آشپزیترفند و تجربه آشپزی

گرفتن آب زیادی خورشت و آب انداختن آن با ۴ ترفند

2 روش گرفتن آب زیادی خورشت - چاره داندر اکثر خورشت ها یکی نکاتی که در طعم و زیبایی خورشت تأثیر گذار است این است که: باید آب خورشت متناسب و معمولاً کم باشد. اما اگر بعد از پخت خورشت  آب خورشت ما تمام نشده ترفندهایی وجود دارد که کمک می کند آب زیادی خورشت گرفته شود که در ادامه با بهترین آن ها آشنا می شویم.

روش های گرفتن آب زیادی خورشت در کمترین زمان

ممکن هست که خورشت شما آماده شده، اما آب خورشت زیاد هست. به همین دلیل با وجود اینکه وقت ناهار شده و مهمان‌های شما یا افراد خانواده منتظر و گرسنه هستند. باید زمان زیادی صرف این شود که آب خورشت کم شود. ما برای حل این مشکل، در این اینجا ۳ راه را به شما پیشنهاد می کنم:

راه حل اول:

مقداری سیب زمینی پخته را داخل خورشت رنده کنید. البته این راه ممکن هست، برای همه خورشت ها خوب نباشد. چرا که طعم سیب زمینی با بعضی خورشت ها نمی سازد. پیشنهاد می کنم برای خورشت هایی که نمی توان از سیب زمینی در آن‌ها استفاده کرد راه حل دوم را انتخاب کنید.

برای مثال استفاده از سیب زمینی یا سیب درختی رنده شده برای گرفتن آب زیادی خورشت فسنجان خوب است.

راه حل دوم:

برای اینکه آب زیادی خورشت گرفته شود، می توانید از آرد نشاسته ذرت استفاده کنید. این آرد طعم و مزه‌ی خاصی ندارد. به همین دلیل وقتی داخل غذا استفاده می‌شود، طمع غذا تغییر نمی‌کند.

توجه کنید که: منظور آرد ذرت نیست! آرد ذرت زرد رنگ هست. شما باید از آرد نشاسته ذرت، که سفید رنگ هست. استفاده کنید. مانند تصویر زیر:

آرد نشاسته ذرت

روش استفاده از آن هم به  شکل زیر هست:
با توجه به آب خورشت شما و تعداد نفرات، (مثلا برای چهار نفر یه قاشق غداخوری) از این آرد را در مقدار کمی آب سرد می‌زنیم و در خورشت می‌ریزیم. خیلی سریع آب خورشت را می‌گیرد و طعم خورشت هم عوض نمی‌شود. امتحان کنید.

توجه: حتما نشاسته را در آب سرد حل کنید اگر مستقیم در آب گرم بریزید گلوله گلوله می شود.

راه حل سوم:

راه حلی که خودم در اکثر مواقع برای گرفتن آب زیادی خورشت انجام می دهم این است که: وقتی ۱۵ دقیقه مانده به زمانی که خورشت را بکشم. درب خورشت را باز می کنم و حرارت شعله را زیاد می کنم و هر چند دقیقه خورشت را بهم می زنم. با این روش خیلی زود آب زیادی خورشت بخار می شود و خورشت من غلیظ می شود.

راه حل چهارم:

مقداری جوپرک را آسیاب کنید و همیشه داخل یک شیشه داشته باشید. اگر خورشتتون آبکی هست حدود یک قاشق غذا خوری از آن را داخل خورشت بریزید، با این ترفند ساده خورشت سریع لعاب می اندازد و آب زیادی خورشت گرفته می شود. جو پرک در طعم خورشت هم تاثیر ندارد.

البته برای غلیظ شدن خورشت ها راه ها و ترفندهایی هم هست مثل: روشی که برای غلیظ و جاافتادن خورشت قورمه سبزی گفتم یا رنده کردن سیب درختی در خورشت فسنجان برای لعاب انداختن خورشت که از آنها هم حین پخت می توانید بهر بگیرید تا خورشتتان زیاد آبدار نباشد.

۳.۸/۵ - (۲۷ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا