آشپزیدستور آشپزی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی خوشمزه و ساده

دستور و آموزش سالاد ماکارونی با سیب زمینی خیلی خوشمزهطرز تهیه سالاد ماکارونی و سیب زمینی خیلی ساده است و مواد آن را به سلیقه خودتون می توانید حذف یا اضافه کنید و کاملاً می توانید این سالاد خوشمزه را با توجه به ذائقه خودتون درست کنید و خوردن آن لذت ببرید. همیشه یادتون باشد که در آشپزی کردن هیچ وقت جلوی خلاقیت خودتون رو نگیرید و همیشه برای امتحان کردن مزه‌های جدید آماده باشید.

قبلاً دستور تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه را براتون نوشتم. اما این سالاد تفاوتی که با سالاد ماکارونی معمولی دارد این است که: از سیب زمینی پخته هم در آن استفاده شده. اگر سالاد ماکارونی ساده را دوست دارید، حتماً از این سالاد ماکارونی با سیب زمینی پخته هم خوشتان خواهد آمد و طرافدارش می‌شوید.

مواد لازم برای سالاد ماکارونی با سیب زمینی پخته

این مقدار مواد سالاد ماکارونی با سیب زمینی برای ۳ تا ۴ نفر کافی است.

  • سیب زمینی: ۳ عدد متوسط
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • سینه مرغ کوچک: ۱ عدد (میتوانید بجای سینه مرغ از یک پیاله ژامبون یا کالباس خرد شده هم استفاده کنید.)
  • ماکارونی شکلی: ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم
  • نخود فرنگی: ۱ پیاله کوچک
  • خیار شور: ۶ الی ۷ عدد متوسط
  • کلم سفید: یک پیاله کوچک (اختیاری و قابل حذف)
  • ماست: ۲ قاشق غذا خوری
  • سس مایونز: ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه و کمی آویشن
  • لیموتازه یک عدد یا آبلیمو طبیعی ۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه سالاد 

۱- اول از همه تخم مرغ و سیب زمینی‌ها را آبپز می‌کنیم.

۲- سینه مرغ را هم با یک تیکه پیاز و کمی فلفل سیاه و مقداری آب بپزید. و بعد از پخت آن را ریش ریش کنید یا به تیکه های مربعی کوچک خرد کنید. (اگر سینه مرغ را مربعی خرد کنید شکل سالاد را زیباتر می‌کند.)

۳- سیب زمینی و تخم مرغ‌ها را هم به اندازه تقریباً یک بند انگشت خرد کنید.

سیب زمینی پخته و تخم مرغ پخته خرد شده برای درست کردن سالاد سیب زمینی و ماکارونی

۴- ماکارونی را همراه با نخود فرنگی داخل آب جوش که نمک زدید، بریزید و بگذارید بجوشد. وقتی ماکارونی‌ها خوب نرم شدند آن‌ها را آبکش کنید.

توجه: مثل طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ پنیری چون ماکارونی را دمکش نمی‌کنیم، باید بیشتر جوش بخورد تا خوب نرم شود؛ اما حواستان باشد وانرود.

ماکارونی پخته و نخود فرنگی برای سالاد ماکارونی با سیب زمینی

۵- کلم سفید (اگر دوست دارید) و خیار شور را نگینی خرد کنید. (اندازه آن‌ها تقریباً برابر اندازه نخود فرنگی‌ها باشد که شکل سالادتون هم خوب شود.) راستی طرز تهیه خیار شور سرکه ای خیلی ترد و خوشمزه را هم براتون نوشتم حتما بخوانید.

خیار شود و کلم خرد شده برای سالاد ماکارونی با سیب زمینی پخته

۶- همه مواد را داخل یک ظرف بزرگ روی هم می‌ریزیم و بعد می‌ریم سراغ درست کردن سس مخصوص سالاد ماکارونی و سیب زمینی خوشمزه خودمون:

مواد لازم برای درست کردن سالاد سیب زمینی و ماکارونی با گوشت مرغ

سس مایونز، ماست ، نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را باهم قاطی می‌کنیم. من از ۴-۵ قاشق غذاخوری آب مرغ هم استفاده کردم که کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد و میتونید آب مرغ استفاده نکنید.

توجه: میزان سس هم سلیقه‌ای است اگر دوست داشتید که سالادتون پر سس‌تر باشد، میزان سس را بیشتر کنید.

سس سفید مخصوص سالاد ماکارونی و سیب زمینی و مرغ

سالاد سیب زمینی و ماکارونی ما آمادست، فقط توصیه می‌کنم حداقل یک الی دو ساعت سالاد را در ظرف سربسته بریزید و در یخچال قرار دهید تا سس به خورد مواد برود و سالاد شما لذیذتر شود. نوش جان 🙂

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی پخته خوشمزه

اگر این سالاد را درست کردیدً حتماً عکس آن را از طریق کانال اینستاگرام چاره دان برام بفرستید و نظرتون رو هم در زیر همین پست بنویسید. البته میتوانید برای مواد آن خلاقیت بخرج بدهید. مثلاً یکم پیازچه خرد شده یا شوید تازه بهش اضافه کنید. در مورد خلاقیت‌هایی که برای درست کردن سالاد سیب زمینی پخته و ماکارونی بکاربرد و سالاد رو خوشمزه‌تر کرد هم بنویسید تا به ماهم ایده بدید.

۴/۵ - (۵ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. به به سالاد ماکارونی الان که دارم میخونم دهنم آب افتاد زمانی را هم گفتید حتما لازمه یه جورایی باعث میشه خوشمزه تر بشه ممنون از آموزشتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا