خانه داری

پاک کردن شیشه و آینه با بهترین شیشه پاکن خانگی و طبیعی

پاک کردن شیشه و آینه با اسپری تمیز کننده شیشه خانگیبا دیدن تیتر این پست احتمالاً از خودتون پرسیدید؟ وقتی شیشه پاک کن اینقدر راحت در دسترس ماست و تو هر سوپر مارکتی پیدا میشه چرا باید به خودمان زحمت دهیم و برای پاک کردن شیشه های خودمان از روش های خانگی و طبیعی استفاده کنیم؟

شاید هر روز و لااقل هفته ای یکبار برای پاک کردن شیشه پنجره یا ماشین و برق انداختن آینه از شیشه پاک استفاده می کنیم. اما بهتر است بدانید اسپری های تمیز کننده مثل اسپری شیشه پاک کن به شدت برای ریه و پوست مضر هستند و به بدن صدمه می زنند. مخصوصا اگر در خانه کودک داشته باشید. حتی ممکنه از این اسپری ها برای تمیز کردن میز استفاده کنیم و مواد خوراکی را روی همان میز قرار می دهیم که همه اینها یعنی آسیب زدن به خودمان و خوانوادمان؛

برای همین امروز برای برق انداختن و پاک کردن شیشه پنجره و ماشین و آینه یک شیشه پاک کن خانگی رو برای برق انداختن شیشه و آینه بهتون معرفی می کنم که هم سالم هست هم وقتی روی میز و دیگر جاهای خانه استفاده می کنید ضدعفونی کننده هم هست. و برای پاک کردن همه سطوح مثل شیشه، کابینت، میز، مبل چرمی، میز چوبی و پلاستیکی و … قابل استفاده است.

پاک کردن شیشه بصورت طبیعی و سالم

مواد مورد نیاز:

  • دو فنجان آب جوشیده گرم ( آب جوشیده باشد تا رسوبات آب گرفته شود و روی شیشه نماند.)
  • یک فنجان سرکه سفید ( سرکه برای از بین بردن گرد و غبار و قطرات آب و گل رو شیشه عالی عمل می کند.)
  • یک چهارم فنجان الکل ایزوپروپل یا الکی که بر پایه اتانول باشد. که به آن Rubbing alcohol می گویند. همان الکل که برای ضدعفونی دست استفاده می‌شود. (برای ضدعفونی کردن استفاده از آن اختیاری است. )
  • یک قاشق غذا خوری پُر نشاسته ذرت که کاملاً پودر کردید. (نشاسته ذرت باعث برق افتادن شیشه می شود.)
  • یک بطری اسپری

پاک کردن شیشه با مواد طبیعی خانگی با سرکه و آرد نشاسته و الکل

 

مواد بالا را داخل اسپری بریزید خوب باهم مخلوط کنید که نشاسته کاملاً حل شود و برای برق انداختن و پاک کردن شیشه و آینه خود از آنها استفاده کنید.

بهتر است برای تمیز کردن شیشه از دستمال نخی تمیز، تیشرت های نخی کهنه یا بهتر از همه از روزنامه استفاده کنید. اما هرگز از دستمال کاغذی استفاده نکنید چون آینه و شیشه را خوب پاک نمی کند و برخی از لک ها روی آنها می ماند.

اگر آینه و شیشه شما خیلی رسوب آب گرفته یا جرم دارد مانند آینه حمام، برای پاک کردن جرم شیشه حتما این پست را بخوانید روش های خیلی عالی برای از بین بردن کامل جرم شیشه براتون نوشتم.

توجه: شاید تصور کنید سرکه بو می دهد، اصلاً نگران بوی این این شیشه پاک کن طبیعی نباشید. بوی آن بعد از چند لحظه کاملاً از بین می رود و شما می مانید و شیشه های برق افتاده و لذت بعد از این همه تمیزی؛

 

تجربه من:

خیلی ساده دو قسمت آب جوشیده رو با یک قسمت سرکه سفید و یک قاشق نشاسته مخلوط کردم و با یک زیرپوش کهنه شروع به تمیز کردن آینه خونمون که حسابی پر از لک و گرد و خاک بود کردم. من الکل هم نداشتم. خیلی خوب مثل شیشه پاک کن که هر هفته باهاش آینه رو تمیز می کردم محلول سرکه و آب نشاسته، آینه را تمیز کرد و آینه اصلاً لکه نشد. از این به بعد حتماً از سرکه برای تمیز کردن شیشه هام استفاده می کنم و دیگه شیشه پاک کن نمی خرم.

ترفند هایی برای اینکه شیشه بهتر پاک شود

گاهی اوقات در تمیز کردن اشتباه می کنیم و بهترین راه حل ها را انتخاب نمی کنیم. بنابراین از ما زمان و انرژی بیشتری گرفته می شود. بنابراین خوب است بهترین روش برای برای تمیز کردن شیشه ها را بکار بگیریم. تا با صرف زمان کمتر به نتیجه بهتر برسیم. . با برخی از این ترفندها برای برق انداختن بهتر و سریع تر شیشه در ادامه آشنا می شویم:

۱- شیشه ها را از بالا به پایین تمیز کنید تا هم بهتر تمیز شوند و هم اینکه رد دستمال روی شیشه نماند. با حرکت دست از بالا به سمت پایین از نیروی جاذبه کمک می گیرید و مطمئن می شوید سطح شیشه و آینه کاملاً تمیز شده و قطره ای روی آن نمانده.

۲- سعی کنید برای تمیز کردن شیشه از روزنامه (بهترین انتخاب) و یا زیرپوش های نخی کهنه یا پارچه های نخی قدیمی استفاده کنید. اینکار علاوه بر اینکه نوعی صرفه جویی اقتصادی هم محسوب می شود، بهتر هم هست چراکه زیرپوش های قدیمی اصلاً پرز ندارند و کاملاً شیشه را برق می اندازند و آب را بخوبی به خود جذب می کنند.

پاک کردن شیشه و آینه با سرکه و پارچه نخی

۳- بعد از تمیز کردن آینه و شیشه همیشه از یک دستمال خشک و تمیز برای برق انداختن شیشه استفاده کنید و دوباره آن را روی شیشه بکشید. تا هیچ لکی روی شیشه یا آینه نماند.

دستمال های جادویی یا تیغه های شیشه پاک کنم هم برای تمیز کردن شیشه و آینه خیلی خوب جواب می دهند، می توانید اگر از روزنامه استفاده نمی کنید یکی از آنها را همیشه در خانه داشته باشید.

لطفاً شماهم اگر برای تمیز کردن شیشه و آینه ترفندی استفاده می کنید برای ماهم بنویسید. بعلاوه اگر از شیشه پاک طبیعی و سالم گفته شده در این پست هم  استفاده کردید، تجربتون رو از بکارگیری آن حتما بنویسید.

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. خیلی عالی بود من همیشه با لک های شیشه ماشینم مشکل داشتم و همیشه اعصابمو داغون میکرد از طرفی هم نوک انگشتام به شیشه پاک کن حساس هستن و باعث میشه پوست پوست بشه ولی با این ترفند عالیتون بهترین جواب رو گرفتم،
    سپاس فراوان 🌹🌹🌹🌹🌹🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا