آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

۴ نکته اساسی برای مراقبت از شلوار جین جهت سالم و نو ماندن آن برای مدت طولانی

راه های مراقبت از شلوار جین یا لی و سالم نگه داشتن آن برای مدت طولانیهر روز مدها و پارچه های مختلف با تنوع رنگ و جنس وارد بازار می شود و بعد از مدتی جایگاه خودش رو به نوع دیگری از پارچه می دهد. اما پارچه جین و البته شلوار جین یا همان شلوار لی از معدود جنس پارچه‌هایی هست که همیشه جایگاه خودش را داشته و هیچ وقت از مدافتاده نبوده. این موضوع باعث شده هر کسی حداقل یک شلوار جین در کمد لباسش باشد. اما نکته‌ای که قرار است در این پست به آن بپردازیم این است که روش های مراقبت از شلوار جین چیست؟ و چگونه می توانیم برای مدت طولانی از شلوار جین خود در حالی که سالم و نو مانده استفاده کنیم؟

روش های مراقبت از شلوار جین برای طولانی مدت

بعد از کلی وقت گذاشتن و هزینه کردن شلوار جین دوست داشتنی و مورد پسند خود رو پیدا می کنیم و حالا باید با رعایت اصولی سعی کنیم حداکثر استفاده از آن را داشته باشیم. سعی کردم بهترین و مهم ترین  راه های مراقبت از شلوار جین در ادامه بیان کنم.

۱- اولین نکته برای مراقبت از شلوار جین این است که: برای اینکه رنگ شلوار لی ماندگار باشد و برای مدت طولانی کم رنگ نشود. همیشه شلوار جین بخصوص شلوار های جین با رنگ تیره را با آب سرد بشویید.

۲- برای اولین بار که قصد شستن شلوار جین خود را دارید به هیچ وجه از مواد شوینده استفاده نکنید. اولین بار برای شستن شلوار جین از آب سرد و یک فنجان سرکه استفاده کنید. اگر شلوارتان خیلی کثیف است از مقدار خیلی کم صابون لباسشویی استفاده کنید. اینکار برای تثبیت رنگ شلوار جین و ماندگاری طولانی مدت رنگ آن خیلی مهم است.

فرق نمی کند در ماشین لباسشویی آن را می شویید یا با دست، برای بار اول باید با سرکه سفید و آب سرد آن را بشویید. اگر با دست شلوار را می شویید که بهتر است لااقل برای بار اول اینکار را بکنید. ابتدا آب و سرکه را قاطی کنید و بعد شلوار را در آن قرار دهید و بشویید. ( بهتر است شلوار جین همیشه با دست شسته شود. )

شلوار جین در اولین دفعه که شست شو می دهید بیشترین رنگ را پس می دهد. اما سرکه باعث می شود رنگ شلوار جین به دیگر لباس های سرایت نکند و بعداً که شلوار را می پوشید رنگ شلوار تثبیت شود و پوستتان را رنگی نکند.

استفاده از سرکه مراقبت از شلوار جین یا لی و سالم نگه داشتن آن

۳- برای شستن شلوار لی همیشه آن را برعکس کنید و بشویید و برای شستن آن در ماشین لباسشویی ضمن اینکه آن را بر عکس می کنید بیش از دو شلوار جین را در ماشین لباسشویی قرار ندهید و سعی کنید رنگ آن ها شبیه به هم باشند تا رنگ نگیرند. ( اگر لباس های دیگر را همراه شلوار جین داخل ماشین قرار دهید اشکال ندارد اما جنس جین بیشتر از ۲ تا نباشد و هم رنگ باشند.)

۴- بعد از اینکه با رعایت نکات بالا شلوار جین خود را شستید، برای خشک کردن آن نکات زیر را رعایت کنید:

روش صحیح خشک کردن شلوار جین

روش خشک کردن شلوار جین برای مراقبت از شلوار جین یا لی و سالم نگه داشتن آن

  • هرگز شلوار جین را با خشک کن ماشین خشک نکنید. خشک کن پارچه جین را خراب می کند.
  • برای پهن کردن شلوار جین روی بند همیشه قسمت پاهای شلوار پایین تر از کمر آن باشد. و بهتر است شلوار را از کمر آویزان کنید.
  • شلوار را وقتی روی بند پهن می کنید با دست آن را صاف کنید و تا می توانید چین و چروک نداشته باشد.
  • برای اینکه برای اتو کردن آن کمتر به زحمت بیافتید، آب شلوار را نفشارید و شلوار را در حالی که آب دارد روی بند بیندازید. اینجوری کمتر چروک می شود.
  • برای خشک کردن شلوار زیپ شلوار را ببندید تا کمر شلوار خراب نشود. و برای شستن آن را در ماشین لباسشویی هم زیپ شلوار را ببندید تا هم ماشین لباسشویی آسیب نبیدند هم شکل کمر شلوار خراب نشود.

شما چه تجربه یا نکته‌ای برای مراقبت از شلوار جین دارید؟ لطفاً نکاتی را که می دانید در کامنت ها به این پست اضافه کنید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. عزیزم شلوار لی چیه لی اسم برنده کارخونه است (Lee) این جنس لباس یک اسم دارد که چین هستش، و Lee اسم برند کارخونه تولید کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا