه فلفل دلمه وهویج همراه با کمی فلفل سیاه و ادویه می ریزیم. تا بوی زهم مرغ را بگیرد که هم گوشت ما خوشمزه‌تر شود، هم اینکه آب مرغی که به دست می‌آید، بدون بو و خوشمزه باشد.

۲- وقتی مرغ کامل پخت، سینه مرغ را خارج می‌کنیم و آب مرغ را صاف می‌کنیم تا اگر پیاز یا هویج داخل آن است، جدا شود. سینه مرغ را با همزن برقی یا چنگال خیلی ریز ریش ریش می‌کنیم.

طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ و رب گوجه مجلسی

مرغ را خیلی ریز ریش ریش کنید چون اینکار باعث می‌شود، سوپتون شکل قشنگ‌تری بگیرد.

۳- هویج‌ها را خیلی ریز خرد می‌کنیم. یک پیاز متوسط را هم نگینی ریز خرد می‌کنیم. وقتی پیاز کمی سرخ شد، هویج را هم اضافه می‌کنیم تا همراه پیاز سرخ شود. بعد چند دقیقه وقتی هویج‌ها کمی سبک شدند، مرغ ریش ریش شده را اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم. در چند دقیقه آخر هم ادویه و رب گوجه را اضافه می‌کنیم تا یک الی دو دقیقه خوب تفت بخورند.

مواد لازم برای تهیه سوپ جوپرک مجلسی خیلی خوشمزه

توجه: برای اینکه سوپتون خوشمزه شود، خیلی مهمه که ادویه و رب گوجه را همراه مرغ، پیاز، و هویج نفت دهید.

سرخ کردن هویج مرغ و رب گوجه برای خوشمزه شدن سوپ جو پرک

۴- آب مرغ را به همراه مقداری دیگر آب که روی هم حدود ۲ لیتر آب می‌شود به موادی که سرخ کردیم، اضافه می‌کنیم. بعد که شروع به جوشیدن کردند، حرارت شعله را کم می کنیم تا وقتی که هویج‌ها پخته شوند.

بعد از نیم ساعت هویج داخل سوپ را بچشید؛ اگر پخته شده بود، نوبت اضافه کردن جو پرک است.

۵- جو پرک تمیز را به سوپ اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بپزد. وقتی جو پرک پخت، به سوپ، آبلیمو و نمک اضافه می‌کنیم.

برای اینکه طعم سوپ بهتر شود، می‌توانید در این مرحله از یک تا دو قاشق عصاره مرغ هم استفاده کنید. بخاطر ادویه‌هایی که دارد عطر و طعم سوپتون روعالی می کند.

۶- بعد از ۵ الی ۶ دقیقه که آبلیمو و نمک به خورد مواد سوپ رفت. جعفری را که حتماً باید تازه باشد، را خرد کنید. لازم نیست مانند سبزی قورمه سبزی آن را زیاد خرد کنید. تقریباً اندازه سبزی‌های ۲ تا ۳ برابر سبزی قورمه باشد کافی است.

اضافه کردن سبزی و زرشک به سوپ جو پرک در آخرین لحظات

برای اینکه عطر و رنگ جعفری تازه از بین نرود. نزدیک زمانی (۵ دقیقه قبل) که قرار است سوپ را سرو کنیم، آن را با سوپ قاطی می‌کنیم.

وقتی سوپ دار میجوشد، سبزی خرد شده به همراه زرشک را به سوپ اضافه کنید تا یک دقیقه بجوشد. اما به هیچ عنوان بعد از اینکه سبزی را اضافه کردید در قابلمه را نگذارید تا رنگ سبزی تغییر نکند و سبز زیباش حفظ شود. برای همین گفتم سبزی و زرشک باید چند دقیقه قبل از اینکه قصد سرو سوپ را دارید ریخته شود.

به همین راحتی سوپ جو پرک خوشمزه و مجلسی ما آمادست. امیدوارم این سوپ فوق العاده را درست کنید و خوردن آن لذت ببرید.

دستور درست کردن سوپ جو پرک مجلسی با مرغ

توجه: در این دستور می‌توانید بجای جو پرک از جو پوست کنده هم استفاده کنید. اگر جو پوست کنده دارید، نصف لیوان جو پوست کنده را چند ساعت آب کنید، بعد با مقداری آب، جو پوست کنده را بگذارید تا کاملاً بپزد و لعاب بندازد. بقیه مراحل هیچ فرقی ندارد و زمانی که باید جوپرک اضافه کنید، بجای آن جو پخته شده به سوپ اضافه کنید.

شما چه ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن سوپ‌هاتون دارید؟ تجربه‌های خودتون رو برای همه ما بنویسید.

۴.۱/۵ - (۵۶ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام خیلی ممنون به خاطر دستور سوپ جو عالی تون
    اولین بار بعد از مدتها با کمک راهنمایی شما یک سوپ خوشمزه پختم

  2. سلام وقتتون بخیر.ممنون بابت دستورتون.اگه به جای سبزی تازه از سبزی فریزری استفاده کنیم اشکالی داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا