سلامت

خواص زنجبیل و دارچین – دمنوش زنجبیل و دارچین برای لاغری

خواص زنجبیل - زنجبیل و دارچین برای لاغریزنجبیل و دارچین دو ادویه با طبع گرم هستند. و هر کدام دارای خواص دارویی فراوان می باشند و وقتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند به یک ترکیب عالی تبدیل می شوند. در ادامه چند مورد از مهم ترین خواص زنجبیل و دارچین را برمیشماریم

۷ خواص زنجبیل و دارچین که جادو می کند.

۱-جلوگیری از سوزش سردل

اگر دچار ریفلاکس یا سوزش سردل شدید، چای زنجبیل و دارچین باعث می‌شود، خیلی سریع سوزش معده شما تسکین پیدا کند. فقط کافی است؛ سر قاشق چایی‌خوری پودر زنجبیل و دارچین را داخل یک فنجان چای بریزید.

به شخصه این را تجربه کردم و واقعاً سریع ریفلاکس را درمان می کند. برای درمان ریفلاکس یا سوزش سر دل این پست را بخوانید.

۲- حالت تهوع را ازبین می‌برد

دارچین و زنجبیل برای درمان مشکلات معده و ضدعفونی کردن معده مناسب هستند و حالت تهوع را کاهش می دهند.

۳- خواص دارچین و زنجبیل برای لاغری و چربی سوزی

از مهم ترین خواص زنجبیل و دارچین خاصیت چربی سوزی بالای آن هست. که موجب لاغری و تناسب اندام می‌شود. دارچین و زنجبیل در کنارهم یک بمب چربی سوز هستند.

از مهم ترین خواص زنجبیل و دارچین که موجب لاغری می شوند می توان به :

  • زنجبیل گردش خون را زیاد می‌کند. بنابراین باعث پاک‌ساری سموم و چربی‌ها از جریان خون می‌شود.
  • زنجبیل روده‌ی بزرگ را تحریک می‌کند. تا زباله ها و غذاهای اضافی را از بین ببرد.
  • زنجبیل سیستم گوارش را از قارچ‌ها و انگل‌ها که باعث ابجاد محیطی سمی در روده می‌شوند؛ پاک می‌کند.
  • زنجبیل و دارچین هر دو کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند.
  • دارچین نفخ و یبوست را از بین می برد و دستگاه گوارش بهتر کار می کند.
  • دارچین و زنجبیل متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و کمک می کند بدن کالری بیشتری بسوزاند.

توجه کنید اگر بخواهید از دمنوش زنجبیل و دارچین برای لاغری نتیجه بگیرید، بهتر است همراه با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد.

۴- تقویت سیستم ایمنی بدن

در بیان خواص دارچین هم گفتیم که دارچین دارای خاصیت ضد میکروبی و ضدویروسی بوده و گلبول های سفید خون را تقویت می کند. بنابراین موجب افزایش قوای ایمنی بدن می شود.

همچنین دارچین و زنجبیل خستگی و خواب آلودگی را کاهش می دهند و برای بدن انرژی بخش هستند.

۵- کاهش مشکلات دستگاه گوارش

زنجبیل و دارچین مشکلات دستگاه گوارش مانند درد معده، ریفلاکس، نفخ و یبوست را کاهش می دهند و روده بزرگ و معده را ضدعفونی و پاک سازی می کنند.

۶- کاهش دردهای آرتروز

زنجبیل و دارچین برای کاهش دردهای آرتروز خیلی کمک می کنند و با مصرف دمنوش آن بصورت مدام به مرور دردها کم  و حتی تمام می شود.

تجربه: مادربزرگم همیشه برای کاهش درد زانو دمنوش زنجبیل و دارچین می خورد و همیشه بعد از آن می گفت درد زانوم خوب شد. شما هم امتحان کنید و تجربتون را برای ما بنویسید.

۷- سلامت قلب و عروق

دارچین کلسترول را کاهش می دهد از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری میکند و زنجبیل گردش خون را منظم می کند. و همه این موارد برای داشتن یک قلب سالم لازم است.

این نکته را در نظر داشته باشید؛ مصرف دارچین و زنجبیل هم مانند همه مواد غذایی دیگر، باید به اندازه باشد. و استفاده بیش از حد آن موجب آسیب رسیدن به بدن می‌شود. و روزانه بیش از یک فنجان دمنوش زنجبیل و دارچین استفاده نکنید.

توجه: مصرف دارچین و زنجبیل برای افراد باردار و شیرده توصیه نمی شود. چون ممکن است موجب سقط و مشکلات گوارشی در کودک شود. و حتماً برای مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه دمنوش زنجیل و دارچین درست کنیم :

خواص زنجبیل - دمنوش زنجبیل و دارچین - چاره دان

روش اول: برای مصرف زنجبیل و دارچین می‌توانید؛ نصف قاشق چای‌خوری دارچین با یک چهارم قاشق‌چارخوری زنجبیل را در یک قوری بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضاقه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. برای شیرین کردن این دمنوش می توان از عسل استفاده کرد. چرا که زنجبیل  دارچین با عسل خواص بیشتری خواهند داشت.

روش دوم : یک تیکه یا دو تیکه کوچک از زنجبیل تازه را با نصف قاشق چای خوری دارچین یا (نصف چوب دارچین) را در دو لیوان آب بیندازید و ۱۵ دقیقه آن ها را بجوشانید. جوشاندن دارچین و زنجبیل تازه باعث می شود خواص آن ها بیشتر آزاد شود.

۳.۹/۵ - (۵۸ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا