آشپزیدستور آشپزی

طرز تهیه کیک بی بی شکلاتی خوشمزه و درجه یک همراه با فیلم

طرز تهیه کیک بی بی شکلاتی خوشمزه همراه با فیلمدر این پست در خدمتتون هستم با دستور تهیه کیک بی بی شکلاتی خیلی خوشمزه با طعم خانگی همراه با فیلم آموزش آن یک کیک شکلاتی ساده و ترد و خیلی خوشمزه که حتما باید درست کنید. اگر کیک شکلاتی و شکلات رو خیلی دوست دارید، مطمئنم که این کیک رو خیلی دوست خواهید داشت؛ پس بدون تردید درستش کنید.

مواد لازم برای پخت کیک بی بی شکلاتی خوشمزه و خونگی 

  • آرد: ۳۰۰ گرم (۲ لیوان)
  • شیر: ۲۰۰ گرم (یک لیوان که یک چهارم آن خالی است.)
  • پودر کاکائو: ۵۰ گرم حدود نصف لیوان
  • تخم مرغ: ۲ عدد بزرگ
  • روغن مایع: ۱۲۰ گرم حدود نصف لیوان
  • شکر: ۲۲۰ گرم یک لیوان سرپر
  • بیکینگ پودر: ۶ گرم یک قاشق مرباخوری سرپر
  • جوش شیرین: نصف قاشق چای خوری
  • وانیل خالص: یک چهارم قاشق چای خوری وانیل شکری: نصف قاشق چای خوری
  • آب جوش: ۱۲۰ گرم حدود نصف لیوان دسته دار فرانسوی

مواد لازم برای گاناش روی کیک بی بی

  • خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم
  • شکلات تخته‌ای: ۵۰ گرم (اندازه یک قوطی کبریت)

مراحل پخت کیک بی بی شکلاتی

۱- آرد را با بیکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید.

۲- ته قالب ۲۳ تا ۲۵ سانت را کاغذ روغنی بندازید و چرب کنید. اطراف قالب کاغذ روغنی نمیخواد. اگر با دراوردن کیک از قالب مشکل دارید، نکات دراوردن کیک از قالب رو حتما بخونید.

۳- وانیل را روی تخم مرغ‌ها بریزید و بعد شکر را اضافه کنید و ۴ تا ۵ دقیقه با هم زدن دور تند در یک جهت مواد رو بزنید تا سفید رنگ و کش دار شود.

۴- بعد روغن و شیر را به ترتیب با مواد قاطی کنید و هر کدوم رو ۱۰ الی ۱۵ ثانیه در حد قاطی شدن با مواد با همزن مخلوط کنید.

۵- از اینجا به بعد دیگه نیاز به همزن نداریم، بقیه مراحل رو با لیسک انجام می‌دهیم. آرد و پودر کاکائو که ۳ بار الک کردیم، در ۳ تا ۴ مرحله کم کم به موادمون اضافه می کنیم و در یک جهت در حد قاطی شدن با موادمون مخلوط می‌کنیم. آرد هم زیاد بهم نزنید که پف کیکتون نخوابه.

۶- در آخر هم آب جوش را می‌ریزیم روی خمیر کیک و با لیسک در یک جهت با موادمون مخلوط میکنیم و داخل قالب می‌ریزیم.

۷- قالب کیک رو می‌ذاریم داخل فری که در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قبل روشن بوده و گرم شده؛ بین ۵۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشه که کیک بی بی خوشمزه ما آماده شود.

برای تزیین کیک بی بی میتونید کیک رو به ۲ یا ۳ قسمت تقسیم کنید و بین و روی اون رو خامه قنادی فرم داده ( روش و نکات فرم دادن خامه قنادی ) قرار دهید یا مثل من از گاناش یا هر سس شکلاتی دیگه‌ای استفاده کنید.

برای گاناش هم خامه رو بذارید روی حرارت مدام بهم بزنید تا وقتی بجوشه، وقتی جوشید، گاز رو خاموش کنید و شکلات رو بندازید داخل خامه بهم بزنید تا شکلات آب شود. بعد هم بریزید روی کیک که کمی خنک شده.

دستورکیک بی بی شکلاتی خوشمزه خونگی با همه نکات آن

فیلم طرز تهیه کیک بی بی خوشمزه 

 نمایش در آپارات:

نمایش در یوتیوب:

اگر با این دستور کیک بی بی شکلاتی رو درست کردید، حتما تجربه و نظرتون رو برام بنویسید و بدونید که نظرات شما همیشه برام خیلی مهمه؛ و اینکه اگر دوست دارید، عکس کیکتون رو از پیج اینستاگرام چاره دان برام بفرستید.

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. دوستان همه کارای خانم اسلامیان عزیز همراه با فیلم هست که واقعا کمک خوبی به من بخصوص میکنه ممنونم بابت زحماتتون چون همه کاراشون سخته با جزئیات کامل هم فیلمارو گذاشتن🤗🙏👏👏👏

  2. سلام عالی بود اینم از کیک من شکلش زیاد خوب نیست ولی طعمش همه خانوادم دوست داشتن طوری که دوباره خواستن درست کنم

  3. سلام و طاعات قبول مثل همیشه دستور کیک بی بی شکلاتی هم عالی عالی بود ممنونم بابت این همه لطف و زمانی که صرف می کنید. عزیزم در دستور کیک ریا، جوش شیرین را ننوشتید چه زمانی اضافه کنیم و من همراه مواد خشک ریختمش. دو سوال دارم آیا می توان جوش شیرین را بخاطر ضررهاش حذف کرد و دوم اینکه آیا می توان با این دستور کیک بدون کاکائو پخت و بجای کاکائوش آرد و روغنش را بیشتر کرد؟ با سپاس فراوان

    1. سلام ممنونم لطف دارید شما، جوش شیرین هم باید همراه مواد خشک اضافه و الک کنید بهتره حذف نکنید اما اگر خواستید حذف کنید بجاش از یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر استفاده کنید. بله میشه کاکائو رو حذف کرد و بجاش به همون میزان آرد بریزید اما دیگه کیک بی بی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا