آشپزیدستور آشپزی

دستور کامل کیک بدون همزن و فر پوک و خوشمزه با ۶ طعم متفاوت

کیک ماست بدون فر و همزن خوشمزه و پوکدستور کیک بدون همزن و فر خیلی پوک و خوشمزه رو میخوام بهتون یاد بدم  که میتونید با یک دستور بیشتر از ۵ نوع کیک مختلف رو داخل قابلمه بدون نیاز به همزن درست کنید و لذت ببرید.

دستور من کیک ماست بدون همزن و فر هست اما در ادامه خواهم گفت که با همین دستور چطوری کیک شیر بدون همزن ، کیک پرتقالی ، کیک ساده ، کیک کنجدی و کیک شکلاتی بدون فر و همزن را با این دستور درست کنید. یعنی با کمی تغییر در دستور میتوانید ۶ نوع کیک متفاوت و خوشمزه درست کنید.

اگر تازه با چاره دان آشنا شدید مطلب ۸ نکته مهم برای پف کیک رو بخوانید برای درست کردن هر کیک به دردتون میخوره.

مواد لازم برای کیک ماست بدون همزن و فر خوشمزه

  • آرد: ۱.۵ لیوان دسته دار
  • شکر: ۱ لیوان
  • ماست: دو سوم لیوان
  • روغن مایع: یک سوم لیوان
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق مربا خوری سرپر
  • وانیل شکری: ۱ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری(برای دو رنگ شدن کیک دلخواه)

توجه: برای درست کردن کیک ماست، از ماست سنتی یا معمولی استفاده کنید. ماست های پروبیوتیک باعث میشه کیک خوب پف نکنه و کیکتون خراب بشه و ماست هرچه شیرین تر باشه بهتره و طعم کیکتون خوشمزه‌تر می‌شود.

مواد لازم برای پخت کیک بدون فر و همزن

مراحل درست کردن کیک بدون همزن و فر

۱- تخم مرغ و ماست از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کرده باشید که به دمای محیط برسند و سرد نباشند

۲- ابتدا آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید.

۳-شکر، تخم مرغ و وانیل را قاطی کنید و با همزن دستی ۵ تا ۶ دقیقه در یک جهت بزنید. تا کرم رنگ شود. سعی کنید تا میتوانید تند بزنید.

یکم دستتون خسته میشه اما بعدش که نتیجش میشه یه کیک خوشمزه و پوک میبینید که می ارزه. 😊

۴- بعد از همزدن روغن را اضافه کنید و در حد قاطی شدن با همزن دستی بزنید.

۵- و بعد ماست را اضافه کنید و باز در حد قاطی شدن یک دقیقه با همزن دستی بزنید.

۶- در آخر هم آرد و کیک رو در حالی که دوباره الک می کنید در ۴ مرحله کم کم به مواد اضافه می کنیم و با همان همزن دستی در یک جهت با مواد قاطی کنید.

قاطی کردن مواد کیک بدون همزن و فر خوشمزه

آرد که با مواد قاطی شد، کافیه، نیاز به همزدن زیاد نداره چون آرد خیلی بهم بخوره پف کیک میخوابه.

۷- اگر میخواید مثل من کیک دو رنگ درست کنید، یک سوم مواد کیک رو داخل یک کاسه بریزید و یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو به مواد اضافه کنید و با قاشق در حدی قاطی شدن پودر کاکائو رو با مواد قاطی کنید.

۸- روی شعله گاز شعله پخش کن بگذارید حرارت رو متوسط کنید که شعله پخش کن خوب داغ شود.

در این فاصله ته قابلمه رو یکم چرب و آرد پاشی کنید. اطراف قابلمه رو چرب نکنید که کیکتون گنبدی نشه فقط کف قابلمه رو چرب کنید و خیلی کم آرد بپاشید.

توجه: اگر کف قابلمه میخواید، کنجد می ریزید نیاز به آرد آپاشی کردن ندارد.

۹- مواد سفید را داخل قالب بریزید و بعد مواد شکلاتی را روی مواد سفید پخش کنید.

ریختن مواد کیک بدون همزن و بدون فر در قابلمه

۱۰- قابلمه را روی شعله پخش کن که کاملاً داغ شده قرار دهید و ۲۰ الی ۳۰ ثانیه حرارت رو زیاد کنید که کف قابلمه گرم بشه، بعد حرارت رو ملایم کنید. در قابلمه رو دمی بگذراید و تا ۴۵ دقیقه اول اصلاً درب قابلمه رو باز نکنید. تقریبا ۵۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشه تا کیک بدون فر و بدون همزن خوشمزه ما آماده بشه.

حرارت شعله گاز موقع پخت کیک:

میزان شعله گاز برای پخت کیک بدون همزن

میتونید اگر دوست دارید کیک رو داخل قالب درست کنید فر دستی با قابلمه درست کنید و این مواد داخل قالب بریزید که روش ساخت فر دست ساز رو هم براتون نوشتم.

بعد از اینکه در قابلمه رو باز کردید با یک خلال دندون یا چاقو وسط کیک بزنید؛ اگر وقتی خلال رو بیرن آوردید چیزی بهش نچسبد؛ یعنی کیک شما آمادست. وگرنه دوباره در قابلمه رو بگذارید و هر ۵ دقیقه اونو چک کنید تا کیک کامل بپزه.

وقتی کیک پخت اطراف کیک رو با چاقو خیلی آرم از قابلمه جدا کنید و کیک رو روی یک توری برگردونید، وقتی خنک شد، داخل بشقاب بگذارید.

پخت کیک بدون فر و همزن اسفنجی و خوشمزه

حالا اگر بخوانید بجای کیک ماست کیک با طعم های متفاوت درست کنید :

کیک شیر بدون فر و همزن درست کنید:

برای درست کردن کیک شیر کافیه بجای دو سوم لیوان ماست از دو سوم لیوان شیر ولرم استفاده کنید. فقط شیر ولرم یا کمی گرم باشد شیر سرد نریزید.

کیک ساده بدون همزن و فر

اگر شیر یا ماست ندارید، میتونید بجای آن ها از دو سوم لیوان آب گرم استفاده کنید. اما اگر از شیر یا ماست استفاده کنید خوشمزه تر میشه.

کیک شکلاتی بدون فر و همزن

برای شکلاتی شدن کیک بدون همزن و فر دو قاشق از آرد را بردارید بجاش ۲ تا ۳ قاشق پودر کاکائو با آرد مخلوط کنید و الک کنید.

کیک پرتقالی بدون همزن و بدون فر

بجای مایع کیک یعنی ماست، میتونید از دو سوم لیوان آب پرتقال یا آب انبه، نارنگی یا آناناس استفاده کنید. کیک پرتقالی هم از اون کیکای خیلی خوشمزست.

کیک کنجدی بدون همزن و بدون فر

برای درست کردن کیک کنجدی میتونید مایع کیک رو ماست یا شیر بزنید و ته و اطراف قابلمه رو بعد از چرب کردن قابلمه دو قاشق غذاخوری کنجد بپاشید و بعد مواد کیک رو داخل قابلمه بریزید تا کیک کنجدی درست کنید.یا دو قاشق کنجد رو بعد از اضافه کردن آرد به مواد کیک اضافه کنید و بهم بزنید.

طرز تهیه کیک شیر بدون فر و همزن خوشمزه و اسفنجی

اگر این کیک بدون همزن و فر رو درست کردید، حتماً نظرتون رو برام بنویسید و بگید شما چه طعمیش رو درست کردید و بیشتر دوست داشتید؟

۴.۲/۵ - (۳۸ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. سلام
    تشکر از رسپی بسیار عالی شما.بنده چندین بار درست کردم وعالی شد
    همیشه درست می کنم واسلایس می کنم ودر فریزر نگه میدارم تاهمیشه تازه داشته باشه.و با قهوه یا دمنوش میل می کنم
    خواستم صمیمانه بابت گفتن تمام نکات پخت کیک از شما تشکر کنم🙏🙏🙏🙏

  2. سلام من این کیک رو دقیقا عین دستورشما درست کردم فقط بجای همزن دستی از برقی استفاده کردم ولی بعد از ۵۰دقیقه که نگاش کردم خیلی پف نکرده بود اصلا اسفنجی نشد و روی کیک هم چسبناک بود گذاشتم بمونه بعد از ۵دقیقه هیچ تغییری نکرد تهش هم دیگه به اندازه کاعی برشته شده بود نمیشد بیشتر رو گاز بمونه دیگه خاموش کردم دلیلش چیه

    1. سلام از سالم بودن بیکینگ پودرتون مطمئن هستید؟ یکم ازش رو بریزید داخل آب داغ اگر حباب کرد مثل قرص جوشان یعنی سالمه، و اینکه باید قابلمه حتما داغ باشه بعد کیک رو بریزید داخلش و در قابلمه رو هم تا دقیقه اول باز نکنید.

  3. سلام دلیل اینکه کیک دورشو تهش میگیره اما وسطش حالت شل داره؟همیشه کیکام‌خوب میشد اما یه بار این شکلی شد چرا؟یعنی از زیاد بودن شکر میشه؟

  4. واقعاعالی بودکیک ساده بدون فروهمزن روبانکات کلیدی ودقیقی که داده بودیددرست کردم کیکم عالی شد بافتش کاملا اسفنجی وخوب شد وشمارودراینستگرام دنبال خواهم کردبازم ممنون

  5. چه جالب میشه به این راحتی چند مدل کیک درست ممنون به خاطر این آموزش خوب و ساده و دقیقتون ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا